AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Skrevet 18. november 2024 Pga sykdom må jeg ta blodprøver forholdsvis ofte. Jeg har litt vanskelige blodårer, spesielt når prøven skal tas tidlig om morgenen. Er dette tilfeldig? Jeg sliter med å få i meg mat og drikke om morgenen, så disse prøvene blir gjerne tatt uten at jeg har spist. Når prøvene tas senere på dagen går det alltid på første forsøk. Anonymkode: 16fa9...4a0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Skrevet 18. november 2024 Blodårene varierer med dagsform så det er nok ikke tilfeldig. Hvis det ikke er blodprøver som må tas tidlig på dagen, eller fastende, kan du ta dem senere på dagen sånn at du forhåpentligvis slipper unna med ett stikk. Anonymkode: bcc16...198
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pga sykdom må jeg ta blodprøver forholdsvis ofte. Jeg har litt vanskelige blodårer, spesielt når prøven skal tas tidlig om morgenen. Er dette tilfeldig? Jeg sliter med å få i meg mat og drikke om morgenen, så disse prøvene blir gjerne tatt uten at jeg har spist. Når prøvene tas senere på dagen går det alltid på første forsøk. Anonymkode: 16fa9...4a0 Pass på at du er god og varm før du tar blodprøve. Noen ganger kan det hjelpe å legge på en varm klut der de pleier å stikke noen minutter før stikket. Anonymkode: b6b31...7fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå