AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Del Skrevet 16. november 2024 Hei! Jeg vet mine feiltrinn og forsøker alt jeg kan å holde hodet over vann, forbruket er nede på et minimum og det meste er nå ganske ryddig foruten at jeg ikke blir av med bilen min. Så jeg håper dere kan være snille og konstruktive, det er mange kloke hoder her inne. Oppsummert har jeg ikke mulighet til å betjene billånet lenger. Bilen har nå ligget ute for salg siden februar og enda ingen kjøpere med bud på pris til å betale ned hele lånet. Har forsøkt å snakke med Santander, som er lånebank om å gjøre om billån til forbrukslån/restlån (restsum på da ca 1/4 av lånet), men det gikk de ikke med på. Nå sliter jeg med å betjene lånet mitt og er livredd for konsekvensene. Vi har hatt et innhugg på 20 000 kr i økonomien vår det siste året, som ikke var forutsett, og jeg vet ikke mine arme råd. Har i tillegg øvrig gjeld samlet i et refinansieringslån, men sammenlagt med billånet blir alt for mye å håndtere. Jeg har rota det til og vil rydde opp men har utelukkende satt kjepper i mine egne hjul. Jeg vet at jeg har driti meg ut, og trenger ingen lærepenge. Jeg trenger råd til hvordan jeg kan formulere meg til Santander for å få muligheten til å selge bilen og omgjort lån til restlån så bilen kan selges uten heftelser.. Noen med tips, erfaring eller lyst til å komme med tips/hjelp? Jeg jobber 100% og får økt lønn fra januar, da hadde det vært så godt å få solgt bilen så jeg ikke behøvde å betjene flere lån. På forhånd takk for svar! Anonymkode: bb7e2...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Del Skrevet 16. november 2024 Du har ikke boliglån du kan bake lånet inn i? Du blir ikke akkurat kvitt det, men månedsummen blir mye mindre merkbar. Anonymkode: 0d2da...fe5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har ikke boliglån du kan bake lånet inn i? Du blir ikke akkurat kvitt det, men månedsummen blir mye mindre merkbar. Anonymkode: 0d2da...fe5 Vi har søkt om topplån, men pga renteøkninger og lån utenom huslån ønsket de ikke å gi oss topplån.. Hørte med dem om det før jeg la bilen ut for salg.. Men tusen takk for innspill! Anonymkode: bb7e2...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #4 Del Skrevet 17. november 2024 Prøvd nettbil.no? Du kan jo ha flaks der og få en god pris. Dersom du ikke får en salgssum du kan leve med så kan du takke nei til salget etter auksjonen helt kostnadsfritt. Anonymkode: 8bb2f...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #5 Del Skrevet 17. november 2024 Nettbil gir bare skambud. De skal tjene på det de også. Anonymkode: 911dd...46f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøvd nettbil.no? Du kan jo ha flaks der og få en god pris. Dersom du ikke får en salgssum du kan leve med så kan du takke nei til salget etter auksjonen helt kostnadsfritt. Anonymkode: 8bb2f...038 Har iallfall lagt inn bilen der, men prisestimatet gjør at det blir igjen restlån. Har hatt interessenter som vil gi mer enn nettbil har gitt i estimat iallfall. Jeg ringer santander i morgen og spør igjen tror jeg, de er vel interessert i at jeg skal kunne betale dem tilbake de også? TS Anonymkode: bb7e2...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 17. november 2024 #7 Del Skrevet 17. november 2024 Hvor mye restlån er det snakk om? Vet du sa 1/4, men er det 10.000 eller 70.000 liksom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #8 Del Skrevet 17. november 2024 Dakia skrev (3 minutter siden): Hvor mye restlån er det snakk om? Vet du sa 1/4, men er det 10.000 eller 70.000 liksom Fra det beste tilbudet jeg har fått er det 45.000 kroner. Fra det minste er det 65.000 kroner. Anonymkode: bb7e2...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 17. november 2024 #9 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fra det beste tilbudet jeg har fått er det 45.000 kroner. Fra det minste er det 65.000 kroner. Anonymkode: bb7e2...45b Ja, det var en del. Hadde summen vært mindre kunne man klart å hive seg rundt å grave fram noe. siden du har en partner du har huslån sammen med, er det noen mulighet at denne kan få tatt et lån i banken for mellomsummen? Evt låne privat av noen. Å ta opp mer lån er aldri noen god idé, unntatt i dette tilfellet vil jeg si. Gapet vil jo bare bli større jo lenger tid som går. håper det ordner seg for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 17. november 2024 #10 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg vet mine feiltrinn og forsøker alt jeg kan å holde hodet over vann, forbruket er nede på et minimum og det meste er nå ganske ryddig foruten at jeg ikke blir av med bilen min. Så jeg håper dere kan være snille og konstruktive, det er mange kloke hoder her inne. Oppsummert har jeg ikke mulighet til å betjene billånet lenger. Bilen har nå ligget ute for salg siden februar og enda ingen kjøpere med bud på pris til å betale ned hele lånet. Har forsøkt å snakke med Santander, som er lånebank om å gjøre om billån til forbrukslån/restlån (restsum på da ca 1/4 av lånet), men det gikk de ikke med på. Nå sliter jeg med å betjene lånet mitt og er livredd for konsekvensene. Vi har hatt et innhugg på 20 000 kr i økonomien vår det siste året, som ikke var forutsett, og jeg vet ikke mine arme råd. Har i tillegg øvrig gjeld samlet i et refinansieringslån, men sammenlagt med billånet blir alt for mye å håndtere. Jeg har rota det til og vil rydde opp men har utelukkende satt kjepper i mine egne hjul. Jeg vet at jeg har driti meg ut, og trenger ingen lærepenge. Jeg trenger råd til hvordan jeg kan formulere meg til Santander for å få muligheten til å selge bilen og omgjort lån til restlån så bilen kan selges uten heftelser.. Noen med tips, erfaring eller lyst til å komme med tips/hjelp? Jeg jobber 100% og får økt lønn fra januar, da hadde det vært så godt å få solgt bilen så jeg ikke behøvde å betjene flere lån. På forhånd takk for svar! Anonymkode: bb7e2...45b Skal ikke fortelle deg hvordan du får solgt bilen men kan fortelle deg hva du ikke skal gjøre -Vente på bedre pris! Prisen på nye elbiler faller som en stein og vil fortsette å falle som en stein framover..dels på grunn av priskrig og overproduksjon men enda mer på grunn av at prisen på elbilbatteriene faller pga. bedre produksjonsteknologi. Og er det en fossil du sitter med er du enda mer fucked..Usalgbart om kun kort tid, elbil har markedsandel på 95% i norge nå og øker. Kvitt deg med bilen så fort som mulig du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. november 2024 #11 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Tått skrev (På 17.11.2024 den 8.27): Skal ikke fortelle deg hvordan du får solgt bilen men kan fortelle deg hva du ikke skal gjøre -Vente på bedre pris! Prisen på nye elbiler faller som en stein og vil fortsette å falle som en stein framover..dels på grunn av priskrig og overproduksjon men enda mer på grunn av at prisen på elbilbatteriene faller pga. bedre produksjonsteknologi. Og er det en fossil du sitter med er du enda mer fucked..Usalgbart om kun kort tid, elbil har markedsandel på 95% i norge nå og øker. Kvitt deg med bilen så fort som mulig du. Hva mener du med usalgbar fossil? Er det noen lover som stopper fossil? Men jeg er enig i at man ikke kan vente på bedre pris. Enten så tar man tapet med en gang, eller så får man leve med bilen sin. Endret 18. november 2024 av I Grosny 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #12 Del Skrevet 17. november 2024 Dere som gnåler om at TS ikke kan vente på bedre pris. Skjønner dere ikke hva TS skriver? Banken nekter å slette heftelsene i bilen, dersom ikke salgssum dekker hele lånet. Då blir det naturlig nok umulig å få solgt den. Ingen kjøper en bil med heftelser. Anonymkode: b75aa...4a3 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 17. november 2024 #13 Del Skrevet 17. november 2024 I Grosny skrev (1 minutt siden): Hva mener du med usalgbar fosssil? Er det noen lover som stopper fossil? Vi trenger ingen lover, fossilbiler er som hest og vogn mot nye elbiler nå så markedet fjerner de for godt. Hvor lett var det å selge brukte tjukkasTVer da flatskjermene tok over tror du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #14 Del Skrevet 17. november 2024 Har du mulighet til å jobbe overtid, selge unna ting og tang hjemme eller på noen annen måte spare inn penger slik at du får tak i noe av mellomlegget på bilen? Jeg ville forøvrig bedt om et fysisk møte med banken, unngå korte henvendelser via epost, f.eks. Legg frem hele situasjonen din og hvorfor du trenger en løsning nå. Banken er jo i prinsippet mye bedre tjent med at dere finner en løsning som lar deg innfri lånet fremfor at økonomien din går ad undas. Anonymkode: 0ac1b...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 17. november 2024 #15 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere som gnåler om at TS ikke kan vente på bedre pris. Skjønner dere ikke hva TS skriver? Banken nekter å slette heftelsene i bilen, dersom ikke salgssum dekker hele lånet. Då blir det naturlig nok umulig å få solgt den. Ingen kjøper en bil med heftelser. Anonymkode: b75aa...4a3 Bare å snakke med banken det, er de ikke helt idiot ordner de en løsning for henne. Den sikkerheten de har i bilen hennes er ikke reell lenger uansett.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #16 Del Skrevet 17. november 2024 Tått skrev (1 minutt siden): Bare å snakke med banken det, er de ikke helt idiot ordner de en løsning for henne. Den sikkerheten de har i bilen hennes er ikke reell lenger uansett.. TS har snakket med banken og de har sagt nei. TS ber jo spesifikt om hvilke nye argumenter som kan brukes overfor banken. Anonymkode: b75aa...4a3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 17. november 2024 #17 Del Skrevet 17. november 2024 Finnes det ikke noenøkonomisk rådgivning på nav? Kanskje du kunne hørt der om det finnes noen tips? Evt så ville jeg ringt rundt til bankene du har lån i, evt sett om det var andre ting du kunne selge eller om du kunne jobbet mer en periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 17. november 2024 #18 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS har snakket med banken og de har sagt nei. TS ber jo spesifikt om hvilke nye argumenter som kan brukes overfor banken. Anonymkode: b75aa...4a3 Fortell de det jeg skrev tidligere her, nybilprisene faller som en stein og presser bruktbilprisene nedover. Jeg vil tro at minst halvparten av nyere biler bankene har pant i egentlig ikke har en salgsverdi som gjenspeiler panten lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 17. november 2024 #19 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har iallfall lagt inn bilen der, men prisestimatet gjør at det blir igjen restlån. Har hatt interessenter som vil gi mer enn nettbil har gitt i estimat iallfall. Jeg ringer santander i morgen og spør igjen tror jeg, de er vel interessert i at jeg skal kunne betale dem tilbake de også? TS Anonymkode: bb7e2...45b Du viser vilje, det er alltid bra. Dette er ikke første gang en kunde av Santander har denne problemstillingen, kan det være at de må stå som selgere? Uansett må nok dere forberede dere på å stå igjen med et tap etter å ha solgt bilen,som må betales tilbake. I verste fall, slutt å betale på lånet, så kommer de å henter bilen. Endret 17. november 2024 av Apis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #20 Del Skrevet 17. november 2024 Tått skrev (47 minutter siden): Skal ikke fortelle deg hvordan du får solgt bilen men kan fortelle deg hva du ikke skal gjøre -Vente på bedre pris! Prisen på nye elbiler faller som en stein og vil fortsette å falle som en stein framover..dels på grunn av priskrig og overproduksjon men enda mer på grunn av at prisen på elbilbatteriene faller pga. bedre produksjonsteknologi. Og er det en fossil du sitter med er du enda mer fucked..Usalgbart om kun kort tid, elbil har markedsandel på 95% i norge nå og øker. Kvitt deg med bilen så fort som mulig du. Stemmer at brukte elbiler har falt i pris. Derimot stemmer det ikke det du sier om fossile biler. Både bensin- og diselbiler har fått økt snittpris Anonymkode: 894c5...aeb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå