Gå til innhold

Jeg driter i menns mentale helse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn har ikke reelle psykiske helseproblemer, det er oppdiktet av media gjennom menns overdrevne sutring. Kloden hadde vært mye bedre hvis 2/3 av menn forsvant over natta. Ikke perfekt, men bedre.

Anonymkode: c2ea4...f75

At flere har gitt tommel opp på dette er temmelig sykt 🤮

Anonymkode: 1e51c...b75

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HemmeligSpion skrev (51 minutter siden):

Denne tråden er et prakteksemplar på hvorfor menn trekker seg tilbake. 

Prakteksempel på hvofor kvinner går tom og lei også. 

Disse kjønnskrigene må stoppe. Selv vettuge mennesker kan jo å bli så drittlei at man slutter med å bry seg om noen andre enn sine egne nære. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At flere har gitt tommel opp på dette er temmelig sykt 🤮

Det er bare en mening av mange, ikke det verste jeg har lest, og sannsynligvis er det litt sannhet i det. Vekk med alle skoletaperne og incels.

Anonymkode: f2899...42e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som kvinne var ikke det nok...

Anonymkode: 01d74...f78

Det er akkurat likt for menn. Mental helse er ikke en kjønnskamp.

Anonymkode: 7df4a...05f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på.

Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme?

Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre?

Anonymkode: 69909...c73

Kvinner blir usikre eller i verste fall redde når menn begynner å uttrykke følelser som ikke er akseptert i kvinners hjerne algoritme. Mange av oss menn snakker om følelser med andre menn og spesielt ventilerer vi om våres opplevelser av dynamikk i våre forholder med kvinner. Slike samtaler ville gjerne bli katogorisert av kvinner som mannsjovonistiske. Akkurat som alt annet som er i menns favør, for dere kvinner. 

Anonymkode: abe31...e69

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg om alle som ikke har det bra, menn og kvinner. Jeg er derimot enig i at menns problemer, både helsemessig og øvrig, er langt mindre og færre enn kvinners problemer. Da er det noen ganger vanskelig å ta det seriøst,enten det er "man-flu" eller "jeg får ikke pult" (mens 20% av alle kvinner har vært utsatt for seksuelle overgrep og 10% for voldtekt).

Jeg tenker noen ganger at menn må være langt mentalt svakere enn kvinner, når det skal så utrolig lite motgang til før det bikker over. Dette må jo ha noe med holdninger og forventinger til livet å gjøre? Er det det at gutter læres opp til at de kan gjøre alt og få til alt (og når alt ikke går på skinner så takler de det ikke), mens jenter får beskjed om at de må jobbe hardt? Er det , som noen over her nevnte, at konkurransen mellom menn selv overskygger alt annet og kontrollerer absolutt alt fra hvordan menn seg på seg selv til hvordan de oppfører seg?

Jeg ønsker at menn skal ha det bra (og kvinner selvsagt), men hvordan kan man gjøre menn mer robuste, slik at de tåler livet? Er det mulig å få menn til å snakke mer med hverandre når de sliter? Jeg får inntrykk av at menn ser ned på menn som betror seg, og oppfatter dem som svake. Kan det være at pappaer har en kjempeviktig rolle når de oppdrar guttene sine, for å vise dem at det er viktig å bruke nettverket sitt når man trenger hjelp?

Anonymkode: a8b20...67e

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er bare en mening av mange, ikke det verste jeg har lest, og sannsynligvis er det litt sannhet i det. Vekk med alle skoletaperne og incels.

Enda en 🤮

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på.

Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme?

Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre?

Menn sin mentale helse, eller sagt på en annen måte 50% av befolkningen sin helse er selvfølgelig viktig, du må se på makro og mikro nivå her. Vi vet at selvmordstatistikken er ganske stabil og at det er primært menn som utgjør disse 500-600 selvmordene i året. Det har selvfølgelig konsekvenser for menneskene rundt de de gjelder, som er alvorlig nok, men ser du stort på det å ser litt av sakene som dukker opp i media om drap, folk som "klikker" osv. så er dette også mye billigere å forebygge en å plukke opp restene etter em kaotisk hendelse, hva som skjedde i regjeringskvartalet og på Utøya er kanskje et eksempel på et scenario der mental sykdom leder til forferdelige ting, eller se på han som drepte folk med pil og bue i Kongsberg. 
Så klart mental helse er viktig for begge kjønn og slik det er nå, så tror jeg man kan si basert på forskning at mental helse systemet er i større grad tilpasset kvinner, som ofte har andre utfordringer en menn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bryr meg om alle som ikke har det bra, menn og kvinner.

Anonymkode: a8b20...67e

Bra

Sitat

Jeg får inntrykk av at menn ser ned på menn som betror seg, og oppfatter dem som svake. Kan det være at pappaer har en kjempeviktig rolle når de oppdrar guttene sine, for å vise dem at det er viktig å bruke nettverket sitt når man trenger hjelp?

Jeg får inntrykk av at kvinner ser på menn som dårlig fungerende kvinner. Vi er work-in-progress som må formes til å bli lik kvinner.

Jeg tror at det er et tegn på lav sosial intelligens. Jeg kan ha empati med en hund og likevel forstå at jeg og en hund er vesensforskjelllig. En hund må ikke oppføre seg som meg for å ha det bra, og hvis jeg behandler en hund som et menneske så får han det neppe bra. Tilsvarende (om enn i mindre grad) tror jeg at det er nyttig for menn og kvinner å betrakte hverandre.

Anonymkode: fd280...ac3

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ensomhet i flere år, har alltid hatt mange venner men vanskelig å holde på de da jeg slet med depresjon og ikke orket noe. Det kom et punkt der jeg følte meg ekstremt ensom, alle mine venner ble gift og fikk barn, jeg lå på rommet mitt i mørket. 

Tilslutt tenkte jeg at dette gidder jeg ikke mer. Jeg fikk meg nye venner uten barn som kunne være med på litt «gøyere» ting noen ganger, fikk meg kjæreste og begynte å trene. Det hjalp mye selv om jeg også idag sliter med depresjon. Men livet ville nok vært vesentlig vanskeligere dersom jeg bare fortsatte å bli liggende i senga.

Når det kommer til dette med menn: for 2,5 år siden tok min to år eldre bror livet sitt. Han hadde også mange venner, men kanskje ikke den mest populære blant verken damer eller kompiser. Han prøvde faktisk å snakke om disse tingene /når jeg ser tilbake/ men vi tok det liksom ikke seriøst. Skjønte ikke hvor stort omfang av hvordan han strevde. Han prøvde også å ta tak i livet, men opplevde det som vanskelig. Å be en person som er sykelig deprimert /uten at vi egentlig skjønte det/ om å bare ta seg sammen å ta tak i seg selv blir litt som å be noen med anoreksi om å bare spise normalt. 

Det er veldig forventet at men skal være så maskuline og tøffe, fortsatt idag. Kvinner kan godt SI at de ønsker menn som er kjempe følsom, men de blir jo fort i friendzonen om det er tilfellet. Dette gjør det nok utrolig vanskelig for menn som sliter. 

Anonymkode: 13d80...9ea

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann sin helse er viktig, like viktige som kvinner sin. Ja, men har i historien fått mer hjelp i somatikken, men i det psykiske står det dårlig tid. Menn mangler til og med ord for å fortelle hvordan de har det. Menn skal være så harde ut av, men i samfunnet vi lever nå fungerer ikke det. Jeg ønsker at menn tar dette på alvor, lærer barna sine å sette ord på følelser, og snakker sammen: først da får vi forebygd selvmord! 
Jeg synes ikke vi kvinner skal senkes oss ned på det nivået mange menn er når vi snakker om vår somatiske helse å forskning på kvinnekroppen. 
La oss kvinner heller vise menn at det å tale den ene saken betyr ikke at vi ikke kan tale den andre saken. Om vi alle står sammen, kjemper sammen uansett kjønn så kanskje flere menn og kvinner får hjelp i helsevesenet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2023 ble det registrert 693 selvmord i Norge, 495 hos menn og 198 hos kvinner.

Og denne statistikken vil du altså gjøre værre for menn TS :roll:

Anonymkode: 58bd5...d52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å logge ut av kvinneguiden.

Det er for mange med personlighetsforstyrrelser her inne. Man mister troen på menneskeheten. 

Ren søppel

Anonymkode: c06a9...7fe

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Okay, føler du deg bedre nå? Var det fint å trøkke noen lengre ned i gørra de allerede sitter fast i?

Jeg bryr meg om menns mentale helse. Jeg bryr meg selvfølgelig om kvinner og transpersoner også. Jeg tror til og med at menn kan få det bedre, og at dette samtidig løfter de andre gruppene.

Det er nemlig mye lettere å være raus når man har det bra selv. Jeg håper du får hjelp med problemene dine, TS.

Anonymkode: e07f1...34f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er vanlig blant de yngre? Selv er jeg godt opp i 30-åra og er veldig ensom og isolert, men kjenner ingen andre som sliter med det samme. For ordens skyld har jeg forsøkt å gjøre noe med situasjonen hele mitt voksne liv, men det har dessverre ikke gitt noen langvarige resultater. Jeg synes selv jeg er en bra person og har god selvfølelse, men må bare akseptere at det ikke er et syn som deles av andre.

Anonymkode: 276db...3e6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sitere et eneste liknende innlegg rettet mot kvinner som har fått stå på dette forumet?

Anonymkode: 58bd5...d52

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle skjønner jo at du er en taper selv når du skriver et innlegg som dette. Er det liksom verre å være taper som mann enn kvinne?

Anonymkode: 49dbe...c8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner blir usikre eller i verste fall redde når menn begynner å uttrykke følelser som ikke er akseptert i kvinners hjerne algoritme. Mange av oss menn snakker om følelser med andre menn og spesielt ventilerer vi om våres opplevelser av dynamikk i våre forholder med kvinner. Slike samtaler ville gjerne bli katogorisert av kvinner som mannsjovonistiske. Akkurat som alt annet som er i menns favør, for dere kvinner. 

Anonymkode: abe31...e69

Joda, om dere tenker på og snakker om å enten "ta for seg" fysisk og/eller dominere kvinner ugreit, eventuelt ønsker at kvinner skal ta alt kjipt og kjedelig for dere som om vi er slaver, så ville vi nok oppfatte dette som mannssjåvenistisk. Fordi det isåfall er det. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at mye av motvilje menn opplever når det kommer til å snakke om problemer, er måten mange uttrykker seg på. Det er kun et mindretall av de som klarer å påkalle oppmerksomhet, som sier ting som at de føler seg ensomme, isolerte og mislykkede, og snakker om at det er vondt. Det store flertallet av de som synes og høres formulerer seg gjerne på en måte som kort kan oppsummeres med at det hadde vært mye enklere om kvinner ikke hadde hatt så mange rettigheter og muligheter. 

Det går ofte i sånne ting som at dere ikke får pult, at kvinner har fått for mye makt eller at samfunnet tar for mye hensyn til kvinner. Samtidig hyller de selverklært og steingale guruer som Andrew Tate, og sympatiserer med ekstremhøyre for da blir kvinner mer avhengige av menn igjen. De formulerer seg med andre ord som at vi er en gjenstand de skal eie, et gode som burde utdeles til alle menn helt uavhengig av hva kvinner selv vil. Samtidig som de hyller og sympatiserer med bevegelser og enkeltmennesker som vil gjøre våre liv vanskeligere, eller i verste fall vil risikere vår sikkerhet.

Er problemet ensomhet, så si det. Helt enkelt. Uten å skylde på andre eller på samfunnet. Og gå i hvert fall ikke etter ideologier som kan skade andre. Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror de som sliter kommer til å oppleve større velvilje, forståelse og respekt da.

Anonymkode: d3ed7...163

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Problemet med menn er jo at de nesten aldri skriver:

"Jeg har for få kompiser"

De skriver bare:

"Jeg får ikke pult"

Anonymkode: 43165...4ef

Og derfor blir de ikke tatt seriøst. Hvis de virkelig mener at et one night stand fikser ensomheten deres, så bør de gå i behandling.

Anonymkode: 607b3...3fe

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...