Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt lei av disse brukerne som stadig ødelegger tråder med å komme med innlegg eller spørsmål som handler om noe helt annet enn hovedinnlegget.

Spør man et spørsmål, enkelt og greit uten dikkadarier, bør det gå an at folk svarer på dette uten at man må forklare hvorfor man spør eller at andre skal komme med sin personlige mening (som da gjerne er jeg liker IKKE det, eller det syns IKKE jeg noe om), når spørsmålet handler om noe helt annet eller er rettet til andre enn dem.

Og i tillegg kan jeg nevne brukerne som ødelegger tråder ved å komme med fjaseinnlegg, som heller ikke har noe som helst med hovedinnlegget å gjøre.

Kan vi ikke prøve å holde fokus ?

Det er kjedelig og ikke minst irriterende å ikke få svar på det man lurer på fordi andre skal blande seg inn og ødelegge tråden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg syns mange ganger at tråder som sporer litt av er spennende...

Klart det blir litt dumt noen ganger, men det må man bare ta med på kjøpet. Om noe for eksempel lurer på hva xxxxx betyr, fordi det er nevnt i en tråd hele tiden, så syns jeg det bare er "plassøkonomisk" å få det med i samme tråd.

Skrevet

Joda, om det virkelig har betydning for å forstå tråden er det selvsagt helt OK, men å spore av en trå for å snakke om eller spørre om noe helt annet enn det trådstarter ønsker svar på er da ganske unødvendig.

Skrevet

Til et visst punkt er jeg enig med deg.

Bevisst avsporing, fjas og "Se på meg"- innlegg kan jeg godt unnvære. Det samme gjelder tilfeller der brukerne vrir debatten over på egen sak, eller fører en egen diskusjon på siden av den opprinnelige. Slikt kommer det lite godt ut av.

På den andre side er diskusjoner dynamiske. For å komme framover må vi kunne bevege oss, se på ulike sider av saken osv.

For noen (ofte trådstarter sjøl) er en slik utvikling en uønsket avsporing, for andre er det en helt natyrlig utvikling.

Derfor:

Nei til tull og egosentrisitet, ja til dynamisk utvikling i diskusjoner.

Skrevet (endret)

Da er vi nok enige, Tispa.

Jeg snakker om tråder som ødelegges fordi man beveger seg langt vekk fra opprinnelig tema, eller nettopp tull og fjaseinnlegg.

Kort og godt: Svar på det trådstarter lurer på, om du har noe å komme med er det jo greit om det har noen relevans for tråden.

Selvsagt må man kunne se på ulike sider, men det bør ha noe sammenheng med debatten.

Endret av Replica
Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Trådavsporinger er greit hvis det fortsatt går under samme tema som det opprinnelige. Men om man diskuterer utroskap og noen snakker om sultne barn i afrika blir det for dumt.

Endret av Bellatrix
Gjest Gjesta
Skrevet
Trådavsporinger er greit hvis det fortsatt går under samme tema som det opprinnelige. Men om man diskuterer utroskap og noen snakker om sultne barn i afrika blir det for dumt.

Det er jeg helt enig i.

I en diskusjon er avsporinger helt normalt. Det skjer da i virkeligheten, hvorfor ikke her inne?

Gjest Gjesta
Skrevet

Er ikke det å spore av jenters "favorittsyssel da"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...