AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #121 Del Skrevet 18. november 2024 Lurer på om alle de som ikke mener man skal jobbe gratis synes det samme om at Egmlnt utnytter sine moderatorer her på KG? Anonymkode: e8f05...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #122 Del Skrevet 18. november 2024 Fant80 skrev (3 timer siden): Men du evner bare ikke å adressere det faktum hvorfor uføre får uføretrygd. Meningsløst å ha en diskusjon når du setter opp en stråmann i første setning. Anonymkode: ec2e9...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #123 Del Skrevet 18. november 2024 Fant80 skrev (4 timer siden): Men du evner bare ikke å adressere det faktum hvorfor uføre får uføretrygd. Noe som er vesentlig i min mening av saken. Dette er ikke folk som ikke "gidder å jobbe" Dette er mennesker som ikke kan av en eller annen grunn stå i arbeidslivet. Det er altså ikke som en sykemelding fra legen,dette er en langvarig avgjørelse som er tatt av flere instanser. Når det gjelder hvor heldig man er. Ja man er heldig som er født i Norge. Det er slettes ikke rettferdig på den måten for en som ikke er arbeidsfør i den 3 verden. Man er klart heldig. Men er man født i Norge,så har man også rettigheter,og det er avgjørende at man skal klare seg selv. Norge er et av verdens dyreste land,så de fleste uføre sitter ikke å sparer pengene sine til ferier. De fleste bruker hver eneste krone hver måned! Tenk på det du! Rest evne bør lønnes på verdig måte. Det skal ikke være under tvang,og bør avgjøres av det enkelte tilfelle. Jeg jobber selv med svært så middels lønn for Norge å være. Synes ikke det er så gøy og jobbe jeg heller. Kunne godt tenke meg å få penger inn på konto med å være hjemme. Veldig mange kunne tenke seg dette. Men jeg er arbeidsfør dermed har jeg ikke den muligheten. Men liker tanken på at OM jeg blir arbeidsufør så er det et godt sikkerhetsnett der for meg. At jeg er bitter på at enkelte tjener mer en meg,eller at jeg må jobbe mer en andre er ikke nok til at jeg vil rive ned det Norske velferdsystemet som du selv nevnte. Men det ER jo folk som får trygd uten å kvalifisere til det? Det er nok disse som får oppmerksomheten som gjør til at folk irriterer seg over dette. Disse er jo friske og blir nok observert av svært mange i hverdagen. Inntil folk innser at dette er stort sett roten til skepsisen, vil denne diskusjonen ingen ende ha. Anonymkode: 0a77b...c84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 18. november 2024 #124 Del Skrevet 18. november 2024 Fant80 skrev (5 timer siden): Men du evner bare ikke å adressere det faktum hvorfor uføre får uføretrygd. Noe som er vesentlig i min mening av saken. Dette er ikke folk som ikke "gidder å jobbe" Dette er mennesker som ikke kan av en eller annen grunn stå i arbeidslivet. Det er altså ikke som en sykemelding fra legen,dette er en langvarig avgjørelse som er tatt av flere instanser. Når det gjelder hvor heldig man er. Ja man er heldig som er født i Norge. Det er slettes ikke rettferdig på den måten for en som ikke er arbeidsfør i den 3 verden. Man er klart heldig. Men er man født i Norge,så har man også rettigheter,og det er avgjørende at man skal klare seg selv. Norge er et av verdens dyreste land,så de fleste uføre sitter ikke å sparer pengene sine til ferier. De fleste bruker hver eneste krone hver måned! Tenk på det du! Rest evne bør lønnes på verdig måte. Det skal ikke være under tvang,og bør avgjøres av det enkelte tilfelle. Jeg jobber selv med svært så middels lønn for Norge å være. Synes ikke det er så gøy og jobbe jeg heller. Kunne godt tenke meg å få penger inn på konto med å være hjemme. Veldig mange kunne tenke seg dette. Men jeg er arbeidsfør dermed har jeg ikke den muligheten. Men liker tanken på at OM jeg blir arbeidsufør så er det et godt sikkerhetsnett der for meg. At jeg er bitter på at enkelte tjener mer en meg,eller at jeg må jobbe mer en andre er ikke nok til at jeg vil rive ned det Norske velferdsystemet som du selv nevnte. Men evner du da og forstå at uføre er forskjellige? Den person i artikkelen, tror du at noen kom hjem til henne med tvangstrøye og henta hu? Uføre er så forskjellig at det ikke er mulighet å sammenligne fra person til person, selv om de som er uføre går utifra at alle er som de. Det er mange uføre som kan bidrar i samfunnet i en eller annen grad og jeg har stor respekt for de som ønsker det, men det betyr heller ikke at alle har samme muligheten. Det heter frivillige arbeid av en grunn med stor vekt på frivillige, tenk hva dette kan gjøre for den uføre som greier det, Tenk om den personen i artikkelen på bakgrunn av dette får en mye bedre livskvalitet? Idretten, veldedighets organisasjoner bl.a finnes det haugevis av frivillig arbeidere, for å ikke nevne 17.mai, ingenting av dette hadde vært bærekraftig uten, men når en ufør ønsker å bidra i samfunnet med frivillig arbeid så er det plutselig ramaskrik, forstår det den som kan. På meg så lyser disse trådene enten av sjalusi eller at dere uføre er redd for at dette skal bli et krav/normalisere seg blandt uføre. Men ta det med ro, ingen vil tvinge dere, dere har et valg, på samme måten som hun i artikkelen har VALGT og bidra det hun kan. SÅ kan dere gjerne si hvor mye fordommer jeg har imot uføre for å si dette, men jeg kjenner flere som er uføre, noen gjør ingenting, andre jobber delvis eller helt via tiltak for kommunen, jeg tenker at dette får vær opp til vær enkelt hva de klarer og ikke. Men ikke kom og rop om sosial dumping eller slavearbeid eller whatever for at noen kan/og vil bidra det de makter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #125 Del Skrevet 18. november 2024 Hololo skrev (6 timer siden): Men evner du da og forstå at uføre er forskjellige? Den person i artikkelen, tror du at noen kom hjem til henne med tvangstrøye og henta hu? Uføre er så forskjellig at det ikke er mulighet å sammenligne fra person til person, selv om de som er uføre går utifra at alle er som de. Det er mange uføre som kan bidrar i samfunnet i en eller annen grad og jeg har stor respekt for de som ønsker det, men det betyr heller ikke at alle har samme muligheten. Det heter frivillige arbeid av en grunn med stor vekt på frivillige, tenk hva dette kan gjøre for den uføre som greier det, Tenk om den personen i artikkelen på bakgrunn av dette får en mye bedre livskvalitet? Idretten, veldedighets organisasjoner bl.a finnes det haugevis av frivillig arbeidere, for å ikke nevne 17.mai, ingenting av dette hadde vært bærekraftig uten, men når en ufør ønsker å bidra i samfunnet med frivillig arbeid så er det plutselig ramaskrik, forstår det den som kan. På meg så lyser disse trådene enten av sjalusi eller at dere uføre er redd for at dette skal bli et krav/normalisere seg blandt uføre. Men ta det med ro, ingen vil tvinge dere, dere har et valg, på samme måten som hun i artikkelen har VALGT og bidra det hun kan. SÅ kan dere gjerne si hvor mye fordommer jeg har imot uføre for å si dette, men jeg kjenner flere som er uføre, noen gjør ingenting, andre jobber delvis eller helt via tiltak for kommunen, jeg tenker at dette får vær opp til vær enkelt hva de klarer og ikke. Men ikke kom og rop om sosial dumping eller slavearbeid eller whatever for at noen kan/og vil bidra det de makter. Jeg kaller det sosial dumping igjen og igjen og igjen. Jeg er ufør og jobber og bidrar det jeg klarer. Noe variert fra år til år. Jeg får lønn, betaler mer skatt og trekk i trygden. Har fått jobben på samme vilkår som ordinære arbeidstakere. Du kan ikke sammeligne denne gratis jobben med og selge lodd på 17 mai. De kan øke kapasiteten med 25% uten og øke lønnsutgiftene står det. Dette var mer utbedret på 90- tallet, man jobbet for trygd og mange stillinger ble aldri utlyst. det kom en regel om at uføre ikke kunne jobbe gratis, men skulle bruke restarbeisevnen sin på og jobbe og betale skatt. Om denne reglen nå er borte, eller om staten har funnet unntak for seg selv kommer ikke fram. Økt bruk vil føre til økt arbeidsledighet for friske, noe kakebaking og loddsalg ikke gjør. Jeg skjønner at hun har valgt det selv. Det endrer ikke min mening i at det er sosial dumping, men jeg legger skylden på « arbeidsgiver «. Hun hadde sikkert ikke valgt og ikke få lønn, pensjonspoeng og feriepenger hvis hun hadde hatt ett reelt valg. Anonymkode: 4df5f...aa1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 18. november 2024 #126 Del Skrevet 18. november 2024 Selvfølgelig er det greit at uføre jobber som frivillige. Det mases om at uføre må bidra i samfunnet, og når de gjør det så blir det feil? Greia med frivillighet er at det gjøres på den uføres premisser, noe betalt arbeidsliv ikke har mulighet/vilje til. Samtidig at den uføre kan være en ressurs og skaper verdier. Slike ting burde applauderes. Og nei, det er ingen fare for at uføre med restarbeidsevne tar over jobbene på heltid. For det er for få uføre som kan jobbe slik, arbeidsmarkedet er begrenset, arbeidslivet har lite vilje til å inkludere og arbeidsevnen er begrenset. Er jo nettopp derfor de er uføre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #127 Del Skrevet 18. november 2024 Bombasi skrev (1 time siden): Selvfølgelig er det greit at uføre jobber som frivillige. Det mases om at uføre må bidra i samfunnet, og når de gjør det så blir det feil? Greia med frivillighet er at det gjøres på den uføres premisser, noe betalt arbeidsliv ikke har mulighet/vilje til. Samtidig at den uføre kan være en ressurs og skaper verdier. Slike ting burde applauderes. Og nei, det er ingen fare for at uføre med restarbeidsevne tar over jobbene på heltid. For det er for få uføre som kan jobbe slik, arbeidsmarkedet er begrenset, arbeidslivet har lite vilje til å inkludere og arbeidsevnen er begrenset. Er jo nettopp derfor de er uføre. At ikke en ufør kan ta over stillingen heltid er riktig, men tilsammen skal de øke kapasiteten med 25%. Det er vel mer en 1 heltidstilling vil jeg tro? jobbet i et sånt firma med avtale med ( aetat / trygdekontoret på 90- tallet da arbeidsledigheten var høy. 3 syke utgjorde en stilling. La merke til at det på noen avdelinger aldri ble noen nye ansatt ordinært. Var bare og ringe etaten for nye jobbe for trygd kandidater. Anonymkode: 4df5f...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 18. november 2024 #128 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At ikke en ufør kan ta over stillingen heltid er riktig, men tilsammen skal de øke kapasiteten med 25%. Det er vel mer en 1 heltidstilling vil jeg tro? jobbet i et sånt firma med avtale med ( aetat / trygdekontoret på 90- tallet da arbeidsledigheten var høy. 3 syke utgjorde en stilling. La merke til at det på noen avdelinger aldri ble noen nye ansatt ordinært. Var bare og ringe etaten for nye jobbe for trygd kandidater. Anonymkode: 4df5f...aa1 Men er det ikke positivt at uføre kommer seg ut i jobb igjen? Omså delvis. Det er jo ikke slik at folk som er friske har "fus i alt". Det gagner jo alle at uføre bruker sin restarbeidsevne og sysselsetter seg. At uføre bedriver frivillighet i betalte jobber er ikke og vil aldri bli et problem, så her snakker vi gjerne om uføre som får lønn (og da redusert trygd). De uføre som tyr til gratis frivillighet fyller gjerne en stilling som uansett ikke ville vært besatt. Og verdiskapningen av frivilligheten til uføre er svært undervurdert. Både samfunnsmessig og personlig. Det er ikke konkurranse mellom friske arbeidstakere og uføretrygdede om jobber. Problemstillingen er bittebitte små. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #129 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 10.52): Nå er det vel ikke de med alvorlig sykdom som det snakkes om her. Finnes mange oppegående uføre som klarer mye. La de jobbe de som klarer og belønn de litt ekstra, men belønn de som jobber 100 % og. Når man hører folk går hjemme med samme summer som full jobb og sats uføre har og /eller aleneforsørgere som har både 40 og 50 000 mnd inn med trygder, stønader og bidrag så blir det diskusjon og urettferdighet!!! Anonymkode: 137c1...c1b Nei, om man får høy ufør er det fordi man har hatt høy inntekt. Hva er urettferdig tenker du? All verdens penger kan ikke byttes inn mot god helse.. Anonymkode: 8e652...75b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #130 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 22.45): Jeg synes det er vel og bra at uføre kan komme inn og være med pasientene, men det er ikke løsningen. Vel og flott at uføre har noe meningsfullt å gjøre om dagen og selvsagt er det flott at de gamle/ensomme får selskap, men likevel har vi store problemer i helsesektoren som all verden med uføre mennesker ikke kan hjelpe med. Eldrebølgen blir større og større, syke folk lever lengre og lengre, det blir færre og færre unge og man vil ikke være sykepleier lengre eller utdanne seg som sykepleier pga slitet og den dårlige lønnen. Det er ikke verdt det, og det blir ikke bedre av å få litt frivillig hjelp. Anonymkode: 81780...abc Men det blir på en måte en helt annen debatt, føler jeg. Det blir debatten om sykepleiernes arbeidskår, og tro meg, jeg vet alt om hvor hardt, underbetalt og slitsomt det er. Men at uføre kan bidra som frivillige på ulike arbeidsplasser, ser jeg på som en vinn-vinn situasjon. Anonymkode: 7bd77...322 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 18. november 2024 #131 Del Skrevet 18. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei, om man får høy ufør er det fordi man har hatt høy inntekt. Hva er urettferdig tenker du? All verdens penger kan ikke byttes inn mot god helse.. Anonymkode: 8e652...75b Men det vitner om enkelte som ikke setter seg inn i saken. De ser debatten som pågår i media (skapt av politkerene) Hører noen argumenter på arbeidsplassen,eller av noen venner,og konkluderer med parolen "Alle skal jobbe" eller "Alle skal jobbe etter evne" Å man skal være glad for å i det hele tatt få innpass et sted uten lønn,for man får jo 50 000 på kontoen! Man kan bare ikke ta det seriøst. Men se USA: Det blir farlig når misinformasjonen tar rot i mer en halve befolkningen. Nettopp: MAGA bevegelsen. Masse med pisspreik som ikke har rot i virkeligheten,og hele greiene er oppbygget på hat og fordommer av en spire som det var bittelitt sannhet i. Der jeg er enig er at alle skal få jobbe om de vil. Der ender vel også enigheten. At de ikke skal få noe lønn er for meg helt uforståelig. Med mindre de da allerede har fullt utbetalt trygd. Altså maks. En med minstesats er såvidt han greier seg fra før. Så skal han jobbe for "han er så heldig" ? Henger ikke på greip. Men igjen - Med mindre det er 100% frivillig da. Da skal i hvertfall ikke jeg stå i veien for noen som ønsker å bidra. Men det får bli opp til den enkelte,og hva den personen selv tror man kan bidra med og hvor mye. Når det er sagt,så er det vel ingen partier som ønsker å tvinge den enkelte uføre til å jobbe ekstra. I hvertfall som jeg har fått med meg. Selv FrP vil jo ivareta de uføre på en god måte. De ønsker bare for mange et urimelig alderskrav for 100% ufør. Noe jeg i utgangspunktet ikke er helt uenig i,men man må jo da ha en svært så godt forklart plan om hva man skal gjøre med denne store gruppen som nå plutselig ikke har mulighet for 100% ufør mer. Jeg antar de som allerede har fått dette invilget vil bli på dette,selv om man er 35. (Dette er jo enda uvisst?) Men det som irriterer meg aller mest er dette jaget etter denne gruppen. Jeg forstår jo at det er skapt av politkerene,og jeg antar det er for å få fokuset BORT på den forferdelige jobben de allerede gjør,noe de har fått til med stor suksess. Etter Corona har jo folk bare lengtet etter en synder å hakke ned på. I god historie tro,så er jo da de svakeste de som må legges på hakkstabben! Så har dette blitt et svært viktig poeng for veldig mange at disse skal trykkes ned. De er bare snyltere. Noe de primært overhodet ikke er. Da har man ikke tro på systemet,og hvorfor skal man da tro på det politikerene sier uansett? De farer jo bare med løgner hele tiden. Men med de uføre,da snakker de til lyttende ører. Endret 18. november 2024 av Fant80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #132 Del Skrevet 19. november 2024 Bombasi skrev (På 18.11.2024 den 20.13): Men er det ikke positivt at uføre kommer seg ut i jobb igjen? Omså delvis. Det er jo ikke slik at folk som er friske har "fus i alt". Det gagner jo alle at uføre bruker sin restarbeidsevne og sysselsetter seg. At uføre bedriver frivillighet i betalte jobber er ikke og vil aldri bli et problem, så her snakker vi gjerne om uføre som får lønn (og da redusert trygd). De uføre som tyr til gratis frivillighet fyller gjerne en stilling som uansett ikke ville vært besatt. Og verdiskapningen av frivilligheten til uføre er svært undervurdert. Både samfunnsmessig og personlig. Det er ikke konkurranse mellom friske arbeidstakere og uføretrygdede om jobber. Problemstillingen er bittebitte små. Jo det er kjempe bra at uføre kommer seg ut i jobb igjen. Jeg er så glad for at jeg har kommet ut i jobb igjen. Det gagner oss uføre og alle at vi bruker restarbeisevnen vår. det kommer ikke fram om dette bare et et unntak for en liten del av staten, men det at de kan øke kapasiteten med 25% uten og øke lønnsutgiftene høres litt skremmende ut. At det aldri vil bli et problem er jo rart , det var jo et stort problem før. Om det blir et problem igjen kommer jo an på hvor mye de åpner for at uføre kan bruke restarbeisevnen sin på gratis jobb. nei, friske er ikke « fus i alt», uføre kan fint få en stilling framfor en frisk om en er kvalifisert. Det er ikke bare meg som har klart det. Om arbeidsgiver kan få jobben gjort gratis av andre fremover går det utover både uføre som bruker restarbeisevnen sin på lønnet arbeid og friske i samme stilling. Ingen forskjell der. Anonymkode: 4df5f...aa1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #133 Del Skrevet 20. november 2024 Handerrefyren skrev (På 15.11.2024 den 11.59): https://www.vg.no/nyheter/i/8qXdbQ/margrethe-ble-ufoer-naa-er-hun-frivillig-paa-sykehjem er de ok at uføre jobber gratis, eller burde hun fått noe tilbake? kanskje halve avdelingen etter hvert kan erstattes av gratisarbeidende? det ville gjøre undre for en slunken kommuneøkonomi! Hvorfor er det verre at uføre jobber frivillig enn andre? Så lenge den som er ufør selv ønsker det, så er det jo en kjempe fin måte å komme seg ut i samfunnet igjen. I helsetjenesten er det mange frivillige organisasjoner som bidrar med tjenestetilbud som kommunene ikke kan tilby, og det har lenge vært en viktig ressurs som mange bidrar med. Det er ingenting nytt med dette, og det er sunt å bidra med noe så lenge man ønsker det selv. Når det gjelder ungdom som utfører frivillig arbeid, så er det faktisk forsket på at de både har bedre helse og mindre risiko for å utvikle angst og depresjon. Anonymkode: 863a4...7ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #134 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 18.39): Jeg kaller det sosial dumping igjen og igjen og igjen. Jeg er ufør og jobber og bidrar det jeg klarer. Noe variert fra år til år. Jeg får lønn, betaler mer skatt og trekk i trygden. Har fått jobben på samme vilkår som ordinære arbeidstakere. Du kan ikke sammeligne denne gratis jobben med og selge lodd på 17 mai. De kan øke kapasiteten med 25% uten og øke lønnsutgiftene står det. Dette var mer utbedret på 90- tallet, man jobbet for trygd og mange stillinger ble aldri utlyst. det kom en regel om at uføre ikke kunne jobbe gratis, men skulle bruke restarbeisevnen sin på og jobbe og betale skatt. Om denne reglen nå er borte, eller om staten har funnet unntak for seg selv kommer ikke fram. Økt bruk vil føre til økt arbeidsledighet for friske, noe kakebaking og loddsalg ikke gjør. Jeg skjønner at hun har valgt det selv. Det endrer ikke min mening i at det er sosial dumping, men jeg legger skylden på « arbeidsgiver «. Hun hadde sikkert ikke valgt og ikke få lønn, pensjonspoeng og feriepenger hvis hun hadde hatt ett reelt valg. Anonymkode: 4df5f...aa1 Sosial dumping når man selv helt frivillig velger noe, og som bidrar til noe positivt i hverdagen noen få timer i uka? Hvis du er opptatt av sosial dumping, så kan du heller diskutere mange utenlandske arbeidstakere. Som jobber lange dager under svært dårlige HMS-standarder, dårlige boforhold og elendig betalt. Anonymkode: 863a4...7ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #135 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sosial dumping når man selv helt frivillig velger noe, og som bidrar til noe positivt i hverdagen noen få timer i uka? Hvis du er opptatt av sosial dumping, så kan du heller diskutere mange utenlandske arbeidstakere. Som jobber lange dager under svært dårlige HMS-standarder, dårlige boforhold og elendig betalt. Anonymkode: 863a4...7ab Går fint an og diskutere det og. Det var ikke tema nå, men ja det er og sosial dumping. Anonymkode: 4df5f...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #136 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor er det verre at uføre jobber frivillig enn andre? Så lenge den som er ufør selv ønsker det, så er det jo en kjempe fin måte å komme seg ut i samfunnet igjen. I helsetjenesten er det mange frivillige organisasjoner som bidrar med tjenestetilbud som kommunene ikke kan tilby, og det har lenge vært en viktig ressurs som mange bidrar med. Det er ingenting nytt med dette, og det er sunt å bidra med noe så lenge man ønsker det selv. Når det gjelder ungdom som utfører frivillig arbeid, så er det faktisk forsket på at de både har bedre helse og mindre risiko for å utvikle angst og depresjon. Anonymkode: 863a4...7ab Det er ikke verre at uføre jobber frivillig enn andre. Hvis de jobber gratis for og spare arbeidsgiver for lønnsutgifter , som her, ødelegger det arbeidslivet. Bedre og gi lønn for de timene. Anonymkode: 4df5f...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #137 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går fint an og diskutere det og. Det var ikke tema nå, men ja det er og sosial dumping. Anonymkode: 4df5f...aa1 Jeg nevnte hva sosial dumping faktisk er. Frivillig arbeid som kommer en selv til nytte ved å gjøre godt i hverdagen er ikke sosial dumping. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke verre at uføre jobber frivillig enn andre. Hvis de jobber gratis for og spare arbeidsgiver for lønnsutgifter , som her, ødelegger det arbeidslivet. Bedre og gi lønn for de timene. Anonymkode: 4df5f...aa1 Det er ikke for å spare arbeidsgiver for lønnsutgifter, men et lite håp om at det kan bedre bemanningskrisen i helse, da helsearbeidere får litt mer tid til å gjøre oppgavene de egentlig skal. Det kommer både helsearbeidere, de som trenger helsehjelp og de som ønsker å føle at de er til nytte igjen i samfunnet (helt frivillig) til gode. Igjen jeg forstår ikke hvordan du mener at dette er mer sosial dumping enn andre som velger å drive med frivillig arbeid? Anonymkode: 863a4...7ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #138 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg nevnte hva sosial dumping faktisk er. Frivillig arbeid som kommer en selv til nytte ved å gjøre godt i hverdagen er ikke sosial dumping. Det er ikke for å spare arbeidsgiver for lønnsutgifter, men et lite håp om at det kan bedre bemanningskrisen i helse, da helsearbeidere får litt mer tid til å gjøre oppgavene de egentlig skal. Det kommer både helsearbeidere, de som trenger helsehjelp og de som ønsker å føle at de er til nytte igjen i samfunnet (helt frivillig) til gode. Igjen jeg forstår ikke hvordan du mener at dette er mer sosial dumping enn andre som velger å drive med frivillig arbeid? Anonymkode: 863a4...7ab Blir og gjenta, det førte til stor arbeidsledighet sist. Nå er jeg uklar på om dette gjelder bare en liten del av staten , eller om det har blitt lovlig flere steder eller åpner for at det blir lovlig flere steder. Er det frivillig arbeid eller jobb? Det står arbeidsgiver kan øke kapasiteten med 25% uten og øke lønnsutgiftene, det høres ut som jobb. Anonymkode: 4df5f...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 22. november 2024 #139 Del Skrevet 22. november 2024 (endret) Som ufør jobber jeg tilrettelagt og får en 1000 lapp ekstra i måneden. Hvorfor skal jeg jobbe gratis? Det gidder jeg ikke. Endret 22. november 2024 av Iso1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #140 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 16.16): Selvfølgelig vil det aldri det. Vi kan jo heller gå tilbake til slik det var før, at man ble familien din sitt ansvar? Man bidrar ikke til samfunnet som trygdemottaker. Og når man bare tar og tar og tar fra samfunnet, kan man ikke forvente å bli behandlet likt som noen som bidrar. Det er helt elementært. Anonymkode: ec2e9...f5a Du vet at uføre betaler skatt? Anonymkode: b6bad...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå