Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du ser poste historikken så vil du finne at forslaget om å kjøpe sex kom fra forumets mannlige premie-feminist og Trolltunge. Jeg ser på det som et usaklig forslag og jeg er i tvil om det er tillatt å foreslå slikt på KG.

Anonymkode: 29ba7...27a

Du trenger ikke å tvile.

Det er selvsagt tillatt å foreslå å kjøpe sex på KG.

Det er også tillatt å f.eks. foreslå dødsstraff.

Det er også tillatt å forby p-piller og kondomer.

Anonymkode: cc3e3...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva skal en ung kvinne med at en mann på 50 kikker lengselfullt på henne? Vi er en skam, men du mener vi skal være glade for det, bare fordi DU ikke trenger mer? Å du likte det? La du merke til at dette var DIN pbjektive opplevelse eller?

Jeg er fortsatt redd eldre menn som voksen  kvinne, og skyr de blikkene. Men skal holde kjeft å slutte å klage, mens menn skal få klage?? 

Hvorfor skal bare din mening gjelde for alle? Det er vondt å ikke bli sett, men ingen skal måtte nyte et blikk av noen de ikke liker heller. Det er mulig å dele sin sorg uten å si, alle må være takknemlig for denne litt traumatiske opplevelsen her. 

Anonymkode: 13c04...055

Det er ikke en traumatisk opplevelse å oppleve at én mann på 60 kikker på en.

Og alt det andre du har ilagt meg, gidder jeg ikke svare på engang. Å diskutere en sak om menn er ikke å bagatellisere kvinners opplevelser. Jeg vet hvordan det er å være på begge sider, både totalt uønsket og seksualisert. Og jeg forstår begge sider. Som kvinne i dag, etter at jeg ble eldre og tok del i det at en dem menn ikke oppfører seg respektfullt og trakasserer kvinner, samt invaderer dem også ned gloing, så blir jeg selvfølgelig bare irritert og ønsker å bli latt være i fred. Du har valgt å drite i absolutt alt jeg skriver, og skrive masse dritt.

Jeg står for mitt. Det er skammelig at kvinner relativiserer følelsen av å føle seg helt uønsket med sine egne opplevelser. Det er forskjellige opplevelser og de er jævlige på hver sin måte. Men DENNE tråden handler om menns opplevelser, ikke kvinners.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og alt det andre du har ilagt meg, gidder jeg ikke svare på engang. Å diskutere en sak om menn er ikke å bagatellisere kvinners opplevelser. Jeg vet hvordan det er å være på begge sider, både totalt uønsket og seksualisert. Og jeg forstår begge sider. Som kvinne i dag, etter at jeg ble eldre og tok del i det at en dem menn ikke oppfører seg respektfullt og trakasserer kvinner, samt invaderer dem også ned gloing, så blir jeg selvfølgelig bare irritert og ønsker å bli latt være i fred. Du har valgt å drite i absolutt alt jeg skriver, og skrive masse dritt.

Jeg står for mitt. Det er skammelig at kvinner relativiserer følelsen av å føle seg helt uønsket med sine egne opplevelser. Det er forskjellige opplevelser og de er jævlige på hver sin måte. Men DENNE tråden handler om menns opplevelser, ikke kvinners.

Rettelse: tråden handler jo ikke om det, men dobbeltmoral. Jeg er påvirket av at det er mannsdag i dag. Min mening er at verken kvinner eller menn skal godta denne typen snakk. Folk som snakker dritt må forvente å få igjen med samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det ville kanskje vært mer traumatisk om alle behandlet en som luft. Jeg ser for meg den verden hvor ingen menn gidder å kaste et blikk på en kvinne. Lar dem være i fullstendig i fred. Hvilke verden er det?

Du imponerer meg, og flere skulle hatt din evne til å reflektere. Ingen her påstår at menn er mer verdt enn kvinnen. Ingen her påstår at man må ta fra kvinner rettigheter for at menn skal få rettigheter. Ingen her påstår at kvinner skal ligge med noen de ikke ønsker å ligge med.

Noe som er helt sikkert er at de aller fleste av oss har hatt vonde opplevelser, og dype følelsesmessige sår. Men det er ikke en konkurranse om hvem som har det verst. Men heller en mulighet til å anerkjenne at flere enn bare deg, hvem enn du måtte være, sliter. Og at det å støtte andre som sliter ikke betyr at ingen støtter deg. 

Men kanskje man sliter såpass at man ikke evner å se andre enn seg selv? «Deg» er her hvem som helst som ikke klarer å diskutere et problem som fokuserer på andre enn deg selv

Anonymkode: 95593...81d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forklares med at Danmark faktisk har overskudd av kvinner i forhold til Norge
https://countrymeters.info/en/Denmark

Anonymkode: fc3c1...d70

Så ifølge den kilden har Danmark 50,4 % kvinner, og Norge har 49,9 % kvinner... Som hvis du hadde hatt peiling skyldes at danske menn har lavere forventet levealder enn norske menn... 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single kvinner flest kan, hvis de ønsker det ha sex på lørdag med en fyr fra pubben, karaoken, taxi-køen eller er annet sted hvor menn og kvinner møtes. Mange kvinner ønsker ikke det.

Single menn flest har vanskelig for å plukke opp en kvinne på samme måte. Men hvis de begår lovbrudd ved kjøp av sex eller voldtekt så er sex mulig for alle menn som har 3000,- til overs (?) eller normal muskelstyrke og særdeles slett moral.

Det var DU som helt på egen hånd hadde fokus på teoretisk tilgang på sex. Som de fleste av oss syns er totalt irrelevant. 

Som er noe tull du fortsetter med. Ja, du har en hypotese at en kvinne som går rundt med ropert og skriker "jeg vil knulle hvem som helst" vil ha stor suksess. Som er helt meningsløst. 

I praksis har menn og kvinner i hoveddelen av livet svært like sexliv. Sex med kjæreste i forhold og 0-3 tilfeldige sexpartnere per år som single. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det ville kanskje vært mer traumatisk om alle behandlet en som luft. Jeg ser for meg den verden hvor ingen menn gidder å kaste et blikk på en kvinne. Lar dem være i fullstendig i fred. Hvilke verden er det?

Du imponerer meg, og flere skulle hatt din evne til å reflektere. Ingen her påstår at menn er mer verdt enn kvinnen. Ingen her påstår at man må ta fra kvinner rettigheter for at menn skal få rettigheter. Ingen her påstår at kvinner skal ligge med noen de ikke ønsker å ligge med.

Noe som er helt sikkert er at de aller fleste av oss har hatt vonde opplevelser, og dype følelsesmessige sår. Men det er ikke en konkurranse om hvem som har det verst. Men heller en mulighet til å anerkjenne at flere enn bare deg, hvem enn du måtte være, sliter. Og at det å støtte andre som sliter ikke betyr at ingen støtter deg. 

Men kanskje man sliter såpass at man ikke evner å se andre enn seg selv? «Deg» er her hvem som helst som ikke klarer å diskutere et problem som fokuserer på andre enn deg selv

Så redd mange av oss er for normale ting som å gå tur, dra på fest, kle oss i det vi ønsker og ta taxi, så hadde det på sin måte vært fint.

Jeg får ikke oppmerksomhet, jeg er ensom, men jeg sitter ikke å håper at menn jeg ikke liker skal begynne å klå på meg uansett. 

Det skuffer meg at dere unner kvinner så sinnsykt lite. Hva med å ønske folk at de finner noe som alle involverte ønsker, istede for å si kvinner skal være glad de blir sett på? Tar blikk å holder hånden din? Snakker det med deg? Ser det film med deg, om det ikke er på kino?

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kunne ønske menn i større grad faktisk brydde seg om oss. Det er bare sex sex sex, hult og kynisk. Daler er sånn, bla bla kravstore.

Men hvor er romansen? Jeg drømmer om en snøkledde mann å kysse på, før vi går en tur sammen i den forske luften, det virker ikke som om menn vil ha et liv og et samhold, bare en kropp til kan knulle uansett hvem hun er så fremt hun har fine nok pupper.

Syns dem det gjelder fremstår som barbarer, blir ikke fristet til noe sex i det hele tatt. 

Jeg tror disse holdningene til menn er noe du bør jobbe med. Dette virker ikke helt bra.

Anonymkode: a9248...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet heller ikke hvor jeg skulle begynne for å kjøpe sex. Så da stiller vi kanskje ganske likt?

Rent konkret så eksisterer altså muligheten for sex for en evig singel mann hvis han er villig til å risikere opptil 1 års fengsel og evig sosial utstøting. Nyttig, takk for at dere gjorde meg oppmerksom på det.

Da er vi tilbake til at det kvinner ikke ønsker det eksisterer ikke?

Jeg skulle ønske at det var sånn med oppvasken på kjøkkenet. At hvis jeg ikke likte den så eksisterte den ikke.

Hvor er fordelen med å få noe man ikke ønsker og som man synes ville være en forferdelig opplevelse? Det er påstanden om at kvinner har en fordel vi protesterer på, ikke på at vi kan bli brukt til tømming av tusenvis av villige menn, som kun er interessert i å bruke kroppen vår uten å ta hensyn til oss som individ og våre behov. Hvilket det er ingen verdi for de fleste av oss kvinner i, men utgjør en relativt stor fare for fysisk og psykisk ubehag, og hvor vi dessuten ville få påpekt vår uansvarlige oppførsel dersom dette gikk veldig galt. Hva er fordelen med det? 

Ett års fengsel er bedre enn å risikere fysisk og psykisk helse. I valget mellom å risikere fengsel eller å bli skadet vet jeg hva jeg ville foretrekke. Jeg har opplevd voldtekt, det sitter fremdeles i kroppen min flere tiår senere. Hadde jeg opplevd en til ville jeg ikke klare å reise meg fra det igjen. Ufattelig ignorant av menn å påstå at noe kvinner ikke våger eller ønsker, og dermed ikke kan benytte seg av, er en fordel vi har. Det er for kvinner flest nøyaktig samme "fordelen" menn har angående mulighet til å kjøpe sex, når dette ikke er ønskelig, og faktisk helt uaktuelt. Muligheten ligger der, men det hjelper overhodet ikke. 

At noen kvinner ønsker og nyter det er det samme som at noen menn ønsker og nyter bruk av prostituerte. Ja til og med noen menn som har villig kvinne hjemme. Unntak er ikke regelen man kan påstå noe ut fra. 

Jeg vet hvor man kunne gå for å kjøpe sex av kvinner, så tviler på at du ikke vet det. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror disse holdningene til menn er noe du bør jobbe med. Dette virker ikke helt bra.

Jeg har ikke noe imot gode menn. Det er noen av dere je  er sinnt på. Dette er min lynne når alt vi får servert er skitt og sex mas.

Det er ikke normalt.

Fremmedfugl er normal. Kanskje noen andre også, men jeg er himla lei av denne ånei kvinner jeg bryr meg null om sprer ikke beina for meg! De burde være glade for menn de ikke vil ha og som ikke er hyggelige med dem tilbyr dem kuk i det minste.

Utenfor denne fortapte siden, har jeg aldri slike syke samtaler. Absolutt aldri.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke noe imot gode menn. Det er noen av dere je  er sinnt på. Dette er min lynne når alt vi får servert er skitt og sex mas.

Det er ikke normalt.

Fremmedfugl er normal. Kanskje noen andre også, men jeg er himla lei av denne ånei kvinner jeg bryr meg null om sprer ikke beina for meg! De burde være glade for menn de ikke vil ha og som ikke er hyggelige med dem tilbyr dem kuk i det minste.

Utenfor denne fortapte siden, har jeg aldri slike syke samtaler. Absolutt aldri.

Hvem er det som sier disse tingene da? Har du eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så redd mange av oss er for normale ting som å gå tur, dra på fest, kle oss i det vi ønsker og ta taxi, så hadde det på sin måte vært fint.

Jeg får ikke oppmerksomhet, jeg er ensom, men jeg sitter ikke å håper at menn jeg ikke liker skal begynne å klå på meg uansett. 

Det skuffer meg at dere unner kvinner så sinnsykt lite. Hva med å ønske folk at de finner noe som alle involverte ønsker, istede for å si kvinner skal være glad de blir sett på? Tar blikk å holder hånden din? Snakker det med deg? Ser det film med deg, om det ikke er på kino?

Kvinner skal ikke være glad for å bli seksuelt trakassert, heller ikke med blikk. Men det betyr ikke at menn skal være glad for at ingen kvinner seg deres vei. For kvinner er det først og fremst mengden av det, insisteringen, grenseoverskridende atferd og det at menn er større enn dem som er problemet, i kombinasjon med at mange menn ikke gjør annet enn å beundre menn, og er ute av stand til å beundre kvinner, bortsett fra kroppen deres, og den omsorgen de mener en kvinne skal ha for dem og andre. Da får kvinner ubehagelige opplevelser, noen ganger til og med overgrep, i tillegg til at de opplever at menn ikke ser på dem som mennesker med det samme potensiale som dem selv. Det er en helt grusom opplevelse, som jeg som kvinne deler. Men det igjen betyr ikke at det ikke også er forferdelig vondt når du aldri eller nesten aldri opplever å bli viet romantisk/seksuell interesse, og du ikke nesten kan annet enn å forstå at det er noe galt og stygt med deg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem er det som sier disse tingene da? Har du eksempler?

!!!!

Hver eneste gang kommer det ned til, jeg har ikke fulgt med på at noen er frekke med dere gi meg bevis....

😭😭 Dere bryr dere serriøst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal ikke være glad for å bli seksuelt trakassert, heller ikke med blikk. Men det betyr ikke at menn skal være glad for at ingen kvinner seg deres vei. For kvinner er det først og fremst mengden av det, insisteringen, grenseoverskridende atferd og det at menn er større enn dem som er problemet, i kombinasjon med at mange menn ikke gjør annet enn å beundre menn, og er ute av stand til å beundre kvinner, bortsett fra kroppen deres, og den omsorgen de mener en kvinne skal ha for dem og andre. Da får kvinner ubehagelige opplevelser, noen ganger til og med overgrep, i tillegg til at de opplever at menn ikke ser på dem som mennesker med det samme potensiale som dem selv. Det er en helt grusom opplevelse, som jeg som kvinne deler. Men det igjen betyr ikke at det ikke også er forferdelig vondt når du aldri eller nesten aldri opplever å bli viet romantisk/seksuell interesse, og du ikke nesten kan annet enn å forstå at det er noe galt og stygt med deg.

Jeg er enig. Så slutt å bruk at vi skal være takknelmmelig mot oss, så snakker vi om problemene istede for å pålegge andre hva de skal føle. For det er det som er problemet, at noen ikke kan søke sympati uten hele resten av regla der det bestandig er lett for alle andre, når det ikke trenger å være det for ulike grunner.

Jeg har medfølelse for at menn er ensomme og ikke opplever å være attraktive. Å jeg opplever også det samme og er svært ensom.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror nok de aller fleste menn unner kvinner alt godt. Hva er det du tenker menn ikke unner kvinner? Jeg kjenner ingen mann som ønsker eller mener noe vondt med et blikk. Det betyr ikke at jeg ikke tror det finnes menn med onde intensjoner. Men det kan ikke være noe galt i at en dame fanger blikket til en mann fordi han synes hun er vakker. Det kan bare ikke bli feil, da er vi ille ute. 
Jeg kan forstå at dette kan være ubehagelig, å stadig kjenne blikkene på kroppen. Men det kan ikke være feil, at heterofile menn ser på kvinner. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

!!!!

Hver eneste gang kommer det ned til, jeg har ikke fulgt med på at noen er frekke med dere gi meg bevis....

😭😭 Dere bryr dere serriøst ikke.

Jeg bryr meg faktisk om at folk stemples slik du gjør. Det virker jo som noen er helt blåste i hodet når det gjelder både oppfatninger og holdninger. Mange av oss ønsker en rasjonell debatt, da er det i min bok ikke plass for fantasier og oppkonstruert drittslengning mot folk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de aller fleste menn unner kvinner alt godt. Hva er det du tenker menn ikke unner kvinner? Jeg kjenner ingen mann som ønsker eller mener noe vondt med et blikk. Det betyr ikke at jeg ikke tror det finnes menn med onde intensjoner. Men det kan ikke være noe galt i at en dame fanger blikket til en mann fordi han synes hun er vakker. Det kan bare ikke bli feil, da er vi ille ute. 
Jeg kan forstå at dette kan være ubehagelig, å stadig kjenne blikkene på kroppen. Men det kan ikke være feil, at heterofile menn ser på kvinner. 

Jeg blir lei av å måtte forklare det jeg forventer alle vet av å bare finnes sammen med andre. 

Kvinner har større sjangse for å bli utsatt for uønsket sexuel oppmerksomhet, som gjør mange redde for å ferdes i situasjoner hvor det kan oppstå, som i en taxi med en fremmed mann etter fest alene.

Et blikk trenger ikke å skade, noen påsto at man skulle være glad for å få et blikk av noen, men jeg påpeker at det ikke er automatikk i det. Og ingen skal kreves å like noe de ikke liker. 

Jeg ser på menn, uten å stallen dem eller forfølge ig true selvsagt. Blikk i seg selv er normalt, foruten situasjoner vi kan se for oss er verre.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Så slutt å bruk at vi skal være takknelmmelig mot oss, så snakker vi om problemene istede for å pålegge andre hva de skal føle. For det er det som er problemet, at noen ikke kan søke sympati uten hele resten av regla der det bestandig er lett for alle andre, når det ikke trenger å være det for ulike grunner.

Jeg har medfølelse for at menn er ensomme og ikke opplever å være attraktive. Å jeg opplever også det samme og er svært ensom.

Da er vi på bølgelengde og det er fint. Jeg har aldri sagt at kvinner skal være takknemlig for noe. Jeg velger å tro at menn ikke ønsker seg det kvinner av gode grunner vil slippe. Men de ønsker seg noe jeg tror kvinner også ville ønsket seg hvis vi var i deres situasjon. Bare en bekreftelse som sa at vi var ønsket av det kjønnet vi er tiltrukket av. Hvis de tror de ønsker seg kvinners situasjon, så har de lurt seg selv og ikke satt seg i kvinners sko, men bare satt seg i situasjonen med sine egne sko.

Jeg synes det er kjipt å høre at du er ensom. Og håper du en dag vil få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på bølgelengde og det er fint. Jeg har aldri sagt at kvinner skal være takknemlig for noe. Jeg velger å tro at menn ikke ønsker seg det kvinner av gode grunner vil slippe. Men de ønsker seg noe jeg tror kvinner også ville ønsket seg hvis vi var i deres situasjon. Bare en bekreftelse som sa at vi var ønsket av det kjønnet vi er tiltrukket av. Hvis de tror de ønsker seg kvinners situasjon, så har de lurt seg selv og ikke satt seg i kvinners sko, men bare satt seg i situasjonen med sine egne sko.

Jeg synes det er kjipt å høre at du er ensom. Og håper du en dag vil få det bedre. 

Ja det er vanskelig og mulig mange misforståelser ute å går.

Takk, det var snillt. Du er den første til å bry seg på flere år her inne.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...