Gå til innhold

Senebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått meg en senebetennelse i skulderen. Hvis jeg går til legen, gjør h*n noe annet enn å be meg om å holde skulderen i ro? Jeg skjønner ikke dette helt, syntes nemlig ikke at jeg har belastet den skulderen noe særlig.

Har forsøkt å holde meg i ro den siste uken, dvs ikke trent styrke, men blir bare verre og verre. Er på jobb og sitter endel foran PCen, men føler ikke at det belaster skulder eller at det er da det gjør vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du trenger betennelses dempende medesiner.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Kan hende han gir deg kortison.

Men du kan også kjøpe en betennelsesdempende salve på apoteket som heter Orudis. Den lindrer ganske godt syns jeg.

Syns ikke du burde trene eller sitte foran pc'n når du har senebetennelse.

Endret av Seniorita_
Skrevet

Du kan lett feilbelaste skulderen ved å sitte foran pc-en, selv om det ikke gjør vondt i øyeblikket.

Jeg har selv vært mye plaget med diverse betennelser i skulder og arm, og har vært til samme lege med det mange ganger, men han foreslo aldri hverken kortison eller betennelsesdempende midler. Jeg fikk henvisning til fysioterapeut og gikk til behandling der med stor suksess.

Gjest Pusekatt i.i.
Skrevet

Grunnen til at PC-arbeid ikke er anbefalt ved senebetennelse i skulder/arm er at du får en veldig ensidig og statisk belastning på muskulaturen - som igjen fører til at slaggstoffer samler seg opp og ikke blir transportert ut av musklene. Og da kan betennelse lett oppstå.

Jeg har gått til behandling hos naprapat*, og det har funket veldig bra for meg. Har også i perioder brukt Orudis, som er veldig fin, og også betennelsesdempende medikamenter.

* Bor du i Oslo/omegn vil jeg anbefale Thomas Hesthammer, Naprapat 1. Superflink!

Skrevet

Jeg har slitt med senebetennelse i skuldrene i ca to år, den beste medisinen for meg er å gå turer. Da løsner det litt opp og blogjennomstrømningen ut i armene øker. Trener også med strikk, noe som hjelper med en gang når smertene virkelig herjer.

I tillegg går jeg jevnlig til osteopat.

Kortison har aldri vært nevnt av legen min.

Skrevet

Takk for svar. Jeg får vel bite i det sure eplet og bestille en time hos legen, ikke minst for å få konstantert at det faktisk ER senebetennelse dette.

Og det er pokker så vanskelig å holde en skulder i ro, den brukes jo hele tiden selv når man ikke gjør noe. :ler:

Skrevet
Jeg har slitt med senebetennelse i skuldrene i ca to år, den beste medisinen for meg er å gå turer. Da løsner det litt opp og blogjennomstrømningen ut i armene øker.

Samme her. Nå har det vel ikke kommet så langt som til en skikkelig betennelse hos meg, men hadde så absolutt tendenser her i sommer/høst. Masse turgåing og god massasje har hjulpet massevis, og jeg har sluppet sykmelding. Fysisk aktivitet kan være bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...