Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Har en diskusjon med en venn her, og vi er begge enige om at Yasmin 28 gir beskyttelse hele perioden, også når man går på sukkertablettene, men det står ikke noe om det i det lille heftet som følger med. Men det er vel slik at man har beskyttelse så lenge man går på pilla, sukkertabletter eller ikke?
Blackjack Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Har en diskusjon med en venn her, og vi er begge enige om at Yasmin 28 gir beskyttelse hele perioden, også når man går på sukkertablettene, men det står ikke noe om det i det lille heftet som følger med. Men det er vel slik at man har beskyttelse så lenge man går på pilla, sukkertabletter eller ikke? ← Det stemmer at du er beskyttet også i sukkerpille-uken. Eneste grunnen til at det er sukkerpiller er jo for å beholde vanen med å ta en pille hver dag, også i "mens"-uken.
Replica Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Jada du er beskyttet hele veien, du MÅ jo heller ikke ta sukkerpillene om du ikke føler for det. Det er bare en sikkerhet så du ikke skal glemme å begynne på dem igjen etter en ukes opphold.
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Mm, det vi trodde. Ja, vet jeg ikke trenger å ta sukkertablettene, men er mye lettere å ha det som vane. Men det er de andre tablettene som "varer" hele perioden da altså, også mens-perioden? Takk for svar, jenter!
Gjest Elfrida Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Nå ble jeg litt usikker på hva det er du spør om, men jeg prøver meg på et svar: Med de pakningene som bare har 21 tabletter så holder man opp å ta tabletter i 7 dager, og får da en blødning. Man er akkurat like beskyttet som om man spiste sukkerpillene. Men hvis man vil hoppe over mensen så fortsetter man rett på et nytt brett - det kan man jo også med 28-pillers varianten, man hopper over de siste 7 pillene og starter på et nytt brett.
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Mm, dette vet jeg, forstår jeg formulerte meg litt dårlig. Det jeg mente var om hormontablettene varer ut i mens-uka også, at dette er grunnen for at man forsatt er beskyttet selv om man tar sukkertabletter?
Gjest Elfrida Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Du lurer på hvorfor man er beskyttet i den uka man ikke tar piller. Såvidt jeg har skjønt er 7 dager uten piller kort nok til at ikke kroppen får satt i gang en eggløsning, forutsatt at man har tatt de andre pillene på vanlig måte.
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #8 Skrevet 28. februar 2006 Ah, ok, sånn å forstå. Tusen takk for svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå