AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Del Skrevet 17. november 2024 Langtidsblodsukker er normalt -28 mmol/mol Fastende blodsukker er normalt -fra 4.7 til 5.7 mmol/l, avhengig av dagen. Glukosebelastningstest høy: 11.7 mmol/l. Hvordan er dette mulig? Jeg ville tro at med en såpass høy verdi på en glukosebelastningstest også ville hatt høyere langtidsblodsukker? Eller er bare personen veldig flink til å spise riktig? Anonymkode: a7b23...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Del Skrevet 17. november 2024 Er dette en gravid person? Anonymkode: 9df06...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg tenker det er mulig at du er i en begynnende pre-diabetisk fase, der kroppen din er litt sensitiv for sukker og at det tar lenger tid for din kropp å komme ned igjen på et normalt blodsukkernivå etter sukkerinntak, enn for helt friske mennesker. Men her og nå er langtidsblodsukkeret og det fastenee blodsukkeret kjempefint, og det er det som er viktig. Så ingen fare her og nå, men vær litt obs på inntak av mye karbohydrater fremover, sånn at dette ikke utvikler seg❤️ Anonymkode: 2944e...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #4 Del Skrevet 17. november 2024 Nei, hun er ikke gravid Anonymkode: a7b23...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #5 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker det er mulig at du er i en begynnende pre-diabetisk fase, der kroppen din er litt sensitiv for sukker og at det tar lenger tid for din kropp å komme ned igjen på et normalt blodsukkernivå etter sukkerinntak, enn for helt friske mennesker. Men her og nå er langtidsblodsukkeret og det fastenee blodsukkeret kjempefint, og det er det som er viktig. Så ingen fare her og nå, men vær litt obs på inntak av mye karbohydrater fremover, sånn at dette ikke utvikler seg❤️ Anonymkode: 2944e...2db Takk, ja det er mulig. Det er mye diabetes i familien hennes. Men siden du kan en del om dette håper jeg det er greit at jeg stiller deg enda et spørsmål. Personen er veldig streng på karbohydrater, og har vært det i mange år, likevel er verdiene etter sukkerinntak fremdeles høyere enn det burde være. Burde ikke personen fått bedre karbohydrattoleranse etter en tid? Anonymkode: a7b23...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Takk, ja det er mulig. Det er mye diabetes i familien hennes. Men siden du kan en del om dette håper jeg det er greit at jeg stiller deg enda et spørsmål. Personen er veldig streng på karbohydrater, og har vært det i mange år, likevel er verdiene etter sukkerinntak fremdeles høyere enn det burde være. Burde ikke personen fått bedre karbohydrattoleranse etter en tid? Anonymkode: a7b23...837 Jeg kan dessverre ikke nok om dette til å svare deg. Jeg tror kanskje ikke man nødvendigvis blir bedre, med mindre man er overvektig og går ned i vekt, for jeg tror såpass lite som 5% vektnedgang kan bedre sukkerintoleransen litt. Dette gjelder diabetes type 2 altså, ikke type 1. Og denne personen du snakker om har jo ikke diabetes.. nei, jeg vet ikke helt. Men det å være forsiktig med karbohydrater hjelper iallefall på videre utvikling av sykdommen😊 Anonymkode: 2944e...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå