Reign Skrevet 22. november #41 Del Skrevet 22. november Hololo skrev (2 timer siden): Fortnite er crossplay, men ikke mange spill som er det(crossplay=kan spille sammen med andre over forskjellige enheter) På generelt grunnlag så virke det som ungene går over til PS5 i løpet av de første par skoleårene mens switch virke mer som en pre school konsoll(min oppfattning) Det som er greit med switch er at den kan brukes håndholdt også, så grei å ta med seg. Men hva vil barnet ha selv da? barnet har vel en oppfattning om hva som er tingen blant klassen/venner? Barn bør da virkelig ikke ha spillkonsoll før de starter på barneskolen. De som vil ha Switch er de som er interessert i Nintendo sine spill og/eller de som ønsker en bærbar konsoll. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #42 Del Skrevet 22. november Under juletreet blir det både switch og ps5 Anonymkode: 49c46...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #43 Del Skrevet 22. november Tjoheiii skrev (På 12.11.2024 den 12.52): Ikke nødvendigvis 7 da men barna mine er 1 og 3 og det er hvertfall litt tidlig😅 Bare for å nevne, jeg vet om en 4-åring som spiller Hogwarts Legacy på Playstation. Er blitt 5 nå da. Men de kan begynne ganske tidlig om de er interessert 😄 TS: For et barn ville jeg nok kanskje anbefalt Nintendo Switch som mange andre har nevnt. Anonymkode: 77022...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 22. november #44 Del Skrevet 22. november Nintendo switch. Tantebarna mine er veldig glad i flere av spillene, særlig Mario spillene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #45 Del Skrevet 22. november Og kjøper du switch - det holder helt fint med den vanlige switchen. Trenger ikke oled-utgaven, er bare litt mer fancy skjerm. Men den skjermen er glass, til barn er den vanlige switchen bedre for skjermen er plast. Bare husk å sett på en enkel skjermbeskytter (billig i plast er mer enn nok) for den kan ripe lett. Ikke kjøp den mini utgaven heller, Nintendo switch lite. Den kan kun spilles håndholdt. Kjipt når det er så mange spill som familien eller venner kan ha det gøy med å spille sammen - Mario kart f.eks. Annet problem med den lille switch lite - blir kontrollerne ødelagt, så er de støpt fast på konsollen. På den vanlige switchen kan de tas av, og du kan enkelt kjøpe nye om nødvengig. Anonymkode: 3b85f...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. november #46 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bare for å nevne, jeg vet om en 4-åring som spiller Hogwarts Legacy på Playstation. Er blitt 5 nå da. Men de kan begynne ganske tidlig om de er interessert 😄 TS: For et barn ville jeg nok kanskje anbefalt Nintendo Switch som mange andre har nevnt. Anonymkode: 77022...394 At de kan begynne, betyr ikke at det er hensiktsmessig. Det spiller har for øvrig 12 års aldersgrense... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #47 Del Skrevet 22. november Reign skrev (3 minutter siden): At de kan begynne, betyr ikke at det er hensiktsmessig. Det spiller har for øvrig 12 års aldersgrense... Du før ja regler for dine barn 🤷🏼♀️ noen er strengere på det enn andre. Personlig er jeg vokst opp med rigide aldersgrenser, og vet hvor kjipe det er når alle andre får lov og man blir sittende alene. Jeg synes nå også det er gøy å se et barn virkelig kose seg, og ikke minst mestre det å spille et spill der jeg hadde problemer med kontrollene. Er bra for hjernens utvikling. Og foreldrene er selvsagt i nærheten, der den ene forelderen i huset også har spilt spillet selv. Anonymkode: 77022...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 22. november #48 Del Skrevet 22. november (endret) Reign skrev (2 timer siden): Barn bør da virkelig ikke ha spillkonsoll før de starter på barneskolen. De som vil ha Switch er de som er interessert i Nintendo sine spill og/eller de som ønsker en bærbar konsoll. Deg om det, da jeg vokste opp på begynnelsen av 90 tallet så spilte de fleste vennene mine før barneskolen, normalt da, og ennå mer normalt i dag. Velkommen til 2024. Og nå må du ikke bli helt sjokkert, men barn ser faktisk på tv og før de begynner på skole, wow tenk det. Endret 22. november av Hololo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. november #49 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du før ja regler for dine barn 🤷🏼♀️ noen er strengere på det enn andre. Personlig er jeg vokst opp med rigide aldersgrenser, og vet hvor kjipe det er når alle andre får lov og man blir sittende alene. Jeg synes nå også det er gøy å se et barn virkelig kose seg, og ikke minst mestre det å spille et spill der jeg hadde problemer med kontrollene. Er bra for hjernens utvikling. Og foreldrene er selvsagt i nærheten, der den ene forelderen i huset også har spilt spillet selv. Anonymkode: 77022...394 Er det bra for hjernens utvikling at en 4-åring dreper inne i spillet? 🤡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. november #50 Del Skrevet 22. november Hololo skrev (2 timer siden): Deg om det, da jeg vokste opp på begynnelsen av 90 tallet så spilte de fleste vennene mine før barneskolen, normalt da, og ennå mer normalt i dag. Velkommen til 2024. Og nå må du ikke bli helt sjokkert, men barn ser faktisk på tv og før de begynner på skole, wow tenk det. Jeg fikk Gameboy i da jeg var 8 og PS1 da jeg var 9. Jeg har gamet siden da. Har alle PSer, PSP, Xbox 360, Wii og Switch. Jeg har gamet tusenvis av timer. Det var ikke vanlig med spillkonsoll før barneskolen på 90-tallet. Det var først noen år uti at det var vanlig å ha det. Spill og TV er ikke det samme som barn, akkurat som skrolling på sosiale medier ikke er det samme som verken spill eller film/serier. Velkommen til 2024. Året der antall selvmord og selvmordsforsøk er på et historisk høyt nivå blant barn og unge✌️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranunkelen Skrevet 22. november Forfatter #51 Del Skrevet 22. november Tror nok det blir ps5. Hvor mye koster abonnement? Hvilke spill har man tilgang på der? Tror dere den kommer på enda bedre tilbud neste uke enn nå (Black friday)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 22. november #52 Del Skrevet 22. november Reign skrev (1 time siden): Jeg fikk Gameboy i da jeg var 8 og PS1 da jeg var 9. Jeg har gamet siden da. Har alle PSer, PSP, Xbox 360, Wii og Switch. Jeg har gamet tusenvis av timer. Det var ikke vanlig med spillkonsoll før barneskolen på 90-tallet. Det var først noen år uti at det var vanlig å ha det. Spill og TV er ikke det samme som barn, akkurat som skrolling på sosiale medier ikke er det samme som verken spill eller film/serier. Velkommen til 2024. Året der antall selvmord og selvmordsforsøk er på et historisk høyt nivå blant barn og unge✌️ 1. jeg har ikke oversikt hvor vanlig konsoller var på begynnelsen av 90 tallet blant barn før skolealder, men de fleste jeg kjente hadde, og er der uttalelsen min kom ifra, vi var selvsagt masse ute å lekte og. 2. stemme at tv og spill er forskjellig, men du sitte statisk å se på tv så kan spill hjelp med både språk, kreativitet bl.a 3. spill er en sunn hobby der du kan utvikle flere egenskaper, men må selvsagt ha en balanse, sitter barn å spille 16 timer dagen så er det ikke bra i det hele tatt. en god kombinasjon mellom spill og fysisk aktiviteter kan vær bra for barn. 4. selvmord generelt er lavere i dag enn 1990(om du tar % av befolkningen) om dette har økt blant barn og ungdom kan godt stemme, men vis meg gjerne kilder på at dette skyldes spilling(siden du tar det opp her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #53 Del Skrevet 22. november Reign skrev (2 timer siden): Er det bra for hjernens utvikling at en 4-åring dreper inne i spillet? 🤡 Hjerne får bryne seg på å løse oppgaver, og ikke minst fingerferdighetene man trenger for å delta i kamp. Så ja, det er faktisk bra for hjernens utvikling å spille. Om du ikke ønsker at dine barn skal spille, så er det ditt valg. Men jeg er nå klar på hvor jeg står 🤷🏼♀️ Anonymkode: 77022...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. november #54 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hjerne får bryne seg på å løse oppgaver, og ikke minst fingerferdighetene man trenger for å delta i kamp. Så ja, det er faktisk bra for hjernens utvikling å spille. Om du ikke ønsker at dine barn skal spille, så er det ditt valg. Men jeg er nå klar på hvor jeg står 🤷🏼♀️ Anonymkode: 77022...394 Du svarte ikke på spørsmålet. Man utfører drap i Hogwarts Legacy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå