Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor er det bare kvinner disse ensomme mennene er sinte på? 

Anonymkode: 272d5...0af

Jeg antar at sinnet er et uttrykk for frustrasjon. Hvis du ønsker deg et forhold men opplever å bli valgt bort så er det vel menneskelig at denne frustrasjonen retter seg mot dem som velger deg bort?

Ganske mange single kvinner her inne har tydeligvis blitt brent i kjærlighet viser sinne og antagoni mot menn. Er ikke det mye det samme da?

Jeg argumenterer ikke med at kvinner må «giftes bort» mot sin vilje, en handmaids tale fremtid eller at det er kvinner sin feil om en mann ikke får seg noe.

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Thanos skrev (6 timer siden):

Kvinner jobber jo 100% og er velutdannet og selvstendige idag? Om hun tjener mer enn sin partner idag, kan man leve fint med den økonomien samlet sett. Dette er jo litt av ironien med feminismen og kampen om økonomisk selvstendighet. For selv om kvinner idag er bedre utdannet enn menn og tjener svært godt, er fortsatt "forsørgerkravet" til partner tilstede hos mange av disse kvinnene. Høy inntekt står fortsatt på ønskelisten hos veldig mange vestlige kvinner. Det sliter jeg med å forstå.

Kvinner har vel en biologi (som oss menn) - eller rettere sagt en nedarvet oppførsel og preferanser som det er vanskelig å overstyre med kultur eller tankekraft?

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Det som er vanskelig å forstå er hvordan vi skal endre samfunnet og oss selv i en eller annen retning så lenge genene og naturen vår trenger 10.000 år på å endre seg.

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Akkurat. Typisk norsk mann anno 2024. Når han er uenig, går han rett på kvinnens utseende. Nydelig.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Går liksom ikke du på menns utseende her. Du er en typisk 2024 mannehater.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gidder ikke å forsørge en voksen mann som er for tiltaksløs til å finne seg en jobb med normal lønn. Sorry, mate. Vi snakket her om veldig fattige menn. Altså, menn som tjener langt under gjennomsnittet. Å forvente gjennomsnittlig inntekt er ikke et for høyt krav.

Hmm... median inntekt er vel noe lavere enn gjennomsnitt så da ble halvparten og vel så det valgt bort. Men det er ditt valg altså.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Går liksom ikke du på menns utseende her. Du er en typisk 2024 mannehater.

Jeg har kun skrevet at mange menn oppi alder som ikke ser så bra ut, forventer å få en pen, slank og ung kvinne. Kun det. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flintis skrev (3 minutter siden):

Hmm... median inntekt er vel noe lavere enn gjennomsnitt så da ble halvparten og vel så det valgt bort. Men det er ditt valg altså.

Men median inntekt er ikke "ekstrem fattigdom". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste nylig at det blir flere over 65 år enn under 19 år i 2032(?). Det blir et stort problem i samfunnet. Man bruker mer penger på eldre og helsevesen. Hvem betaler for dem? De få unge arbeidere? 

Jeg sier ikke at kvinner må finne seg i å bli sammen med umodne menn, men jeg antar at når menn ikke får seg en partner, blir det vanskeligere å få barn - ergo det er et samfunnsproblem. Hvordan det skal løses? Tja… Gi menn bedre utdanning kanskje..?

Hvis noen mener at det er bedre at vi blir færre, må samfunnet også endre seg radikalt. Vi som blir eldre kan ikke leve av de unges skattepenger. De unge blir jo færre og færre - og da må de betale mer og enda mer for vår skyld… Da er vi egoistiske…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men median inntekt er ikke "ekstrem fattigdom". 

Neida du går klar av disse og velger bort 50% 

I tråden er det referert til de fattigste 5% og SSB operere vel med et sted mellom 5 og 6% som har en inntekt på en halv median og lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (På 12.11.2024 den 13.34):

Det stemmer i tenåringsaldren siden jenter er mer utseende fikserte da. De guttene som blir oversett bærer med seg disse observasjonene inn i voksenlivet. Det er der mye av teorien kommer fra.

Når kvinnene blir eldre begynner de og legge merke til disse tidligere oversette mennene. Den stereotypiske teorien er at damene har hatt dårlige erfaringer med de kjekke guttene og er nå åpen for å være med de mindre pene. Kvinnene har hatt sex, mens de oversette mennene har stått i bakgrunnen til de omsider er blitt aktuelle. 

Du ønsker at de unge damene skal bli like horete og billige som de unge mennene, slik at absolutt alle får hatt sex? Det er løsningen i dine øyne?

Anonymkode: f34b9...03a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et menneske skrev (15 minutter siden):

Leste nylig at det blir flere over 65 år enn under 19 år i 2032(?). Det blir et stort problem i samfunnet. Man bruker mer penger på eldre og helsevesen. Hvem betaler for dem? De få unge arbeidere? 

Jeg sier ikke at kvinner må finne seg i å bli sammen med umodne menn, men jeg antar at når menn ikke får seg en partner, blir det vanskeligere å få barn - ergo det er et samfunnsproblem. Hvordan det skal løses? Tja… Gi menn bedre utdanning kanskje..?

Hvis noen mener at det er bedre at vi blir færre, må samfunnet også endre seg radikalt. Vi som blir eldre kan ikke leve av de unges skattepenger. De unge blir jo færre og færre - og da må de betale mer og enda mer for vår skyld… Da er vi egoistiske…

Greia er jo at for bare 60-70 år siden så var kvinner økonomisk hjelpeløse og 100 % avhengig av mannens gunst, for ikke å leve som hjemløs. Kvinner ble ansett som hjelpeløse vesener som ikke klarte mer avanserte oppgaver enn bleieskift eller husvask. Selvfølgelig så har moderne kvinner begjærlig grepet muligheten med begge hender, når de endelig fikk lov til å ta seg utdannelse, skaffe seg en jobb de liker og å leve et liv de ønsker. Mange av mennene har derimot ikke hengt med, og blir bitte og sinte fordi de ikke har ei levende og viljeløs puledukke som vasker huset deres. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Greia er jo at for bare 60-70 år siden så var kvinner økonomisk hjelpeløse og 100 % avhengig av mannens gunst, for ikke å leve som hjemløs. Kvinner ble ansett som hjelpeløse vesener som ikke klarte mer avanserte oppgaver enn bleieskift eller husvask. Selvfølgelig så har moderne kvinner begjærlig grepet muligheten med begge hender, når de endelig fikk lov til å ta seg utdannelse, skaffe seg en jobb de liker og å leve et liv de ønsker. Mange av mennene har derimot ikke hengt med, og blir bitte og sinte fordi de ikke har ei levende og viljeløs puledukke som vasker huset deres. 

Du virker jo å være uvanlig inteligent. Er det rart menn gir opp og skygger unna damer. Det du skriver fortjener ingen seriøs Kommentar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du virker jo å være uvanlig inteligent. Er det rart menn gir opp og skygger unna damer. Det du skriver fortjener ingen seriøs Kommentar.

Men hun har jo rett. Det var "vitenskapelig bevist" for flere tiår siden at kvinner ikke klarte avanserte oppgaver som menn utførte på jobb, og at de kun var egnet til å vaske hus og passe barn. En av de største forfatterne på 1800-tallet, Tsjekhov, som også var lege, uttalte at "kvinner er behagelige, varme, men dumme vesener". Dette var gjengs oppfatning - kvinner er dumme, menn er smarte. Derfor måtte kvinner underordne seg menn og ta til takke med å være husmor, i tillegg til hjernedøde oppgaver som brodering, strikking og lignende (ja, jeg broderer bunad selv, og nei, det krever ikke enorm hjernekapasitet for å få det til - kun nøyaktighet, erfaring og tålmodighet).

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (8 timer siden):

Menn har nok våknet opp for de potensielle fellene det kan være å ha et barn med en kvinne i et forhold, som statistisk sett har 50% sjanse for å ryke. Derfor skyr såpass mange menn dette nå. Blir det brudd, står han igjen uten én eneste rettighet som pappa. Faktisk risikerer han å bli en økonomisk ruin dersom kvinnen han opplever bruddet med, slår seg vrang. Man kan sammenligne det litt med kvinner og "samboerfella". De senere årene har flere blitt oppmerksomme på hvor raskt det er å gå i den økonomiske fella og flere sikrer seg derfor mot det.

Det skal leses mange kreative forslag her på kg, på hva menn må gjøre for ikke å bli valgt bort. Det neste blir vel at vi alle må utvikle mørkt hår og gro noen flere centimeter?

Bruk hodet nå! Ta litt ansvar og tør å innrømme at det kanskje har vært en negativ innflytelse hos unge kvinner via sosiale medier, og i størst grad ny datingkultur via sexapper som Tinder, som har forårsaket den perverse kjønnskrigen vi ser nå.

Spør dere selv og vær ærlige! Tror dere virkelig at nesten halvparten av verdens menn, helt plutselig har sluttet å vaske seg, rydde, sluttet å jobbe, og bare har blitt slasker? På 10 år? Når alle andre sosiale og kulturelle endringer gjerne tar flere tiår. Eller kan det faktisk være noe i at kvinner har fått urealistisk høye krav, nesten på klokkeslettet fra de første datingappene og sosiale medier kom på markedet? Menn har alltid blitt valgt bort, men den prosenten har vært veldig lav, historisk sett. Hvorfor har dette tallet nå nesten blitt halvparten av alle menn? Det er ikke lenger den sleske, svette, feite gamer'n i joggebukse som blir valgt bort av kvinner, det er helt gjennomsnittlige vanlige menn! Da er det ikke standaren på menn som har fallt, men kravene som har økt. Noe har gått fryktelig galt! Og det vil alle smertelig få merke konsekvensene av i fremtiden.

Nesten halvparten av alle menn blir valgt bort av kvinner? Den statistikken vil jeg gjerne se. 

Anonymkode: b40ef...01d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

26 % av alle menn får ikke barn...

Dette er ikke nesten 50 %. Det er faktisk veldig langt unna. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (8 timer siden):

Dette er et typisk "kvinneargument". Unnskyld språkbruken, men menn skal ikke få lov å  mene eller tenke noe om kvinners valg. Vi skal ikke få mene noe om abort og stort sett ingenting annet i samfunnet som kvinner på noen måter er involvert i. Vi skal passe på oss selv, og nåde oss om kvinners valg blir satt på prøve: "Pass på dere selv menn!"

Du sliter med å innse at dette ikke bare er et problem for en liten promille menn som er i "incel" kategorien. Dette er IKKE en liten gruppe menn. Det nærmer seg halvparten av menn! Og når du strinekter å ta innover deg realitetene og bare må dytte skyld og ansvar over på menn, og ber dem "kle seg bedre og vaske seg", så viser du med tydelighet hvorfor dette problemet har oppstått i utgangspunktet.

Menn er ikke ufeilbarige og har selvsagt forbedringspotensiale, men kvinner er heller ikke ufeilbarige! Men får vi noe som er i nærheten av litt refleksjon og forståelse for et problem som rammer i størst grad menn, men også samfunnet på sikt? Jeg har enda ikke sett det.

Og før du lirer av deg flosklene, nei, vi krever ikke at kvinner skal ligge med kvinnemisshandlere, overgripere, incels og dårlige menn dere ikke liker. Disse valgte dere i stor grad bort på 90 og starten av 2000tallet, helt problemfritt og uten kritikk. Det dere får kritikk for idag er at kvinner i stor grad har økt "velg bort mannfolk" potten fra noen få prosent til nesten 50%. Det er den iskalde realiteten av omveltningen som har funnet sted på rekordtid etter datingkulturen ble ødelagt av datingapper og SoMe. Det vi ber om er simpelt: kan kvinner reflektere litt over hvorfor kravene til en partner brått har skutt i været, og hvorfor kan dere ikke prøve å evaluere den negative konsekvensen av SoMe og datingapper og forsøke mane til å gi flere vanlige menn en sjanse på en ekte date utenfor mobilskjermen? Er det for mye forlangt?

I dag har menn to valg. Jage etter kvinnen og for alltid ha det vondt med seg selv. Eller gi slipp på dette jaget, dyrke seg selv, finne ro og heller ta imot alt godt som måtte komme hans vei. De som ikke klarer å gi slipp på dette jaget, de havner til slutt i klørne på Tate og kvinnehat. De som gir slipp finner andre ting som gir mening med livet, fremfor kvinner og familie. 
Det er et valg vi menn kan ta. Så kan vi samtidig ignorere fullstendig alle de kvinnene som lurer på hvor mennene ble av. Og vi kan juble for hver kvinne som finner sin mann. Det er vår tid til å være passive i et spill vi ikke lenger har noen makt over. Hvor makten tilfaller kvinnen

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nesten halvparten av alle menn blir valgt bort av kvinner? Den statistikken vil jeg gjerne se. 

Anonymkode: b40ef...01d

Ja, ifølge denne statistikken burde 50 prosent av befolkningen være single. Men det er de ikke. Det er bare bitre menn, som velger seg en kaldblodig drapsmann, som prøver å drepe sin egen datter, som avatar på et kvinneforum, som messer om det i det vide og det brede. Denne messingen gjør dem heller ikke mer lykkelige. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I dag har menn to valg. Jage etter kvinnen og for alltid ha det vondt med seg selv. Eller gi slipp på dette jaget, dyrke seg selv, finne ro og heller ta imot alt godt som måtte komme hans vei. De som ikke klarer å gi slipp på dette jaget, de havner til slutt i klørne på Tate og kvinnehat. De som gir slipp finner andre ting som gir mening med livet, fremfor kvinner og familie. 
Det er et valg vi menn kan ta. Så kan vi samtidig ignorere fullstendig alle de kvinnene som lurer på hvor mennene ble av. Og vi kan juble for hver kvinne som finner sin mann. Det er vår tid til å være passive i et spill vi ikke lenger har noen makt over. Hvor makten tilfaller kvinnen

Så du kjenner absolutt ingen menn i din omgangskrets, som er lykkelig gift og har barn? Du har kun single venner? Ingen som har kone og barn? Absolutt ingen? Makt og makt. Dere vil pule, for alt i verden. Kvinner flest vil ikke pule dere uten noe videre. Så om dere "forsvinner" for damer, får dere pule hverandre. Vinn-vinn.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke nesten 50 %. Det er faktisk veldig langt unna. 

Anonymkode: 16223...972

Nettopp. Samtidig får 15 prosent av kvinner ikke barn. Det er heller ikke 0 prosent. I tillegg er det slik at i 1 av 4 tilfeller med abort, tas aborten etter overtalelse/forslag/press fra barnefar, ifølge statistikken. Menn kan ikke klage at de ikke får barn, når de presser gravide kvinner til abort.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du kjenner absolutt ingen menn i din omgangskrets, som er lykkelig gift og har barn? Du har kun single venner? Ingen som har kone og barn? Absolutt ingen? Makt og makt. Dere vil pule, for alt i verden. Kvinner flest vil ikke pule dere uten noe videre. Så om dere "forsvinner" for damer, får dere pule hverandre. Vinn-vinn.

Jeg kjenner flere, men disse har vært godt gift i vel 15 år. Jeg er faktisk den eneste single jeg kjenner, har en bekjent som er singel. For meg er det bare puling jeg får, og det er jeg ikke gira på lengre. Puling er lett, forhold virker som en umulighet. Synes det er veldig rart at det fremstilles som om menn bare vil pule og pule, når jeg ikke kjenner meg igjen. Jeg har evig mye bedre sex med meg selv enn det en dame som bare vil ha sex er i stand til å gi meg. Jeg gav opp for et par år siden, da jeg etter noen mnd med dating forelsket meg i en dame. En dame som viste seg å date to andre på samme tid, og ikke klarte å velge. Dette var heller ikke første gangen jeg opplevde å date en som datet flere. Jeg orker bare ikke å jage etter kjærligheten lengre, enda så mye jeg har å gi

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner flere, men disse har vært godt gift i vel 15 år. Jeg er faktisk den eneste single jeg kjenner, har en bekjent som er singel. For meg er det bare puling jeg får, og det er jeg ikke gira på lengre. Puling er lett, forhold virker som en umulighet. Synes det er veldig rart at det fremstilles som om menn bare vil pule og pule, når jeg ikke kjenner meg igjen. Jeg har evig mye bedre sex med meg selv enn det en dame som bare vil ha sex er i stand til å gi meg. Jeg gav opp for et par år siden, da jeg etter noen mnd med dating forelsket meg i en dame. En dame som viste seg å date to andre på samme tid, og ikke klarte å velge. Dette var heller ikke første gangen jeg opplevde å date en som datet flere. Jeg orker bare ikke å jage etter kjærligheten lengre, enda så mye jeg har å gi

Samtidig har jeg opplevd flere menn som datet/hadde sex med flere på samme tid, var utro eller brukte meg som en reserveløsning mens de ventet til deres store kjærlighet skulle bli ferdig med videregående/skilles/bli tilstrekkelig interessert/flytte til samme by.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...