Gå til innhold

Brødbakingsspørsmål


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva har man gjort feil når man får en slags fuktig/ deigete rand nederst i brødet? Jeg mener jeg så en Great British Bake off episode hvor de kommenterte dette, men jeg husker ikke hva de sa. Muligens at deigen var hevet for lite? Skorpa på bunnen er flott, men det inni virker altså litt uferdig. Selv om jeg har stekt brødet minst så lang tid som står i oppskrifta.

Anonymkode: f55a7...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Underhevet, ja. Man bør heller ikke skjære opp brødet mens det er for varmt. 

Anonymkode: bf746...3c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva har man gjort feil når man får en slags fuktig/ deigete rand nederst i brødet? Jeg mener jeg så en Great British Bake off episode hvor de kommenterte dette, men jeg husker ikke hva de sa. Muligens at deigen var hevet for lite? Skorpa på bunnen er flott, men det inni virker altså litt uferdig. Selv om jeg har stekt brødet minst så lang tid som står i oppskrifta.

Anonymkode: f55a7...713

Tok du brødet ut av formen straks du tok brødet ut av ovnen? Det r like viktig som å ikke skjære i brødet før det har blitt nesten kaldt. 
Bruker du bakepapir oppi brødformen så er det enkelt å få brødet ut av formen. 

Anonymkode: cab4d...4c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...