Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mener du at mange gutter/menn har vært interessert i de lavlønnede omsorgsyrkene, men har ikke kommet inn på studiet? 

Anonymkode: 272d5...0af

Vet du hva psykologistudiet innebærer? 

Anonymkode: 95593...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du hva psykologistudiet innebærer? 

Psykologistudiet er både svært vanskelig, prestisjetungt og høystatus. Men der er det masse teori man må lese - altså igjen, kjedelig.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja hvor utroooolig uendelig fantastisk dere kvinner her inne på KG er. Det er jo ikke måte på hva dere ikke har peiling på. Psykologi, medisinske incel diagnoser og en oppfatningen om deres egen fortreffelighet som menesker og tankelesere. 

Dere er utrolig selvsentrert og dumme som et stykke tre sammen som flokken.

Jeg skjønner godt at gutter og menn finner andre ting enn damer og interesere seg for.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Jeg kan ikke alt. Men er du uenig i at damer i snitt er mer sosialisert i dialog og ivaretakelse av andre enn det menn er?

Menn og gutter må gjerne finne andre ting enn damer å interessere seg for. Det er jo på tide at de innser at de har verdi i seg selv uten damer. Det tror jeg bare er sunt. At menn trives som single og ikke trenger damers oppmerksomhet altså.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vil jo ikke ha disse jobbene. De klager, men vil ikke gjøre noe med det. Da jeg studerte juss, ville ingen av mine mannlige medstudenter jobbe i det offentlige. Jeg ble uteksaminert i 2005, så det var en stund siden - de samme tendensene som i dag. De ville jobbe i forsikringsselskap, advokatfirmaer og andre private foretak. Fordi det var høyere status, bedre karrieremuligheter og myyye bedre lønn. De fleste jobber i det offentlige er dårlig betalt, har svært begrensede karrieremuligheter, null frynsegoder (man betaler for eget julebord i kantina på jobben, må selv dekke både parkering og alt det andre) og ofte ensformige, langdryge prosesser og kjedelige arbeidsoppgaver. På samme måte som med andre kjedelige ting som husarbeid, barnepass osv, mener mange menn at slike jobber er under deres verdighet. 

Menn kan ikke klage over at "det offentlige er feminisert", når de selv har valgt bort menn i det offentlige. Til og med der menn får kjønnspoeng for å komme inn på studier, som sykepleier og lærer, så søker ikke mennene. De vil ikke ha disse jobbene.

Har du virkelig ikke sett noen økning av menn innenfor omsorgsyrker? Eller ser du kanskje ikke på disse som menn? Jeg forstår ikke hva du prøver å poengtere. Vi har en sterk økning av menn både i barnehage og i helseomsorgen. Psykolog er ikke et lavtlønnsyrke heller. Men alle disse kommentarene er bare med på å få frem poenget mitt. Som er at man ikke er interessert i å lytte. Og da får vi et samfunnsproblem bestående av sinte og frustrerte menn. Vi var så nærme… trodde jeg

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Thatcher? Clinton? Kvinnelige ledere kriger mer enn mannlige

https://www.nber.org/system/files/working_papers/w23337/w23337.pdf

Anonymkode: 29ba7...27a

Fant du ikke flere? 😅 

Ja, disse to er 100% ansvarlig for hvordan denne verden løser konflikter.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da heier vi på at flere menn vil ønske seg inn i det lavlønnede læreryrket.

Ikke alle kvinner er feminister. Ikke alle menn er skeptisk til feminisme.

Femininiseringen av skolen handler vel så mye om fagplaner og krav fra politisk hold som kjønnet til læreren.

Forøvrig må man forvente at en lønnet ansatt gjør den forbannede jobben sin, og ikke opptrer som en «agent» for eget kjønn. Dersom lavtlønnede (hovedsaklig) mannlige renovasjonsarbeidere nektet å hente søpla til alenemødre så ville du neppe kreve at vi tvang flere kvinner til å bli renkvasjonsarbeidere? Selvsagt ikke. Du ville kreve at de gjorde jobben sin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du virkelig ikke sett noen økning av menn innenfor omsorgsyrker? Eller ser du kanskje ikke på disse som menn? Jeg forstår ikke hva du prøver å poengtere. Vi har en sterk økning av menn både i barnehage og i helseomsorgen. Psykolog er ikke et lavtlønnsyrke heller. Men alle disse kommentarene er bare med på å få frem poenget mitt. Som er at man ikke er interessert i å lytte. Og da får vi et samfunnsproblem bestående av sinte og frustrerte menn. Vi var så nærme… trodde jeg

Jeg har ikke sett noen økning. Det er veldig få både kvinner og menn som søker seg inn på læreryrket. Det er stor lærermangel.

Samme med barnehagepedagoger og sykepleiere. De er alvorlig underbemannet. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fant du ikke flere? 😅 

Ja, disse to er 100% ansvarlig for hvordan denne verden løser konflikter.

Kilden i posten min nevner en rekke. Men sånne som du leser selvsagt ikke kilder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor utroooolig uendelig fantastisk dere kvinner her inne på KG er. Det er jo ikke måte på hva dere ikke har peiling på. Psykologi, medisinske incel diagnoser og en oppfatningen om deres egen fortreffelighet som menesker og tankelesere. 

Dere er utrolig selvsentrert og dumme som et stykke tre sammen som flokken.

Jeg skjønner godt at gutter og menn finner andre ting enn damer og interesere seg for.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Å interessere seg for, kjære deg. Når man først snakker om å være dum som et brød (ikke et stykke tre).

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skolen som mine barn går på i dag er femininisert i forhold til skolen jeg gikk på for 40 år siden.

Man kan mene noe om hva som er «rett» men de egenskapene som skolen setter høyt vil naturligvis gjøre dem til vinnere som har best forutsetninger for det?

Feminisert? Unge kvinner sliter mer enn noen gang med psykisk uhelse. Jenter er muligens noe flinkere til å disiplinere seg, men det har en kostnad. Når skolen er teoritung er det ikke fordi det er feminint, men fordi skolesystemet også retter seg etter kriteriet om at man trenger gode karakterer for å komme seg inn i høyere utdanning, samt at det er snekret sammen av mennesker som fint har klart seg gjennom høyere utdanning. Kvinner fra hjem med lavere sosioøkonomisk status sliter også på skolen. Kommer de seg gjennom videregående er det mange som dropper ut av den høyere utdanningen de begynner på.

I tillegg har vi også mye drop outs knyttet til mangelen på lærlingplasser, så gutta blir gående å vente. Det er demotiverende.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden i posten min nevner en rekke. Men sånne som du leser selvsagt ikke kilder.

Ok. Da oppsummerer vk denne debatten.

Kvinner har ledet de fleste kriger gjennom historien. Dagens konflikter er 100% kvinners skyld. 

Kvinner er skyld i at det er få mannlige lærere, sykepleiere, psykologer og barnehagepedagoger. 

Kvinner er skyld i at menn er ensomme. 

Menn burde ikke forsvare Kvinner i krig og Kvinner burde ikke få noen ytelser fra NAV, som straff for feminismen.

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har ikke sett noen økning. Det er veldig få både kvinner og menn som søker seg inn på læreryrket. Det er stor lærermangel.

Samme med barnehagepedagoger og sykepleiere. De er alvorlig underbemannet. 

Det er vanskelig å følge argumentasjonen din, for du hopper fra ett sted til et annet. Først var det at veldig få menn søker lavtlønnsyrker. Og når det beviselig er feil, så sier du at det er veldig få generelt som søker seg til læreryrket, kvinner som menn. 
Det er kan fint være en økning av menn som søker de yrkene du nevner her, samtidig som det er en generell nedgang. Men dette ble en avsporing av hva premisset var for diskusjonen. Så da unngår man også å diskutere og mulig finne løsninger på problemet. Noe som for meg tyder på manglende interesse for å løse det.
Det er veldig mange lavtlønnsyrker hvor menn er overrepresentert, og det finnes mange lavtlønnsyrker hvor kvinner er overrepresentert. 
Npr et av mange problem er at det er 1 mannlig psykolog for hver 4 kvinnelige psykolog, så vil jeg påstå at det er noe alvorlig galt i et samfunn hvor likestilling står sentralt og kjønnskvotering er et verktøy som hyppig brukes for å fremme denne likestillingen. Så kan man begynne å spørre seg hvorfor det er slik? Og nettopp dette er det mange som spør seg om. For svaret menn får er at de må klare seg selv og ta seg sammen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vanskelig å følge argumentasjonen din, for du hopper fra ett sted til et annet. Først var det at veldig få menn søker lavtlønnsyrker. Og når det beviselig er feil, så sier du at det er veldig få generelt som søker seg til læreryrket, kvinner som menn. 
Det er kan fint være en økning av menn som søker de yrkene du nevner her, samtidig som det er en generell nedgang. Men dette ble en avsporing av hva premisset var for diskusjonen. Så da unngår man også å diskutere og mulig finne løsninger på problemet. Noe som for meg tyder på manglende interesse for å løse det.
Det er veldig mange lavtlønnsyrker hvor menn er overrepresentert, og det finnes mange lavtlønnsyrker hvor kvinner er overrepresentert. 
Npr et av mange problem er at det er 1 mannlig psykolog for hver 4 kvinnelige psykolog, så vil jeg påstå at det er noe alvorlig galt i et samfunn hvor likestilling står sentralt og kjønnskvotering er et verktøy som hyppig brukes for å fremme denne likestillingen. Så kan man begynne å spørre seg hvorfor det er slik? Og nettopp dette er det mange som spør seg om. For svaret menn får er at de må klare seg selv og ta seg sammen. 

Er det blitt kvotering på psykologistudiet? Det sitter jeg og håper på, men jeg er ikke oppdatert. Jeg mener kvotering er viktig her. Synes debatten om kvotering er tidvis elendig. Snittet på psykologistudiet er skyhøyt og kvotering betyr overhodet ikke at man velger ut noen som er mindre kvalifisert. Når snittet for å komme inn allerede er skremmende høyt, er det helt åpenbart at mange menn er absolutt kvalifiserte, til tross for at noen kvinner har høyere snitt enn dem.

Og for ikke å snakke om den farsen at karakterer i matte og religion skal telle som å være mer kvalifisert for et psykologistudie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det blitt kvotering på psykologistudiet? Det sitter jeg og håper på, men jeg er ikke oppdatert. Jeg mener kvotering er viktig her. Synes debatten om kvotering er tidvis elendig. Snittet på psykologistudiet er skyhøyt og kvotering betyr overhodet ikke at man velger ut noen som er mindre kvalifisert. Når snittet for å komme inn allerede er skremmende høyt, er det helt åpenbart at mange menn er absolutt kvalifiserte, til tross for at noen kvinner har høyere snitt enn dem.

Og for ikke å snakke om den farsen at karakterer i matte og religion skal telle som å være mer kvalifisert for et psykologistudie.

Det har vært en lang kamp hvor flere universiteter har fått avslag på å innføre kjønnskvoteordning for menn. Så langt jeg har sett er det bare NTNU som har fått dette innvilget. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er egentlig poenget ditt? Fordi jeg tittet litt bakover, men du har jo ikke kommet med noe poeng.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kvinner er feminister. Ikke alle menn er skeptisk til feminisme.

Femininiseringen av skolen handler vel så mye om fagplaner og krav fra politisk hold som kjønnet til læreren.

Forøvrig må man forvente at en lønnet ansatt gjør den forbannede jobben sin, og ikke opptrer som en «agent» for eget kjønn. Dersom lavtlønnede (hovedsaklig) mannlige renovasjonsarbeidere nektet å hente søpla til alenemødre så ville du neppe kreve at vi tvang flere kvinner til å bli renkvasjonsarbeidere? Selvsagt ikke. Du ville kreve at de gjorde jobben sin.

Kan du utdype hva du mener med feminisering av skolen? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor snakkes det om velferdsystem, sykelønn og greia der når denne tråden handler om menn som ikke får tilgang til sex?

Anonymkode: 047c3...359

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Og hva er egentlig poenget ditt? Fordi jeg tittet litt bakover, men du har jo ikke kommet med noe poeng.

Hvilket poeng ser du etter som du ikke finner? For det er ganske enkelt å se. Satt på spissen, hvorfor skal menn bry seg om kvinners rettigheter, når menn opplever at kvinner ikke bryr seg om deres? Hvorfor skal menn støtte kvinner når kvinner ikke støtter dem? Vi diskuterer noe så banalt som om menns mangel på sex er et samfunnsproblem. Og ja, jeg ser på det som et problem. For underliggende ligger det store utfordringer som resulterer i sinte fortvilte menn. 
Og det du her sier viser hvor likegyldig du er til dette. Om du med flere ønsker et samfunn hvor menn bare kjemper for menn og kvinner bare kjemper for kvinner, så er du på god vei med den holdningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke mangel på menn som søker studiet. Når har det såvidt åpnet opp for å kjønnskvotere menn inn på psykologistudiet enkelte steder. Veldig sent, men det begynner å skje. Så vil det også ta tid før disse blir ferdigutdannet. Synes du virker å ha et veldig enkelt syn på dette, da kvinner har nyt godt av, og fortsatt nyter godt av kjønnskvotering. Menn kommer sakte men sikkert etter, men så har ikke fokuset vært så veldig på dem heller

Generelt sett så er jeg ikke noe for kjønnskvotering, verken på det en eller andre området, nettopp fordi at jeg mener at den som har gjort det best fortjener den plassen/jobben/utmerkelsen eller lignende. På samme måte med jobber og det snakker om kvotering av folk inn i jobber basert på kjønn. 

Det som jeg anerkjenner og tenker over at høyere utdanning er tungt. Det skal mye informasjon inn på kort tid og staten burde legge høyere innsats inn i dette med lærlingplasser. Nettopp fordi at jeg mener det er noe som er ypperlig for mange og der man trenger å få utforsket sine evner. 

Matematikken som ligger innenfor 1P eller 1T per dagens dato mener jeg er idiotisk på en del områder. Du trenger ikke lære deg Geogebra og Python for å bli snekker, men en del grunnleggende matematikk burde selvfølgelig til. 

Samfunnsmessig tror jeg det er en del problematisk med at vi har fokusert så på høyere utdanning og det nærmest blir veldig negativt å ha fagbrev. Jeg tror mange virkelig ikke forstår hvor hardt det er å være rørlegger, snekker, elektriker eller drive med et annet form av fag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor snakkes det om velferdsystem, sykelønn og greia der når denne tråden handler om menn som ikke får tilgang til sex?

Anonymkode: 047c3...359

Fordi ting har en tendens til å henge sammen 😉 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...