Gå til innhold

Gjør dagens skole oss dum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva lærer vi på dagens skole ? Gjør dagens skole oss dum? Det meste på skole er for å lære oss å bli gode arbeidere, da staten ønsker noen gjøre arbeid på så de kan fortsette det luksuriøse livet med champagneglass og dyre designerkjoler...

Hva tenker du om videoen? ER skolen et stort bullshit? Hva har du lært fra grunnskolen som er tatt i bruk i dag? 

Brainwashing school..

Anonymkode: 62865...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du bør finne et annet tema å debattere. Dette er teit. 

Jeg har lært masse som både gjør meg til et godt menneske i samspill med andre, samt at skolen har gitt meg viktig kunnskap som jeg har veldig bruk for i min nåværende jobb. Skolen ga meg også grunnlaget for å søke meg til de utdanningene jeg har tatt. 

Anonymkode: 17ca4...ed9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er til for å lære oss å bli gode sosialister og feminister.

Anonymkode: cfbd7...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken statlig stilling kan jeg søke meg til for å få champagne og luksusliv? 😂

Anonymkode: d76b8...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen vi har idag ødelegger landet da, jeg vil ikke fornærme noen, men det er utrolig lavt nivå blitt på folk. De bare jobber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 18.01):

Hva lærer vi på dagens skole ? Gjør dagens skole oss dum? Det meste på skole er for å lære oss å bli gode arbeidere, da staten ønsker noen gjøre arbeid på så de kan fortsette det luksuriøse livet med champagneglass og dyre designerkjoler...

Hva tenker du om videoen? ER skolen et stort bullshit? Hva har du lært fra grunnskolen som er tatt i bruk i dag? 

Brainwashing school..

Jeg hørte en debatt med noen universitetsstudenter i USA, og de beskrev det slik: "tidligere generasjoners studenter lærte kritisk tenkning på universitet, vi lærer hvordan vi skal tenke".

De siktet da til at forelesere/professorer ikke lenger kan lære bort kritisk tenkning av frykt for å bli kansellerte/oppsagte.

Et eksempel som ble brukt var påstanden om at USA var "det eneste reelt frie landet i verden".  Professoren problematiserte denne påstanden, ble innrapportert, og mistet jobben.

Om det er like ille i Norge skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har hørt om tilsvarende tendenser her også.

Anonymkode: d09d1...74d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens skule lærer dokker tydeligvis ikkje norsk grammatikk, for både nynorsk og sidemålet har fleirtalsbøying av adjektiv. 

Eg er dum. Vi er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 17.29):

Jeg hørte en debatt med noen universitetsstudenter i USA, og de beskrev det slik: "tidligere generasjoners studenter lærte kritisk tenkning på universitet, vi lærer hvordan vi skal tenke".

De siktet da til at forelesere/professorer ikke lenger kan lære bort kritisk tenkning av frykt for å bli kansellerte/oppsagte.

Et eksempel som ble brukt var påstanden om at USA var "det eneste reelt frie landet i verden".  Professoren problematiserte denne påstanden, ble innrapportert, og mistet jobben.

Om det er like ille i Norge skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har hørt om tilsvarende tendenser her også.

Anonymkode: d09d1...74d

Jeg tror det absolutt er noe i det du sier. Skolen lærer oss nå hvordan vi skal tenke siden de ønsker mer makt og kontroll på oss. De ønsker ikke å bli kritisert eller at vi skal mene noe annet enn dem eller klare å se mønsteret av spillet de spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karli63 skrev (På 21.11.2024 den 3.56):

Regjeringen vi har idag ødelegger landet da, jeg vil ikke fornærme noen, men det er utrolig lavt nivå blitt på folk. De bare jobber

Sant!

Mange av de i regjeringen har også jukset på bachelor og masteroppgaver , som sandra borch. Er muligens enda flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...