AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:27 #1 Del Skrevet mandag kl 20:27 Uke 27 og har halsbrann, det sitter mest øverst i magen da. Jeg tar novoluzid og Jeg har lest hva jeg skal holde meg unna av matvarer. Men blir fantasiløs på hva jeg skal spise! Hva spiste dere mye av som gravide og med halsbrann?? Evig takknemlig! Anonymkode: 6b5b9...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:57 #2 Del Skrevet mandag kl 20:57 Spiser alt, men unngår juice, frukt, etc på kveldstid. Spiser da en skive og drikker gjerne et glass melk til kvelden. Den absolutt beste medisinen for dette synes jeg er pepcidduo, men kan bare brukes 2 uker sammenhengende, så jeg må legge inn "pauser" der jeg bruker titralac. Tar jeg én pepcidduo, har jeg null halsbrann i over et døgn etterpå. Anonymkode: de9b6...1fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:01 #3 Del Skrevet mandag kl 21:01 Jeg hadde mye halsbrann i hele tredje trimester. Spise egentlig alt, hjalp meg ikke noe særlig å kutte ut enkelte matvarer. Halsbrannen var værst når jeg skulle sove, så passa på å ligge med hodet litt hevet samt ha Gaviscon tyggetabletter tilgjengelig på nattbordet. Gaviscon var redningen her! Anonymkode: 74e3e...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:27 #4 Del Skrevet mandag kl 21:27 Mjelk på kvelden, unngår syrlige ting på kvelden, og novulazid når det blir for gæli. Anonymkode: f0f33...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:32 #5 Del Skrevet mandag kl 21:32 Spiste mye is, det hjalp der og da, men sikkert egentlig ikke 😅 brukte det vel mest som en unnskyldning. Spiste også mye gaviscon. Hjalp mindre og mindre mot slutten så måtte ta flere av gangen. Noen ganger synes jeg det hjalp litt med et glass melk om jeg våknet av halsbrann. tror det finnes reseptbelagte medisiner du kan få mot halsbrann om det er veldig ille. Kan jo være verdt å snakke med jordmor eller fastlege om hvis du plages veldig 😊 Anonymkode: 9afe1...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:04 #6 Del Skrevet mandag kl 22:04 Novaluzid tyggetabletter. Anonymkode: 905e3...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:05 #7 Del Skrevet mandag kl 22:05 1/2 liter sellerijuice på tom mage om morgenen, det tok bort både halsbrann og sure oppstøt hos meg. Anonymkode: e5262...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 22:10 #8 Del Skrevet mandag kl 22:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1/2 liter sellerijuice på tom mage om morgenen, det tok bort både halsbrann og sure oppstøt hos meg. Anonymkode: e5262...9c9 1/2 liter sellerijuice hadde fått meg til å brekke meg 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:11 #9 Del Skrevet tirsdag kl 10:11 Semulegrynsgrøt. Anonymkode: b65cb...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:44 #10 Del Skrevet tirsdag kl 11:44 Paprika og vann med litt sitron. Da jobber magen for å nøytralisere i stedet for å øke syra som den gjør når man drikker melk. Hjalp bare i blant da. Ellers drakk jeg og melk og knasket gaviscon. Anonymkode: 3010d...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:03 #11 Del Skrevet tirsdag kl 12:03 Iskrem Generelt er alt av melkeprodukter - melk, ost, yoghurt osv. bra. Mat og drikke med mye syre, som frukt og juice, kan forverre plagene. Anonymkode: 0bd57...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet tirsdag kl 12:11 #12 Del Skrevet tirsdag kl 12:11 Titralac, det knasket jeg på. Ingen mat etter kl 18 og hodet litt hevet om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Produserer for mye syre til vanlig så tar medisiner for det til vanlig, også nå som gravid. Tyggetabletter i tillegg nå siden det er verre som gravid 😮💨🙄 merker om jeg spiser for salt så blir det ganske ille (type french fries), så det holder jeg meg unna + veldig spicy. Aldri pleid å reagere på salt før så det er ikke som vanlig det her 🥲 Anonymkode: 22470...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 21.27): Uke 27 og har halsbrann, det sitter mest øverst i magen da. Jeg tar novoluzid og Jeg har lest hva jeg skal holde meg unna av matvarer. Men blir fantasiløs på hva jeg skal spise! Hva spiste dere mye av som gravide og med halsbrann?? Evig takknemlig! Anonymkode: 6b5b9...db6 Fikk resept av legen på Omeprazol 20 mg som jeg tok hve morgen halvtime før mat. 0 halsbrann etter dette. Omeprazol kan man både ta i svangerskapet og er de e ammevennlige. Anonymkode: a29c1...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Iskrem Generelt er alt av melkeprodukter - melk, ost, yoghurt osv. bra. Mat og drikke med mye syre, som frukt og juice, kan forverre plagene. Anonymkode: 0bd57...8c2 Det høres logisk ut og det kan lindre om man faktisk har magesår i øvde delen av magen. Men halsbrann i svangerskapet er ofte hormonelt (i starten) og skyldes at lukkemekanismen mellom magesekk og spiserør ofte blir dårlig i siste trimester. Da hjelper ikke melkeprodukter noe til og fra. Tvert i mot, den sure melka som kommer opp ved skikkelige sure oppstøt i siste trimester er ikke å anbefale. Da er det bare medisin som hjelper. Anonymkode: a29c1...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå