Gå til innhold

Kun en vil ha barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gift par på rundt 40. Vært sammen i 13 år. Mannen min påpekte her om dagen at han er den eneste som ikke har fått barn i sin krets, noe jeg for såvidt også er, men jeg har alltid vært klar på at jeg ikke vil ha. Hvordan takler dere kvinner det dersom det kun er mannen som vil ha barn?

Anonymkode: 51f6b...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gift par på rundt 40. Vært sammen i 13 år. Mannen min påpekte her om dagen at han er den eneste som ikke har fått barn i sin krets, noe jeg for såvidt også er, men jeg har alltid vært klar på at jeg ikke vil ha. Hvordan takler dere kvinner det dersom det kun er mannen som vil ha barn?

Da er det bare å gi opp forholdet med en gang, for på et eller annet tidspunkt blir du dumpet. Du må finne en mann som ikke vil ha barn, for han kommer til å klandre deg til slutt når han ikke har fått barn og det er for sent.

Anonymkode: f90da...773

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å takle. Det er han som evt må gjøre noe med det. Han er sammen med ei som ikke ønsker barn. Om hans barneønske er avgjørende, må han selv endre på det. Ikke du. Han har visst om ditt ståsted.

Han kan avslutte forholdet og håpe på å finne ei som ønsker barn med han, eller gjøre noe på si og håpe du vil tilgi han og leve som stemor (satt veldig på spissen selvsagt)...

Anonymkode: 5d688...ca3

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 40 betyr vel at vinduet lukker seg for din del. Han får ta et valg. 

At du som kvinne som nærmer seg 40 ikke ønsker barn, betyr at du virkelig ikke ønsker det. Siste sjanse faktisk. Og det er jo bra for din del.

Anonymkode: 8c95a...9f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At du som kvinne som nærmer seg 40 ikke ønsker barn, betyr at du virkelig ikke ønsker det. Siste sjanse faktisk. Og det er jo bra for din del.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe å takle. Det er han som evt må gjøre noe med det. Han er sammen med ei som ikke ønsker barn. Om hans barneønske er avgjørende, må han selv endre på det. Ikke du. Han har visst om ditt ståsted.

Han kan avslutte forholdet og håpe på å finne ei som ønsker barn med han, eller gjøre noe på si og håpe du vil tilgi han og leve som stemor (satt veldig på spissen selvsagt)...

Dersom mannen har lyst på barn, så er det overveiende sannsynlighet for at han går fra henne ila de neste ti årene.

Skal hun passivt sitte og vente på det? Det må i det minste en ordentlig samtale om temaet, som nok kommer til å bli vond...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er over 40.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da er det bare å gi opp forholdet med en gang, for på et eller annet tidspunkt blir du dumpet. Du må finne en mann som ikke vil ha barn, for han kommer til å klandre deg til slutt når han ikke har fått barn og det er for sent.

Tja, han har heltidsjobb og en hobby som tar den resterende fritiden hans. Vi ser hverandre egentlig bare ved ferier og sengetid. Kanskje en middag en dag i uka. Dette fungerer for oss, men han forstår ikke at han ikke har tid til barn i en sånn kabal. Det blir jeg som må ta meg av barnet, slik som jeg per i dag tar meg av hund og hjem. Han elsker å komme hjem og kose med hunden, men han går verken tur, mater, trener den eller noe.Hvorfor han vil ha barn aner jeg ikke. Er vel fordi han har kompiser som fortsetter å leve som de var single fordi barnemor tar seg av barnet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er over 40.

Tja, han har heltidsjobb og en hobby som tar den resterende fritiden hans. Vi ser hverandre egentlig bare ved ferier og sengetid. Kanskje en middag en dag i uka. Dette fungerer for oss, men han forstår ikke at han ikke har tid til barn i en sånn kabal. Det blir jeg som må ta meg av barnet, slik som jeg per i dag tar meg av hund og hjem. Han elsker å komme hjem og kose med hunden, men han går verken tur, mater, trener den eller noe.Hvorfor han vil ha barn aner jeg ikke. Er vel fordi han har kompiser som fortsetter å leve som de var single fordi barnemor tar seg av barnet.

Vet du hva. Jeg tror jeg faktisk hadde gått uansett, og funnet meg en voksen mann. Dette er jo en liten guttunge. Med tilsvarende omgangskrets. 

Anonymkode: bcf25...6bd

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan han få barn med noen andre samtidig som dere fortsatt er gift og fortsetter å være gift tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med ham i det hele tatt?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si det rett ut at det blir ikke barn i dette forholdet. Enten må han akseptere dette for resten av livet eller dra nå. Dere kan ikke fortsette uten å få ting klinkende klart.

Å få barn er ikke noe han kan "blippe inn og ut av". Å få barn betyr å sette seg og sitt til sides for å fokusere på barnet. Skulle det være aktuelt å ta til seg feks fosterbarn eller om han hadde funnet seg "ei på si' " så hadde han ikke kunnet levd det gode (slappe, halvt utplugget) livet han har i dag.

Det er en ærlig sak å ikke ønske barn. Han må være ærlig om det er en dealbreaker for han eller ikke og bli ferdig med det en gang for alle.

Anonymkode: 253f6...035

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det bare er HAN sitt problem, og HAN som har feil...🤔

Anonymkode: c6746...603

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir litt delt etter å ha diskutert litt med meg selv.

Det kommer litt an på hvordan han legger det fram også.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Sier han at han nå vil ha etter å ha ikke ville ha? Har det skjedd noe? Prøver han å overtale deg? Det kommer jo litt an på hva som blir sagt og gjort. Jeg hadde ikke latt meg presse, for om det hadde blitt press, da hadde jeg forlatt han. Hvordan er forholdet deres? Det er jo ikke mye informasjon i HI.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stusser også over at det beskrives som hans problem, når det vil gå utover henne.

Ingen av de har dog rett eller feil. Det er helt lov å ikke ville, eller ville ha, barn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk skriver jo at de ikke passer sammen når ønskene er så ulike. Altså ikke noen sitt problem, kun en ulikhet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk skriver jo at de ikke passer sammen når ønskene er så ulike. Altså ikke noen sitt problem, kun en ulikhet. 

Det er jo strengt tatt begge sitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo strengt tatt begge sitt problem.

Hvorfor er det et problem? 

Man ønsker ulike veier videre i livet. Man går ulike veier videre. Det skjer med mange, hver dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det et problem? 

Man ønsker ulike veier videre i livet. Man går ulike veier videre. Det skjer med mange, hver dag. 

Fordi å gå ulike veier videre ikke er forenlig med å være sammen. Ergo er det et problem som må løses på den ene eller andre måten.

Skjønner du ikke hva et problem er...?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dersom mannen har lyst på barn, så er det overveiende sannsynlighet for at han går fra henne ila de neste ti årene.

Skal hun passivt sitte og vente på det? Det må i det minste en ordentlig samtale om temaet, som nok kommer til å bli vond...

Det er vel like mye hans ansvar å ta opp. Mer hans ansvar tenker jeg faktisk. 

Når er en fornøyd med status q, så må den som vil endre på statusen ta hovedansvaret. 

Om han går fra henne uansett trenger vel ikke hun å ta initiativ til brudd. Hun lurer han ikke, han vet hva han får 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...