AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #41 Del Skrevet 21. november 2024 Doris Lessing: Det synger i gresset, Det femte barnet. Og Kompani Orheim av Tore Renberg. Alt av Trude Marstein. Anonymkode: 55af9...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #42 Del Skrevet 21. november 2024 "Herremannen" av Klaus Hagerup Anonymkode: ce06f...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #43 Del Skrevet 21. november 2024 The Continuum Concept av Jean Liedloff. Anonymkode: 3a4c8...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krieli Skrevet 21. november 2024 #44 Del Skrevet 21. november 2024 Krystallslottet Kollektiv selvmord Drageløperen La meg synge deg stille sanger (kanskje min favorittbok om ensomhet og vennskap) Hans venn flicka (første boka jeg leste som barn som satte inntrykk) Onkel Toms hytte Ringenes herre Animal farm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #45 Del Skrevet 21. november 2024 Bibelen Den Hellige Skrift. Leser i den rett som det er. Var skjellsettende for mitt liv i ungdomsårene. Anonymkode: b5610...3d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #46 Del Skrevet 22. november 2024 - Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede (Wiese) - Sult, Victoria og annet av Hamsun - Diverse Kielland - Amtmannens døtre (Collett) - Mengele Zoo likte jeg veldig godt den gangen jeg leste den for rundt tjuefem år siden, nå klarer jeg ikke lese den (har ikke sans for det språklige). - Diverse norrøn litteratur, som soga om Orvar Odd, eller Kongespeilet - Kafka på stranden (Murakami) - Den amerikanska flickan (Fagerholm) - Jernvognen (Riverton) Listen kunne nok fortsatt, det er umulig for meg å velge en enkelt bok. Anonymkode: c6fce...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 22. november 2024 #47 Del Skrevet 22. november 2024 Alt det lyset vi ikke ser av Anthony Doerr Koke bjørn av Mikael Niemi Gutten i den stripete pyjamasen av John Boyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 22. november 2024 #48 Del Skrevet 22. november 2024 Utenlandsk roman: Rosens Navn (Eco) Norsk roman: Lasso rundt fru Luna (Mykle) Annet: Verden av i går (Zweig) - selvbiografi Ganens Makt (Notaker) - mathistorie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regulert Skrevet 4. januar #49 Del Skrevet 4. januar Hekne-triologien av Mytting Mi brilliante venninne, serie av Elena Ferante Hulebjørnens klan, serie av Jean M. Auel De syv søstre, serie av Lucinda Riley Utvandrerne, serie av Vilhelm Moberg Mino-triologien av Gert Nygårdshaug Berlinerpoplene, serie av Anne B. Ragde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #50 Del Skrevet 4. januar 1Q84 av Haruki Murakami (de fleste av bøkene hans, egentlig) Jeg heter Lucy Barton med de tre bøkene som kommer etter (husker ikke forfatter - mer lett og jordnært enn Haruki-bøkene) Shantaram (eventyr i India) Min Brilliante Venninne (vakkert og sterkt og feministisk fra Italia) Det meste av Lars Saabye Christensen pga utsøkt språk! Anonymkode: abca1...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravidnr1 Skrevet 4. januar #51 Del Skrevet 4. januar (endret) Phoenix Heart skrev (På 21.11.2024 den 19.22): Jeg er veldig glad i psykologiske thrillere, vanskelig å velge en...men går for denne.. 100% enig! Den har jeg lest sikkert 20 ganger... Må slenge på Sandmannen av Lars kepler.. Men de 3 mest brutale bøkene jeg har lest, som virkelig satte spor er "Viktoria havn" trilogien. Spesielt - Benjamins kors. Den var så dypt tragisk og trist fra første til siste side. Aldri vært borti lignende.. Endret 4. januar av Gravidnr1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 4. januar #52 Del Skrevet 4. januar Bobsey-barna 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #53 Del Skrevet 9. januar Trekkoppfuglen Anonymkode: 413b5...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalal13 Skrevet 9. januar #54 Del Skrevet 9. januar Bak lukkede dører, den er umulig å legge fra seg når man først har startet på den. Stiller meg også bak de andre her som skriver Shantaram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 10. januar #55 Del Skrevet 10. januar Oj, den er vanskelig å svare på, har lest så mange bøker, i ulike sjangere. Når det gjelder for eksempel sjangeren: humor: vil jeg si favoritten er " Hyttebok frå helvete " - Are Kalvø. Jeg slukte boken på en kveld, veldig underholdende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. januar #56 Del Skrevet 10. januar Pachinko av Lee Min Jin Atonement - Ian McEwan Every Falling Star, Lee Sungju The Green Mile, Stephen King Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 10. januar #57 Del Skrevet 10. januar Phoenix Heart skrev (På 21.11.2024 den 19.22): Jeg er veldig glad i psykologiske thrillere, vanskelig å velge en...men går for denne.. Åh, den hadde jeg glemt! Den er intens og nervepirrende! 👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 10. januar #58 Del Skrevet 10. januar «Den første» av Justin Cronin, rett og slett fantastisk!!!! Det er første bok i Passage-triologien hans. Anbefales varmt! Man blir så revet med og involvert i denne « verdenen» hans. Alle tre er skikkelige mursteiner, men sidene flyr, man blir helt oppslukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 10. januar #59 Del Skrevet 10. januar Det store veiskillet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #60 Del Skrevet 11. januar Farvel til Eddy Bellegueule av Édouard Louis + en av oppfølgerne: Forandre seg, metode Anonymkode: 62db1...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå