Gå til innhold

San Fransisco

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til San Fransisco i slutten av mars. Gleder meg skikkelig. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre/se/turer/ting å kjøpe mm.

Er det noe som er billigere i USA enn her? Har hørt at kle og sko er billigere, men er dette overalt eller er det bare på visse butikker? Hva med mammaklær og barneklær/ting? Er dette noe å sikte seg inn på??

Eneste jeg har lyst å finne foreløpig, er en slik stor harry rockenisse, men de selger vel de ikke i mars :ler: Det har jeg villet hatt siden jeg var liten og tenkte at USA møtte vel være plassen for slike ting.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absolutt få med deg en tur til Alcatraz (du bør velge å ta med hodetelefoner). Kjøre Cabel Car er jo noe typisk for San Francisco og å kjøre/gå ned Lombard Street (svingete gate). Ellers er det jo ulike bydeler med hver sine karaktertrekk; f.eks. Chinatown.

Prisnivå / gode kjøp skal jeg ikke uttale meg om, men SF er jo Levis' hjemby. Det finnes en stor butikk på Union Square og et "fabrikkutsalg" nedenfor Coit Tower.

Det var en mamma/baby-butikk i et hjørne (nordøst) av Union Square, i hvert fall for to år siden.

Kanskje du kan finne en rockenisse i Chinatown? ;) Jeg angrer for øvrig veldig på at jeg ikke kjøpte meg en "kinakjole" i Chinatown.

God tur!

Hilsen Lille meg

Gjest kenneth
Skrevet

San Francisco var en fantastisk by! Jeg koste meg glugg i hjel. Da jeg foretrekker utendørsaktiviteter, tuslet jeg masse rundt omkring. Bodde i sentrum, og tok bena fatt retning Golden Gate via Presidio-skogen. En super tur! (3 timer ca. mener jeg å huske). Ta turen over på andre siden også, så oppdager du at den broen jaggu meg er lang.

Jeg syntes også Twin peaks var et must. "Klatrer" du helt til topps, får du sannsynligvis en panoramaplass helt for deg selv.

SF er ikke megasvær, og du kan tusle over alt (bortsett fra på Bay Bridge - over til Oakland). Kjøp et kart og ta bena fatt - det er mitt tips.

Var der i 11 dager. Det ble snaut. Vil tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet

hva skal man med hodetelefoner på alcatraz?

Skrevet
hva skal man med hodetelefoner på alcatraz?

Da får du høre historien om øya. Det blir som å ha med guide. Vi hadde ikke det, men har fått høre at det anbefales. Da får du også med litt "lydeffekter" (klirring i bestikket i matsalen osv.), og det gir visstnok en annen stemning. Mener å huske at lydbåndene er lest inn av en som satt fengslet der.

Hilsen Lille meg

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært på Alcatraz, med hodetelefoner, og det kan absolutt anbefales. Et must om man har tid til det da man må regne med at det går noen timer. Forbered deg gjerne med å lese litt om historien eller se et par Alcatraz-filmer.

Ha med gode sko for å kunne gå mest mulig.

Cable cars er morsomt-skummelt :icon_lol: og noe man bare MÅ gjøre.

Se på store seler og de rare folk ved Fishermans Wharf (hvor båten til Alcatras også går fra).

Hold av to kvelder; en til å spise i Chinatown og en til å gaffle i deg fantastisk gode krabber. Forhør deg litt om hvilke steder som anbefales.

Ta med deg godt med klær. Vi var der i juli og det var skikkelig kaldt pga sur vind. Vi trodde at vi bare var uheldig med været, men det var visstnok vanlig SF-vær.

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...