Gå til innhold

Hvilken dampvasker bør jeg kjøpe hvis jeg vil vaske dusjkabinettet mitt skikkelig godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier. Jeg vil vaske dusjen og badet generelt skikkelig godt. Blir kvitt alt av kalk og skitt. Hvilken steamer bør jeg velge? 

Anonymkode: ce93b...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KJøpe middel med riktig kjemi i stedet. Damp er ikke brukbart til mye, ødelegger fuger og slik. 

Anonymkode: 69dcd...a5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd vidunderkremen fra C soap? 

vann fjerner ikke kalk… den må «slipes» bort. Vidunderkremen der er fantastisk!

Anonymkode: d9617...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som overskriften sier. Jeg vil vaske dusjen og badet generelt skikkelig godt. Blir kvitt alt av kalk og skitt. Hvilken steamer bør jeg velge? 

Anonymkode: ce93b...087

Du vasker ikke  dusjvegg glass md dampvasker, heller ikke skuremidler eller mikrofiber. Da eksploderer glasset en vakker dag.

Gjevnlig vedlikehold, og vask med egnede og anbefalte midler og kluter fra produsent/selger og dusjkabinettet er like fin år etter år.

Anonymkode: 05311...222

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd vidunderkremen fra C soap? 

vann fjerner ikke kalk… den må «slipes» bort. Vidunderkremen der er fantastisk!

Nei,feil! Kalk skal ikke skupes bort. Bruk et middel som er surt så løsner kalken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei,feil! Kalk skal ikke skupes bort. Bruk et middel som er surt så løsner kalken. 

"Slipes". Jeg står ikke med slipemaskin. 

surt er ikke nok, det må LØSNE. Og den finkornete leiren gjør nettopp det, løsner det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Slipes". Jeg står ikke med slipemaskin. 

surt er ikke nok, det må LØSNE. Og den finkornete leiren gjør nettopp det, løsner det opp. 

Nå vet jeg ikke hva slags leire det er i denne dyre norske "mote"såpen som har vært på markedet en knapp håndfull år, men ser ikke bort fra at det f.eks. er kiselgur (slik som bøndene bruker for å unngå midd i hønsefjær). Ikke vet jeg. Men hvis hensikten er å fjerne kalken mekanisk ved skuring: Hva gjør den bedre enn en billig flaske JIF?

Selv bruker jeg flere remedier på fliser og fuger og glassflater: Sitronsyre (altså sitronsaft) f.eks. på innsiden av dusjvegger i glass. Eddik og natron (kjøpes billig på Biltema) rørt sammen til en saus, på fugene mellom fliser.

Biltema har også en rimelig damprenser som fungerer helt fint (men ikke bruk denne på glassflater!). Behøver ikke noe dyrere og mer fancy enn den.

Silikonfuger kan være litt verre å få skikkelig rene – ofte like greit å fjerne dem med billig spesialverktøy hvis det blir for ille, og rett og slett legge nye fuger (greit å trene på forhånd for at dette skal bli pent).

Anonymkode: 00834...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Komisk at folk ikke har peiling på renhold og kjemi!

Hvilket innlegg synes du var komisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilket innlegg synes du var komisk?

Komisk at folk ikke har peiling på renhold og kjemi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...