Gå til innhold

Lønn i Oslo


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En bekjent av meg uten særlig relevant utdanning sier han ikke kunne leve av en lagerarbeider/butikkmedarbeider(etc) lønn i Oslo. Så derfor spør jeg; er det noen som vet hva (gjennomsnittlig) lønnen er i disse jobbene i Oslo? Er det kanskje også noen enslige som klarer seg med en slik lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke umulig det skjønner du. Har selv vært enslig og klart meg bra med butikkjobber o.l. Hadde ikke utdanning utover videregående skole jeg.

Tipper at slike jobber gir en timelønn på mellom 80 og 110 kroner timen. Lagerarbeid kan gi litt mer enn butikkjobber, så vidt jeg vet/har hørt.

Om han klarer seg på denne lønnen kommer an på hvordan han finner seg i å bo. Boligmarkedet er sprengt i Oslo. Men om man er villig til å bo litt utenfor byen og kanskje leve litt trangt, så er dette mulig.

Det er fullt mulig å finne jobber som gir mer penger også. F.eks nattevakter, helgejobbing osv.

Da jeg var enslig hadde jeg utbetalt ca 8000 kroner i måneden (det er noen år siden da) og brukte ca halvparten på husleie. På det meste hadde jeg 4000 kroner i husleie/avdrag på lån.

Men som sagt, dette er noen år siden. Både lønningene og boligprisene har økt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...