Gå til innhold

Sykemeldt eller bit tenna sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd her…

jobber 100% og har et barn. Har også mann tildels, men stort sett på reisejobb eller gjør sine ting. Så kun jeg som har barnet egentlig.
hvordan får alenemødre tid og overskudd til å trene eller gjøre noe for sin egen del egentlig? Jeg er ikke 100% alene, men har ingen tid igjen uansett. Så all kred til disse mødrene.

men jeg skal komme til poenget her. Jeg er sliten… har ofte hodepine og er nesten agressiv. Tåler nesten ingenting før jeg tyr til tårene. Er det bare å bite tenna sammen? Eller er det nå lov å be om å få en liiiiten % sykemelding? Føler jeg sutrer, at dette er hverdagen for alle… men jeg må bare høre det fra dere andre.

noen dager er ho helt ok, mens de fleste har jeg ikke lyst til å stå opp en gang….

Anonymkode: 947e9...fdd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur til fastlegen, fortell hvordan du har det. Så får fastlegen vurdere hva som er best.

Anonymkode: 63f55...f8f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på kostholdet ditt? Sover du nok?Kan du dra opp yoga på youtube på Tv i stua etter barnets leggetid? Kan du lese en bok, strikke, tegne, spille eller se en episode hver kveld etter ungen er lagt? Kanskje prioritere dette. Ta en telefon til ei venninne og snakk sammen i ti minutter, om alt og ingenting. Be venninne over på et glass vin i helgen. Det er mye man kan få til hjemme selv om man har barn. Vet ikke hva du har prøvd av dette her.

Anonymkode: 0a266...304

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne ut av grunnen, hjelper ikke med 1 uke sykemelding hvis du ikke tar tak i årsaken, du bare forskyver problemet. 

Anonymkode: 81ff5...a1e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta en tur til legen, men det er ikke sikkert at svaret er sykemelding. Dere finner ut av det sammen.

Anonymkode: 4440e...505

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at samfunnet skal betale for deg fordi du har en udugelig mann? Svaret her er at barnets far må ta sin del slik at du unngår sykmelding.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi trener styrke ig bevegelighet med barna på stuegulvet. Trener kondisjon når vi er ute med barna, løper mens de leker etc. 

Vi slapper av med en bok, strikketøy etc når barna har lagt seg. Jeg setter også på litt rolig musikk på ettermiddagen, legger meg på ryggen på golvet og slapper av mens barna leker.

Anonymkode: e5d35...160

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du sett på kostholdet ditt? Sover du nok?Kan du dra opp yoga på youtube på Tv i stua etter barnets leggetid? Kan du lese en bok, strikke, tegne, spille eller se en episode hver kveld etter ungen er lagt? Kanskje prioritere dette. Ta en telefon til ei venninne og snakk sammen i ti minutter, om alt og ingenting. Be venninne over på et glass vin i helgen. Det er mye man kan få til hjemme selv om man har barn. Vet ikke hva du har prøvd av dette her.

Anonymkode: 0a266...304

Du har et godt poeng… jeg prøver å ha et godt kosthold. Laget middag fra bunn hjemme. Jeg kunne gjort yoga, strikket, tegnet og alt det, men kommer ikke i gang. Det skal vaskes og gjøres klart til neste dag. Jeg rekker ikke på alt om morgenen, fordi jeg begynner kl 7, så må kjøre 06.15. Og da må hun være på kledd fått frokost, så er hun alene til skolebussen går kl 8. og dessverre er jeg litt tom for energi. Kommer hjem kl 16.00 fra jobb, og da er det middag før hun skal videre på aktiviteter. Mandager er vi hjemme fra aktivitet halv 9. Tirsdager er det ingenting, men da må jeg ty til klassevenninner, for hun får ikke skyss hjem pga leksehjelp. Så da jobber jeg et par timer overtid. For på torsdager må jeg slutte tidligere for at hun skal på aktivitet tidligere. Da kommer vi hjem også sent. Så det blir sen middag. Onsdager er vi hjemme ca halv 8. fredager er vanlige dager. Men da er det helgavasken og en bedre middag. Mannen kommer hjem.  Det går stort sett i ett hele uka. Jeg vet det er slik hos de aller fleste altså. Men jeg har nesten ikke energi til mer…

*TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som snakker om at far er problemet….. han er på jobb. Han er ikke her. Han sover ikke, spiser ikke hjemme. Han er borte fra mandag til fredag stort sett hver uke.

men ok, jeg biter tenna sammen hører jeg. For jeg ønsker ikke å være en byrde for dere. Beklager.

*TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta grep om privatlivet ditt, blir for dumt å sykemelde seg fra jobben sin fordi man har tatt på seg altfor mye på fritiden. Det høres ut som at barnet ditt kanskje burde kutte ut et par aktiviteter. Å være hjemme så sent flere kvelder i uka er nok slitsomt for både deg og barnet. Men å sykemelde seg fra jobben er altså ikke løsningen her. 

Anonymkode: b7464...e54

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke sykmeldingsgrunn. Du må endre rutiner i hverdagen. Du har fått mange gode råd, så ta til deg de istedenfor å ha dette passiv aggressive svaret. 

Anonymkode: 65b70...7bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har et godt poeng… jeg prøver å ha et godt kosthold. Laget middag fra bunn hjemme. Jeg kunne gjort yoga, strikket, tegnet og alt det, men kommer ikke i gang. Det skal vaskes og gjøres klart til neste dag. Jeg rekker ikke på alt om morgenen, fordi jeg begynner kl 7, så må kjøre 06.15. Og da må hun være på kledd fått frokost, så er hun alene til skolebussen går kl 8. og dessverre er jeg litt tom for energi. Kommer hjem kl 16.00 fra jobb, og da er det middag før hun skal videre på aktiviteter. Mandager er vi hjemme fra aktivitet halv 9. Tirsdager er det ingenting, men da må jeg ty til klassevenninner, for hun får ikke skyss hjem pga leksehjelp. Så da jobber jeg et par timer overtid. For på torsdager må jeg slutte tidligere for at hun skal på aktivitet tidligere. Da kommer vi hjem også sent. Så det blir sen middag. Onsdager er vi hjemme ca halv 8. fredager er vanlige dager. Men da er det helgavasken og en bedre middag. Mannen kommer hjem.  Det går stort sett i ett hele uka. Jeg vet det er slik hos de aller fleste altså. Men jeg har nesten ikke energi til mer…

*TS

Her må det prioriteres, å da er det kanskje det å kutte ned på datterens aktiviteter som må gjøres, for det virker som at hun har veldig masse aktiviteter.

Anonymkode: a8f88...971

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg rekker ikke på alt om morgenen, fordi jeg begynner kl 7, så må kjøre 06.15. Og da må hun være på kledd fått frokost, så er hun alene til skolebussen går kl 8. 

Et skolebarn klarer å kle på seg selv og finne seg frokost.

Anonymkode: baa82...457

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo privatlivet som er problemet, ikke sykdom eller jobb. Noen ukers sykemelding vil ikke hjelpe for det er på hjemmebane problemene må løses. Kanskje mannen rett og slett må bytte jobb og være mer hjemme? 

Anonymkode: 0887e...dfb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som dere må organisere annerledes. Kanskje du kan søke ulønnet permisjon, en av dere kan skifte jobb eller gå ned i stillingsprosent? 

Sykemelding er ikke veien å gå når du beskriver helt tydelig at årsaken til slitenheten din er at du gjør alt for mye på fritiden. 

Ingen klarer alt, døgnet har like mange timer for alle. Kutt ut alle aktiviteter i to uker, prioriter søvn, frisk luft og godt kosthold og se om det hjelper. 

Hvis ikke, sjekk vitamin og mineralstatus og ta en ny runde om hva dere evt kan gjøre. 

Anonymkode: e60a3...408

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med jobben din? Kanskje du kan få jobbe redusert i en periode? Jeg jobbet 1 time mindre hver dag, og 1 dag ekstra fri hver andre uke i nesten 4 mnd da jeg trengte en pause. Det hjalp veldig! Sjefen min var veldig imøtekommende, og fikk ordnet dette for meg..❤️

Anonymkode: 68b79...8ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

For dere som snakker om at far er problemet….. han er på jobb. Han er ikke her. Han sover ikke, spiser ikke hjemme. Han er borte fra mandag til fredag stort sett hver uke.

men ok, jeg biter tenna sammen hører jeg. For jeg ønsker ikke å være en byrde for dere. Beklager.

*TS

Men hvorfor godtar du at han har reise jobb når du sliter med å ta hånd om alt?

Anonymkode: 81ff5...a1e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

*TS

Da må han bytte jobb om det ikke fungerer. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...