Gå til innhold

Konstant rennende nese i vinterhalvåret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg blir gærn. Så fort jeg går ut døra, begynner nesen å renne. Og renne, og renne.. det gir seg heller ikke før en god stund etter jeg har kommet inn. 

Når jeg er på trening (treningssenter), må jeg snyte meg 3-4 ganger i løpet av en økt på litt over én time. Samme når jeg skal på jobb og hente i barnehage.. snørra renner, slik at det faktisk er ubehagelig når jeg blir stående og snakke med noen, fordi jeg blir så ekstremt snørrete. Får heller ikke meg selv til å stå og snyte meg rundt folk, så da må jeg inn på toalettet for å gjøre det. Litt slitsomt når man farter her og der..

Så, jeg lurer på, er dette egentlig normalt? Det er ikke bare når jeg er forkjølet, liksom, men hele vinterhalvåret.

Anonymkode: c1585...620

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun 3-4 ganger på en økt? Jeg har gjort det før jeg er ferdig med oppvarmingen 🫣

Har bestilt time hos lege for å sjekke for ikke-allergisk rhinitt.

Anonymkode: 195c9...e72

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kun 3-4 ganger på en økt? Jeg har gjort det før jeg er ferdig med oppvarmingen 🫣

Ja, jeg synes det er mer enn nok 🙈 sykt irriterende! Orker jo ikke løpet på toalettet hvert femte minutt, selv om jeg sikkert kunne gjort det óg. Men da får jeg heller bare være litt snørrete 😅

Hmm, skal søke opp ☺️

Ts

Skrevet

Altså, jeg blir gærn. Så fort jeg går ut døra, begynner nesen å renne. Og renne, og renne.. det gir seg heller ikke før en god stund etter jeg har kommet inn. 

Når jeg er på trening (treningssenter), må jeg snyte meg 3-4 ganger i løpet av en økt på litt over én time. Samme når jeg skal på jobb og hente i barnehage.. snørra renner, slik at det faktisk er ubehagelig når jeg blir stående og snakke med noen, fordi jeg blir så ekstremt snørrete. Får heller ikke meg selv til å stå og snyte meg rundt folk, så da må jeg inn på toalettet for å gjøre det. Litt slitsomt når man farter her og der..

Så, jeg lurer på, er dette egentlig normalt? Det er ikke bare når jeg er forkjølet, liksom, men hele vinterhalvåret.

Hvor kaldt må det vre for at dett begynner? 
Opplever du det samme når det er godt innfrysing ute, med kaldere enn minus fem grader og? 

Fastlegen kan henvise deg til en øre nese hals spesialist for å se om og hva som kan løse problemet.

Anonymkode: 93164...d3c

Skrevet

Slik jeg forstår det, er dette året rundt, uavhengig av årstid? I mitt tilfelle er det desidert verst om vinteren. Kan ha litt antydning om sommeren også (særlig om det er litt kjølig), men ikke i nærheten av så ille som om vinteren..

Ts

Skrevet

Har denne dritten selv. Vet faktisk ikke hva det skyldes, men det er et problem på jobb ikke minst.

Anonymkode: ef5ab...a89

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor kaldt må det vre for at dett begynner? 
Opplever du det samme når det er godt innfrysing ute, med kaldere enn minus fem grader og? 

Fastlegen kan henvise deg til en øre nese hals spesialist for å se om og hva som kan løse problemet.

Kanskje under 10-15 grader (avhengig av hvordan lufta kjennes). Ikke tenkt over om det er like ille når det er under minus 5, men jeg tror det? Om ikke nesa renner så mye akkurat når jeg er ute (om det er en liten tur), begynnee den hvertfall å renne når jeg kommer inn igjen…

Hadde du noe spesielt i tankene?

Ikke tenkt at dette er noe legen kan hjelpe meg med, men kanskje det er verdt et forsøk ☺️😅

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har denne dritten selv. Vet faktisk ikke hva det skyldes, men det er et problem på jobb ikke minst.

Anonymkode: ef5ab...a89

Åh, feel you. Det er helt insane irriterende. Føle seg som en snørrete drittunge halve året.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kanskje under 10-15 grader (avhengig av hvordan lufta kjennes). Ikke tenkt over om det er like ille når det er under minus 5, men jeg tror det? Om ikke nesa renner så mye akkurat når jeg er ute (om det er en liten tur), begynnee den hvertfall å renne når jeg kommer inn igjen…

Hadde du noe spesielt i tankene?

Ikke tenkt at dette er noe legen kan hjelpe meg med, men kanskje det er verdt et forsøk ☺️😅

Ts

Det første som slo meg var kuldeallergi, det neste er muggallergi. Men muggen fryser når det er minusgrader, derav spørsmålet om det er like ille nær naturen er innefrosset 24/7. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...