Skravleberta Skrevet 18. november 2024 #1 Del Skrevet 18. november 2024 Tenk om alle kunne droppet adventskalender til ungene i år, og snakket med ungene om at i år skal vi heller lese en julehistorie hver kveld, gjøre noe hyggelig hver kveld e.l. Pengene vi skulle brukt på kalender gir vi heller til barna i Gaza, for de er redde, de fryser, de er sultne, de har ikke hus, mange har mistet mammaen og pappaen sin osv. Jeg er sikker på at det finnes ikke en unge i hele Norge som hadde protestert på det, og tenk for en god følelse det hadde gitt både barn og voksne. Barna lærer å dele med de som ikke har det bra, de lærer empati og medmenneskelighet, noe vi trenger mer av i verden. Folk må selvfølgelig gjøre som de selv vil, men hjertet mitt blør for barna i Gaza 🥹 7 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Del Skrevet 18. november 2024 Det gis til veldedighet rundt jul på flere fronter, og det har fokus i vårt hjem. Vi snakker om tingene som ikke er like greit i verden. Og vi leser også historier, baker sammen, og tar vare på tradisjonene. Men man kan jo ha to tanker i hodet samtidig. Det er forferdelig hva som skjer rundt omkring i verden, også i eget land (gavehjelp er viktig for oss i denne tiden). Men vi må jo parallelt få lov til å leve våre liv, herunder med kalendere som gir mye glede og kos. Anonymkode: 21d8f...66c 19 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Del Skrevet 18. november 2024 De pengene blir nok Hamas glad for Anonymkode: 5e140...2d1 21 1 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Del Skrevet 18. november 2024 Seriøst?! Hva er greia med at stater og gale gamle menn kan krige og drepe og så er det opp til vanlige folk i andre land å prøve å holde den lokalbefolkningen de prøver å drepe i live? Hvorfor gjelder ikke folkeretten? Hvorfor kan man ikke boikotte, sanksjonere mot Israel slik man kunne mot Russland? Og hvorfor ikke donere til Sudan eller et av de andre kriseområdene mediene «glemmer» å nevne? Ja, barna i Gaza har det helt jævlig og INGEN burde ha det sånn, og de gamle mennene på toppen burde SKAMME SEG. Anonymkode: 4e526...dd3 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Del Skrevet 18. november 2024 Skravleberta skrev (3 timer siden): Tenk om alle kunne droppet adventskalender til ungene i år, og snakket med ungene om at i år skal vi heller lese en julehistorie hver kveld, gjøre noe hyggelig hver kveld e.l. Pengene vi skulle brukt på kalender gir vi heller til barna i Gaza, for de er redde, de fryser, de er sultne, de har ikke hus, mange har mistet mammaen og pappaen sin osv. Jeg er sikker på at det finnes ikke en unge i hele Norge som hadde protestert på det, og tenk for en god følelse det hadde gitt både barn og voksne. Barna lærer å dele med de som ikke har det bra, de lærer empati og medmenneskelighet, noe vi trenger mer av i verden. Folk må selvfølgelig gjøre som de selv vil, men hjertet mitt blør for barna i Gaza 🥹 Jeg vet ikke med deg, men jeg støtter redd barna og sos barneby hele året, rødekors får også støtte av og til, så akkurat kalenderen får bli. Hva skal du ofre siden du tenker på å gi bort kalenderen barna pleier å få? eller tenkte du bare å flytte penger fra kalenderen til barna til hjelp?🙂 Anonymkode: 9f895...c98 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg gir ikke en krone til de terroristene der nede, og alle de som sympatiserte med dem. Det gjorde alle som en. Nå har europa gitt penger til de der nede i i snart seksti år, og det er derfor de er helt ubrukelige. De får milliarder kastet etter seg og lederne er de som nyter av det og vil holde status quo. Gi heller penger til Dyrenes beskyttelse. Anonymkode: d93f7...eb7 24 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Del Skrevet 18. november 2024 Sender ikke penger. Blir sikkert brukt av en eller annen korrupt fyr til våpen tilslutt. Anonymkode: 3378e...b8e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #8 Del Skrevet 18. november 2024 Aldri i livet Anonymkode: 8366c...e03 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #9 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg skulle gjerne gitt mer penger, men til alle andre enn steder enn der Hamas høyst sannsynlig får kloa i pengene før de som lider ser noe til dem. Anonymkode: c5911...00f 9 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #10 Del Skrevet 18. november 2024 Da hadde beløpet blitt delt på ofrene for krigen i Ukraina, Gaza og Sudan. Anonymkode: 84558...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 18. november 2024 #11 Del Skrevet 18. november 2024 Nei, støtter ikke Hamas, for der er der pengene går. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #12 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg gir ikke en krone til de terroristene der nede, og alle de som sympatiserte med dem. Det gjorde alle som en. Nå har europa gitt penger til de der nede i i snart seksti år, og det er derfor de er helt ubrukelige. De får milliarder kastet etter seg og lederne er de som nyter av det og vil holde status quo. Gi heller penger til Dyrenes beskyttelse. Anonymkode: d93f7...eb7 Du støtter tydeligvis Israel sin krigføring på Gaza og det pågående folkemordet. Men et enkelt spørsmål til deg,tenker du at barn som mister føtter og armer i krigen er terrorister ? Anonymkode: 84558...a7b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #13 Del Skrevet 18. november 2024 Aldri i livet! Ungene mine kommer først. Anonymkode: 3f9c8...2dc 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #14 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du støtter tydeligvis Israel sin krigføring på Gaza og det pågående folkemordet. Men et enkelt spørsmål til deg,tenker du at barn som mister føtter og armer i krigen er terrorister ? Anonymkode: 84558...a7b Hvordan i all verden klarte du å lese alt dette ut fra svaret du sitererer?!? Anonymkode: c5911...00f 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 18. november 2024 #15 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg gir et fast beløp til Leger uten Grenser. Har gjort det i 10-15 år. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 18. november 2024 #16 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg har droppet julekalender og sendt pengene til Leger uten grensers arbeid i Gaza. Regner med at legene ikke vippser beløpet videre til Hamas, som enkelte idioter i tråden tror. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #17 Del Skrevet 18. november 2024 Hvor mange barn har du, og hvor gamle er de? Kom tilbake hit og rapporter hvordan det har gått, da, etter 24 dager, er barna dine glade og takknemlige og kom i god gavmild julestemning av dette? Og hva er nivået, 39,90 som en sjokoladekake der koster, og jeg vet mange for, 2000,- fra parfymeri som en 17-åring får? Min 11-årings hjerte blør for barn i Ukraina, og kunne nok ofret litt for dem. Skal jeg bestemme at Gaza er viktigere? Og to glass vin ute til meg koster mer enn barnas kalender, og det blir noen juletreff i ned vin desember. Du ber ikke meg om å droppe et eneste ett? Men barna, som ikke har egen inntekt eller ansvar eller innsikt? Anonymkode: 95943...ce0 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #18 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg synes barn skal få lov til å ha julekalender, for penger til veldedige formål kan man gi uansett. Det er ikke et enten eller. Anonymkode: 5a5c7...5df 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #19 Del Skrevet 18. november 2024 Kjenner mange som i flere år har hatt en omvendt julekalender. Barna lager tegninger, julepynt etc som familie og venner kan by på. På julaften vippses innsamlet beløp til Leger uten grenser. Anonymkode: cbb0a...bda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #20 Del Skrevet 18. november 2024 En fin måte å lære barna på at ikke alle er like heldige som oss i Norge. Anonymkode: 0d8bd...3dc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå