AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Skrevet 17. november 2024 Er det mange her som har covid nå? Synes alle rundt meg får det og de sier alle at denne runden er spesielt hard. De har vært ganske så dårlige, mye feber og ligget strak ut hvert fall i en uke. Jeg vurderer å ta vaksinen nå pga dette. Anonymkode: 96dfd...39c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Skrevet 17. november 2024 Har hørt at det er veldig mye som går for tiden, både covid og annet. Er du i noen av gruppene som får tilbud om vaksine da? Da ville du vel tatt den allerede. Ikke alle kan få den. Anonymkode: 5e2d8...95d 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hørt at det er veldig mye som går for tiden, både covid og annet. Er du i noen av gruppene som får tilbud om vaksine da? Da ville du vel tatt den allerede. Ikke alle kan få den. Anonymkode: 5e2d8...95d Nei, men kan bare stikke på apoteket å ta den her. Anonymkode: 96dfd...39c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #4 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men kan bare stikke på apoteket å ta den her. Anonymkode: 96dfd...39c Er du sikker? Er det nytt i år? Vet om en 64-åring som måtte "grine seg til" å få den på apoteket i fjor fordi han var et år for ung. Anonymkode: 5e2d8...95d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #5 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du sikker? Er det nytt i år? Vet om en 64-åring som måtte "grine seg til" å få den på apoteket i fjor fordi han var et år for ung. Anonymkode: 5e2d8...95d Å nei, kanskje du har rett. Trodde man bare kunne betale for å få den på apoteket nå. Anonymkode: 96dfd...39c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Skrevet 17. november 2024 Hatt covid nylig og den var drøy ja. Var satt ut av spill ca 1,5 uke, svært sjelden jeg er så lenge borte fra jobb. Og har fortsatt energiunderskudd så det holder. Anonymkode: 624cf...747 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #7 Skrevet 17. november 2024 Jeg har mykoplasma lungebetennelse som er virus, og er på 3 uken og lungene er helt fucka. Allmentilstanden er grei, men puster som en fisk på land når jeg beveger meg. Folk må bli mer hygieniske, vaske hender og mobil og bruke munnbind hvis de skal være på offentlig transport mens de er syke. Anonymkode: 8eb6b...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #8 Skrevet 19. november 2024 Ikke skrem meg nå. Dette kan jo tyde på at viruset har begynt å myter seg verre igjen😣 Jeg har ikke turt å ta vaksina fordi flere av mine nærmeste fikk så store bivirkninger. Jeg ville vente å se an, men da fikk jeg jo se at folk ble veldig sykelig smittet hverandre likevel. Samtidig som mange fikk skumle bivirkninger. Jeg har derimot tro på videre forskning og håp om nyere og forbedrede varianter. Denne siste vaksina er jo feks utviklet for å bedre ta Omikron varianten og det vel fortsatt undervarianter av Omikron som gjelder hos denne vaksina? Eller har vi en helt ny variant nå kanskj siden den har blitt verre igjen?🙈 Har forøvrig enda ikke hørt om noen som har fått alvorlige bivirkninger av denne siste vaksina. Men det kan likegjerne skyldes at så mange færre har tatt den. Så spent på denne her. Om tråden får vare en stund, så vil jeg gjerne høre om dem som har tatt den og dermed sluppet å få Corona og eller fått en veldig mild utgave. Evt så vil jeg også høre fra dem som tok den og ble veldig syk likevel. Anonymkode: 2bbfa...99e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #9 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke skrem meg nå. Dette kan jo tyde på at viruset har begynt å myter seg verre igjen😣 Jeg har ikke turt å ta vaksina fordi flere av mine nærmeste fikk så store bivirkninger. Jeg ville vente å se an, men da fikk jeg jo se at folk ble veldig sykelig smittet hverandre likevel. Samtidig som mange fikk skumle bivirkninger. Jeg har derimot tro på videre forskning og håp om nyere og forbedrede varianter. Denne siste vaksina er jo feks utviklet for å bedre ta Omikron varianten og det vel fortsatt undervarianter av Omikron som gjelder hos denne vaksina? Eller har vi en helt ny variant nå kanskj siden den har blitt verre igjen?🙈 Har forøvrig enda ikke hørt om noen som har fått alvorlige bivirkninger av denne siste vaksina. Men det kan likegjerne skyldes at så mange færre har tatt den. Så spent på denne her. Om tråden får vare en stund, så vil jeg gjerne høre om dem som har tatt den og dermed sluppet å få Corona og eller fått en veldig mild utgave. Evt så vil jeg også høre fra dem som tok den og ble veldig syk likevel. Anonymkode: 2bbfa...99e Jeg tok vaksina i dag. Det er nå 12 timer siden, og jeg føler meg frisk og fin og merker ingenting. Bare litt øm på stikkstedet. Det var vel kun den aller første vaksina jeg tok at jeg følte meg litt pjusk. Mest som om jeg brygget på noe, men det gikk over i løpet av et døgn. Anonymkode: b0367...3b9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #10 Skrevet 19. november 2024 Korona og covid er det samme Anonymkode: 8eb6b...3f3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #11 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 17.09): Å nei, kanskje du har rett. Trodde man bare kunne betale for å få den på apoteket nå. Anonymkode: 96dfd...39c Dette er opp til den enkelte kommune. En del kommuner har avtaler med apotekene i egen kommune, andre har et eget kommunalt vaksinesenter og noen tilbyr først og fremst gjennom legekontorene. Noen steder er den gratis for alle, andre steder er den bare gratis for risikogrupper. Så du vil kunne høre alle versjoner av dette her på et forum med folk fra hele landet. Ellers: Jeg har ikke hatt det i høst, såvidt jeg vet, men tenker å ta vaksinen neste uke. Reduserer risikoen for smitte litt og for senfølger en hel del, selv om det nok hadde gått greit uansett. Blitt som influensavaksine for min del. Ikke blitt noe dårlig av de jeg har tatt før heller. Skjønner godt at mange ikke gidder å bry seg med vaksinasjon, men for min del er det helt fint verdt den halvtimen det tar meg. Anonymkode: 47d94...1d5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #12 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 17.09): Å nei, kanskje du har rett. Trodde man bare kunne betale for å få den på apoteket nå. Anonymkode: 96dfd...39c Alle kan ta den, men de som ikke er i risikogruppen, må betale selv. Ikke alle apotek som setter heller. Anonymkode: 1db9c...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå