Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Jeg føler jeg er blitt så mye videre etter den ene fødselen jeg har vært igjennom Det er snart 4 år siden. Jeg forsøker å knipe, men det er som om det ikke er muskler igjen der nede Før kjente jeg jo skikkelig at jeg knep Jeg revnet ikke under fødsel, ble ikke feilsydd eller noe. Er det virkelig mulig å bli stram og sterk i muskulaturen der igjen? Hvor ofte og lenge må jeg gjøre øvelsene for å merke bedring? Håper på mange svar!
Gjest Stell@ Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 må nok som ved vanlig trening ikke vente resultater før om en mnd's tid. tren vaginaen din annen hver dag f.x.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 må nok som ved vanlig trening ikke vente resultater før om en mnd's tid. tren vaginaen din annen hver dag f.x. ← Ehh..trådstarter sier hun har trent i 4 år...hvor lenge mener du hun skal vente?
Gjest Stell@ Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Ehh..trådstarter sier hun har trent i 4 år...hvor lenge mener du hun skal vente? ← oi det overså jeg. haha... da er det søren meg på tide å komme seg til gynokologen.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 oi det overså jeg. haha... da er det søren meg på tide å komme seg til gynokologen. ← En liten oppklaring.. Jeg har ikke trent regelmessig i 4 år. Jeg har lenge ikke tatt det så seriøst, kanskje prøvd å ta knipeøvelser noen ganger i året liksom:S Men om jeg trener litt hver eller annenhver dag, da burde man merke bedring etter en mnd eller noe? Og igjen; er det andre som har opplevd å ha dårlig muskulatur der nede for så å få bedre av knipeøvelser? Om dette ikke skulle fungere, grøss og gru hva kan jeg evnt gjøre??
Trampe Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har ikke født, men for noen år siden fant jeg ut at jeg skulle lære meg å knipe. Jeg kjøpte vaginakuler på kondomeriet, og lærte meg å bruke dem. Jeg merker veldig stor forskjell etter ca seks uker, og bruker dem ikke så ofte lenger.... Knip med de musklene du har, så merker du nok forskjellen om en måned eller så.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Du bør knipe hver dag. Ta en tur til legen for å få hjelp til å lære hvordan og hvor mye du skal knipe. Dette er ikke bare viktig for å "bli trang igjen", men for å forebygge inkontinens og framfallen livmor.
viren Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Jeg kjenner ei som fikk musklene forstrekt etter fødsel, hun fikk en operasjon i ettertid som rettet på det. Nøyaktig hva de gjorde vet jeg ikke :/
MiaMamma Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Her kan du finne en rekke øvelser for bekkenbunnsmusklene. Lykke til!
*Maria* Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Etter en fødsel skal du knipe hver dag og mange ganger til dagen, dette også for og forebygge urinlekkasje. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå