Gå til innhold

Anonym bekymringsmelding…

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du ringer eller skriver til barneverntjenesten. Anonyme meldinger er det fint å få per telefon, slik at det er mulig å stille avklarende spørsmål. 

Du bør også informere vedkommendes arbeidsgiver. 

Anonymkode: e1f44...82c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ringer eller skriver til barneverntjenesten. Anonyme meldinger er det fint å få per telefon, slik at det er mulig å stille avklarende spørsmål. 

Du bør også informere vedkommendes arbeidsgiver. 

Anonymkode: e1f44...82c

Takk, det var det jeg ville ha svar på. 

Anonymkode: ba99a...d9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan går jeg frem?

Jeg vil legge inn bekymringsmelding på flere områder ihht. en bekjent av meg. Vedkommende er sykepleier på akutten og har barn, men er alkoholiker. Jeg vet hun skjuler det godt, men man kan ikke stå å se på at noen kjører bil med barna i bilen og vite at hun jobber i et risiko-yrke uten å foreta seg noe. Jeg har blitt bevisst en enorm skjelving på hendene mens hun er på jobb, så jeg vil tro det er abstinens(?), så hun drikker nok ikke på jobb. Men jeg redd for at hun tar noe sterkere, hun har det lett tilgjenglig. 
de siste årene har det også vært en stor personlighetsendring og hun har gått ekstremt opp i vekt. Hun bryr seg ingenting om hvordan hun ser ut eller ter seg. Jeg synes det endringen er bekymringsverdig!

det er altfor nært, så jeg kan ikke legge inn en bekymringsmelding med navn. Skulle ønske det gikk an å snakke med henne først og nå inn, men det er helt håpløst. Hun sier hun ikke drikker mye. Men jeg vet hvor mye øl hun kjøper i butikken hver eneste dag. I tillegg lukter hun alkohol alltid.

hva ville du gjort?

Hvor tenker du den bekymringsmeldingen skal sendes, da? 
Hvordan tror du du kan være anonym, når historien du tenker å fortelle klart vil skinne igjennom hvor den kommer fra? 
Tror du ikke hun har kollegaer som vil både observere og melde ifra dersom hun er rusa på jobb, eller ikke er i stand til å gjøre jobben sin skikkelig? 

Anonymkode: 41f11...d8d

Skrevet

Hvorfor ikke stå i det? Ja, det er ubehagelig, men tantebarnet ditt fortjener at du står opp for hen. Dette handler i mine øyne absolutt mest om barnet. Still deg til rådighet i den grad du kan, og tenk på hvordan du ville følt deg dersom du ikke melder og du ser sviger/søsteren din drikke seg langsomt til døds med et barn rundt seg. Det er nitrist og helt unngåelig her, både barnet og jobben og mennesket du tenker på å melde fortjener at du gjør det, med hele magen ❤️

Du kan jo i samme vending som du kontakter barnevernet, også ta kontakt med henne sammen med familien og fortelle hva og hvorfor dere sammen gjør dette og at dere ser og har omtanke for henne og barnet. Hvis det er slik at dere ikke har noen god kontakt, har du lite å tape annet enn ansikt og er dere på god for er dette ren medfølelse. Hun trenger profesjonell hjelp og støtte uansett, her er det klart bv som vil kunne ta det videre.

Hilsen mamma som har blitt meldt for ingenting, men er glad bv tok det alvorlig likevel 😊

Anonymkode: 1c477...62f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

sykepleier på akutten

tror dette er ditt beste "våpen" til å få tatt random test mtp rus..

Anonymkode: 8184f...ed0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror du at hun ikke gjør en god nok jobb? Eller ikke er en god nok mor? En bekjent av deg? Det virker overhodet ikke velmenende. Kanskje hun får hjelp til å dele med egne greier uten at du vet noe om det? Hva er det med folk? En kan ikke bare sende ut bekymringsmeldinger i hytt og pine mot andre mennesker. Det er først når noen ligger i en grøftekant på jobb en gjør sånt. Eller ser overtramp etc. 

Anonymkode: 2185f...5bf

Folk som kjører i ruspåvirket tilstand med unger i bilen skal eldes til politi/barnevern. Noe annet er jo helt uhørt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker meld heller en gang for mye enn en gang for lite, ring barnevernet og ta en prat med de og ta det derfra. 

Anonymkode: f1da2...914

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har meldt til BV en gang, men da under fullt navn. Man må stå opp for det man mener.

Anonymkode: b2088...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.22):

Hva slags personlighet har du? Du sier du er i familie med vedkommende, men kan ikke snakke med henne selv? Vet du at hun kjører med promille da? Abstinens er jo tegn på at hun ikke har drukket noe? Det er motstridende det du sier? Hvordan er ditt eget liv, siden du skriver sånt om familien din på et forum som dette? Er du psykopat?

Anonymkode: 2185f...5bf

Drikker du selv?

Siden du forsvarer denne adferden.

Anonymkode: 8f66a...fd7

Skrevet

Klart du skal melde ifra.

Du kan også si det lukter alkohol av ånden hennes.

Reaksjonen vil si mye.

Anonymkode: 8f66a...fd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 18.47):

Hvordan går jeg frem?

Jeg vil legge inn bekymringsmelding på flere områder ihht. en bekjent av meg. Vedkommende er sykepleier på akutten og har barn, men er alkoholiker. Jeg vet hun skjuler det godt, men man kan ikke stå å se på at noen kjører bil med barna i bilen og vite at hun jobber i et risiko-yrke uten å foreta seg noe. Jeg har blitt bevisst en enorm skjelving på hendene mens hun er på jobb, så jeg vil tro det er abstinens(?), så hun drikker nok ikke på jobb. Men jeg redd for at hun tar noe sterkere, hun har det lett tilgjenglig. 
de siste årene har det også vært en stor personlighetsendring og hun har gått ekstremt opp i vekt. Hun bryr seg ingenting om hvordan hun ser ut eller ter seg. Jeg synes det endringen er bekymringsverdig!

det er altfor nært, så jeg kan ikke legge inn en bekymringsmelding med navn. Skulle ønske det gikk an å snakke med henne først og nå inn, men det er helt håpløst. Hun sier hun ikke drikker mye. Men jeg vet hvor mye øl hun kjøper i butikken hver eneste dag. I tillegg lukter hun alkohol alltid.

hva ville du gjort?

Ikke vær feig. Ta det opp med henne direkte og konfronter det med henne. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...