male32 Skrevet 12. november 2024 #1 Skrevet 12. november 2024 Hei Har en stor mikrobølgeovn som tar veldig stor plass. Denne står oppe på kombiskapet. Jeg kunne ønsket større kjøleskap eller et mindre kjøleskap hvis jeg hadde plass, men da må mikroen ut. Jeg bruker mikrobølgeovn veldig lite. Egentlig kun til oppvarming av mat eller ostesmørbrød. I mitt tilfelle kan en airfryer erstatte mikrobølgeovn og ta opp mindre plass? Jeg har tidligere tenkt at jeg trenger ikke airfryer. Har jo varmluft på stekeovn. Og en airfryer tar jo også plass på et lite kjøkken. Men hadde vært deilig å få ute den svære mikrobølgeovn.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #2 Skrevet 12. november 2024 Kast mikroen, og dropp airfryer. airfryer er bare en bitteliten varmluftsovn, så hvis du har dårlig plass er den helt erstattbar med en ordinær ovn. (vi har airfryer og bruker den ofte, men den hadde LETT forsvunnet om vi ikke hadde plass). Anonymkode: 7d66c...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #3 Skrevet 12. november 2024 Jeg er 54 år og har levd 54 år uten mikro og 52 år uten airfryer. Har brukt air fryeren en god del de to årene jeg har hatt den, men hadde ikke hatt noe problem med å hive den ut heller. Stekeovn og koketopp holder til absolutt all matlaging. Mikro ville jeg kun brukt til å varme opp rester, og jeg er ikke villig til å ofre masse plass bare for det. Anonymkode: 8d833...412 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #4 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): airfryer er bare en bitteliten varmluftsovn, så hvis du har dårlig plass er den helt erstattbar med en ordinær ovn Det er forsåvidt sant. Men fordelen med airfryer er at det går raskere å lage maten, og den bruker mindre strøm. Så man må egentlig vurdere om dette veier opp for at det tar mye plass. Anonymkode: 2f0e0...a00 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #5 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forsåvidt sant. Men fordelen med airfryer er at det går raskere å lage maten, og den bruker mindre strøm. Så man må egentlig vurdere om dette veier opp for at det tar mye plass. Anonymkode: 2f0e0...a00 Ja, det er fordelen med airfryer men hvis man har liten plass er det enklere å droppe airfryeren enn stekeovnen. Anonymkode: 7d66c...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #6 Skrevet 12. november 2024 male32 skrev (12 minutter siden): Hei Har en stor mikrobølgeovn som tar veldig stor plass. Denne står oppe på kombiskapet. Jeg kunne ønsket større kjøleskap eller et mindre kjøleskap hvis jeg hadde plass, men da må mikroen ut. Jeg bruker mikrobølgeovn veldig lite. Egentlig kun til oppvarming av mat eller ostesmørbrød. I mitt tilfelle kan en airfryer erstatte mikrobølgeovn og ta opp mindre plass? Jeg har tidligere tenkt at jeg trenger ikke airfryer. Har jo varmluft på stekeovn. Og en airfryer tar jo også plass på et lite kjøkken. Men hadde vært deilig å få ute den svære mikrobølgeovn. Har du ikke en bod, du kan begynne med å sette mikroen i, så ser du om du klarer seg ute? Jgnhar begge deler, og vil ikke kvitte meg med noen av dem. Anonymkode: d8017...13e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #7 Skrevet 12. november 2024 Som andre sier så er en airfryer en mere effektiv varmluftsovn, og ikke en fritysteker, slik de opprinnelig ble reklamert som. Jeg har airfryer selv, og bruker den konstant. Hadde ikke klart meg uten de siste par årene, da den har gjort matlaging lettere i en periode med langvarig sykdom. Anonymkode: d72bb...01b 1
Hanne67 Skrevet 13. november 2024 #8 Skrevet 13. november 2024 I ditt tilfelle vil en airfryer være bedre å bruke enn mikrobølgeovnen. En airfryer steker maten og ostesmørbrød blir mye bedre der enn i mikroen. Varmer også opp mat veldig raskt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå