Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #41 Skrevet 1. mars 2006 Vi klarte iallfall å skille lek fra virkelighet, og ingen av oss døde. Hadde forresten en nabogutt som terget storebroren min hele tiden. Til slutt fikk broren min nok (de var rundt 10 år) og han slo ut tennene hans. Hva gjorde nabogutten? Han løp iallfall ikke og henta mammaen, nei han løp hjem og henta GÅSA si og kastet den på min bror for at den skulle ta han. Som sagt, ingen av oss har dødd av det.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. mars 2006 #42 Skrevet 1. mars 2006 Vi klarte iallfall å skille lek fra virkelighet, og ingen av oss døde. Hadde forresten en nabogutt som terget storebroren min hele tiden. Til slutt fikk broren min nok (de var rundt 10 år) og han slo ut tennene hans. Hva gjorde nabogutten? Han løp iallfall ikke og henta mammaen, nei han løp hjem og henta GÅSA si og kastet den på min bror for at den skulle ta han. Som sagt, ingen av oss har dødd av det. ← Men kanskje nabogutten hadde sluppet å få slått ut tennene hvis de hadde snakket med noen voksne og så ordnet opp uten vold.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #43 Skrevet 1. mars 2006 Jo, det er mulig. Men sånn var det nå "før i tiden" (nå følte jeg meg gammel, nå) og uansett hva folk kunne gjort, er det jo ikke noe å gjøre nå. Kanskje unger i dag er litt mer skjøre enn før, mange sitter jo bare inne på ræva og spiller ps2, istedenfor å være ute og leke krig..
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #44 Skrevet 1. mars 2006 Jeg synes hvertfall en del foreldre har et helt forvrengt bilde av barna sine. De er små, skjøre engler som ikke må bli harmet av noe eller noen. Har opplevd å snakke til unger som har oppført seg som drittsekker mot meg uten grunn. Så løper de hjem og griner til mamma eller pappa, og så kommer pappa og truer med å klappe til meg! Det er virkelig skummelt hvor hissige foreldre man kan komme borti! Det er galt av meg å snakke til denne ungen(9-12 år, noe jeg ikke synes er SÅ smått egentlig) som har oppført seg utrolig urimelig. Men at en mann som er 20 år eldre enn meg kan komme opp til meg å dra til meg, det er heeelt greit. :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #45 Skrevet 1. mars 2006 Kanskje unger i dag er litt mer skjøre enn før, mange sitter jo bare inne på ræva og spiller ps2, istedenfor å være ute og leke krig.. ←
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #46 Skrevet 1. mars 2006 Jeg er faktisk noen år eldre enn Towelie og jeg har faktisk delvis vært med på disse voldtekt/narkotika-lekene. Riktignok hovedsaklig i ungdomsskolealder. Mest ekstreme tilfellet var vel engang jeg var omtrent 13 og ute og lekte med ei venninne. Tre gutter vi kjente kom løpende etter oss og vi løp vekk, venninna mi løp endel fortere enn meg så jeg ble fanget. Satt vel bundet inne på en nedlagt bensinstasjon i et par timer mens guttene beskrev meget detaljert hva de skulle gjøre med meg, og jevnlig dasket til meg med en planke (skjønte aldri poenget med den biten).. Men det var jo bare en LEK og de gjorde ikke noe mer enn nettopp det. Kan ikke si jeg var så veldig redd heller, man stoler jo på lekekameratene sine. Venninna mi ble utsatt for det samme et par ganger (kan ikke nøyaktig detaljene der), men hun er gift og har barn med en av de guttene nå så hun kan ikke ha tatt det så veldig tungt hun heller. Ziplock-poser med mel eller (normalt) vitamintabletter hadde vi også med stadig vekk.. da følte vi oss tøffe. Forøvrig syntes alle vitamintabletter var ekkelt og ingen ville ta dem. Det verste minnet jeg har fra barndommens leker i den retning sto en voksen mann for, som var altfor overbeskyttende overfor ungene sine (forøvrig to gutter som var min alder + 1 år eldre). Jeg, ei venninne og de to guttene hadde en høylytt krangel om bla. sex (de kalte oss horer, vi kalte dem homo og pedofile), og faren tvang meg til å gå til alle naboer som kunne ha hørt noe og beklage at jeg sa denslags om sønnene hans.. da var jeg vel 14.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #47 Skrevet 1. mars 2006 Det første du sier var å gå vel langt. Det er jo fler på en, pluss å gjøre deg forsvarsløs og banke deg blir jo nesten tortur Det skumleste jeg husker var da meg og ei venninne på barneskolen ble plaget utrolig mye av noen innvandrergutter. Som unger pleier å gjøre, kalte vi han "jævla pakkis", og det var ikke mange minuttene før vi hørte en brølende stemme skrike navnene våre. Dette var på kvelden, og mørkt, gjorde det ikke mer morsomt akkurat da. Vi gjemte oss iallfall i en container og satt der kanskje en halvtime mens han romsterte rundt utenfor for å finne oss. Jeg gikk faktisk hjem og sladret og da ble jeg flirt av. Jeg ble jo ikke skadet eller noe, og allerede da greide jeg å se det komiske i det. Det er jo andre skumle ting som å sette hodet fast i manglende plankehull i trehytte på forlatt lekeplass, eller hoppe i snøfonn og kræsje nesa på kneet så blodet fosser jeg husker, men som jeg sa i sta, vil jeg heller huske det enn den gangen jeg kom til level 9 på commando keen (elller hva nå enn det hette)
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #48 Skrevet 1. mars 2006 "daske" i mitt ordforråd er veldig langt fra tortur. "dasking" gjør ikke engang vondt.
Leanne Skrevet 1. mars 2006 #49 Skrevet 1. mars 2006 Hvis foreldrene ikke vil at barna skal leke hotel cæsar er vel løsningen veldig enkel, IKKE la barna se på hotel cæsar. Det er ikke et program for barn. Det er da vi voksne som skal ta ansvar for hva våre barn ser og ikke ser. Ta det opp på foreldremøte i barnehage/skole og lag en avtale med de andre foreldrene. Hvis man vil se programmet selv går det an å ta det opp på video eller dvd spiller for å se det senere om kvelden, eller sørge for at barna er sysselsatt med lek på rommet eller et annet sted den halvtimen. Det er nå min mening!
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #50 Skrevet 1. mars 2006 Så det resulterte i at ken lå og holdt fast barbies armer og jukket fram og tilbake og sa med mørk stemme "nnngh nnnghh ngggh nnngh!" For alt jeg vet kunne det ha vært en bondagefilm vi så. ←
Tule Skrevet 1. mars 2006 #51 Skrevet 1. mars 2006 hei Jeg vil vel si at dette også dreier seg om alder, større barn skiller mellom lek og virkelighet, jeg husker ogs¨å at jeg har lekt med ziplock poser med mel og melis, jeg og noen kammerater har også lekt langere, vi kopierte di faktene med og stikke fingeren nedi og så i kjeften og konstatere at ja det er "good shit" det var jo for gøy så jeg ser ikke heller problemet med det. Det ble og noen skrammer og sår men ikke hjernerystelse, jeg har og noen arr det er gode minner det. Jeg tror og at noen unger kanskje har blitt passivere men jeg vet og at noen dataspill aktiverer barne di leker seg gjennom det etterpå Sønnen til en jeg kjenner fikk også forresten lov til og kle seg ut som hitler når han var på pappahelg tenkt det. Jeg er nok litt i mellom Bellatrix og evelina, jeg syns det er litt drøyt og hive sykkelhjelmene og at en forelder ikke vet vor alvorlige hodeskader man kan få etter sykkelvelt det er faktisk en grunn til at di oppfordrer oss til og bruke det, jeg har og tenkt og kjøpe meg en selv, det er blitt tilrettelagt sa bra her for sykkel så jeg kommer til og sykle mer, jeg syns vi og ma huske på at syklene går raskere na en da vi var liten, vi må huske på at flere av oss antakelig ikke hadde hørt om gir på sykkelen da og i dag går antakelig sykkelene til barna våre nesten dobbelt sa fort som da vi sykklet, man kan faktisk få ganske alvorlige hodeskader av og ikke bruke hjelm, det gjelder og fokusere på vilken sikring man bør bruke og hvilken ikke hilsen
Gjest Fruktfat Skrevet 2. mars 2006 #52 Skrevet 2. mars 2006 Jeg gikk faktisk hjem og sladret og da ble jeg flirt av. Jeg ble jo ikke skadet eller noe, og allerede da greide jeg å se det komiske i det. ← "den som er med på leken, får tåle steken" det er hva vi fikk høre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå