AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Del Skrevet 9. november 2024 Vi tar for oss de store, runde dagene i denne posten. Hvordan gjør dere det i deres familie når noen fyller et rundt år? Er det opp til den enkelte å ta kontakt med nærmeste familie og gi beskjed hva de ønsker seg, arrangere egen bursdagsfest, minne folk på bursdagen? Eller er det en i familien som sørger for at bursdagsbarnet får en fin bursdag og føler seg inkludert og sett? Og til dere som opplever førstnevnte: Hvordan takler dere det når alle rundt deg må påminnes om din egen bursdag fordi de ikke har tid til deg? Da er det snakk om søsken, egne barn, foreldre, kjæresten - de nære. Og samtidig forventes det selvsagt at du skal stille med brask og bram til deres store dager. Hilsen en som har fått skylden for å ikke informere sine nærmeste at hun fyller et rundt år. Anonymkode: 00429...d48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg matcher energien de selv gir ut. Anonymkode: f2f93...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Del Skrevet 9. november 2024 Den som har lyst på selskap inviterer de de ønsker å feire med. Jeg ringer eller sender en hilsen hvis vi ikke er invitert. Feiring eller ikke varierer. Noen fanger med kjernefamilien, andre ganger med nære venner, alternativt større selskap. Det har aldri falt meg inn å si fra at jeg har fødselsdagen hvis vedkommende ikke inviteres. Glemmer de dagen er det ok. Anonymkode: ba34d...4ed 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #4 Del Skrevet 9. november 2024 Ingen glemmer bursdager til søster/datter/bror/stefar/svoger/bestemor/niese eller nevø e l? Vi feirer kanskje ikke med middag og sånn dersom personen ikke inviterer men man kommer innom dem med en gave. Gjør litt stas på dem. Glemte de bursdagen din??? Dårlig gjort. Anonymkode: f5296...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Del Skrevet 9. november 2024 Her glemmer vi ikke bursdager. Spesielt ikke runde dager. Alle vet når neste runde dag er. Vi har ulike måter å feire på. En i slekta ønsker ikke festligheter rundt egen dag. Får noen gaver rundt dagen sin og blir et bittelite (typ 5 besøkende) kaffekalas hvert tiende år. Andre inviterer selv til stor samling med leid samfunnshus, mat, brask og bram. Da en nevnte for en annen at de kunne tenke seg å feire litt, men ikke så at det gikk med kostnad og prioritering, fiksa vi et lite overraskelsesselskap med kurvfest for de vi og jubilantens ektefelle mente ville være de viktigste gjestene. Hadde aldri vært behov for å minne noen på at det er runddag snart. Planlegger allerede ferietur med søster når hun har runddag om 4 år. Anonymkode: 8f415...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Del Skrevet 9. november 2024 Her inviterer den som har bursdag til lag hvis man ønsker feiring, naturligvis. Anonymkode: da0de...273 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #7 Del Skrevet 9. november 2024 Jubilanten inviterer og steller i stand selskap. Har aldri opplevd at nær familie har glemt bursdagen min. Hadde blitt veldig lei meg om f.eks moren min ikke husket det. Barna mine er så små at de må minnes på at jeg har bursdag. Det er det jeg som gjør. Er skilt. Anonymkode: ba94d...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #8 Del Skrevet 9. november 2024 Hos oss er det i hovedsak "ingen kake, ingen presang" som gjelder, men runde bursdager fra 30 år og opoover er et unntak her. Da får man presang selv om man ikke inviterer til selskap. Men man får dyrere presang om man inviterer. Jubilanten inviterer og steller i stand selv, men folk er litt mer på tilbudssiden når det kommer til å bidra med mat og kake. Egentlig bare fordi man (i min familie) inviterer flere enn bare de nærmeste. Vi skiller på kake-familie og fest-familie. Anonymkode: 94fe3...944 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #9 Del Skrevet 9. november 2024 Her inviter man selv til bursdag. er en familie som liker å treffes. Så vi inviterer til bursdag når både voksne og barn fyller år. Så blir mange bursdager iløpet av et år. til runde dager ordner man selv til større feiring, men vi hjelper hverandre Anonymkode: 0667d...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #10 Del Skrevet 9. november 2024 Det er jubilanten, eventuelt i samarbeid med partner/samboer/kjæreste/ektefelle som inviterer til feiring. Dette er ikke noe som andre i familien tar initiativ til, med de kommer gjerne om de blir invitert. Anonymkode: bdc59...d6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #11 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg inviterer selv til bursdagsfeiring, enten hjemme med god middag og vin eller ute på restaurant om jeg er i det spandable hjørnet. Det samme gjør resten av de voksne i familien, så det blir 8-9 bursdager i året. Har aldri forventet at andre skal arrangere noe for meg. Anonymkode: ef525...231 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #12 Del Skrevet 10. november 2024 Man inviterer, om man ønsker oppmerksomhet. Det vanlige i en familie er å gratulere. Særlig på runde dager. Og så er vi heldigvis familier som passer på hverandre. Når det er en bursdag i familien/svigerfamilien kommer det raskt et bilde eller en chat på snapshatgruppene, slik at de som eventuelt har glemt får en påminnelse. Anonymkode: b3857...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #13 Del Skrevet 10. november 2024 Jubilanten inviterer, sånn ca en uke før. Legger som regel feiring til nærmeste helg. Jeg liker ikke store selskap, så feirer bare med nærmeste familie. Mann, voksne barn når de kan, et søsken, en forelder. Da ordner jeg kake, og mannen god middag. På selve dagen er det to - tre venninner som kommer innom i løpet av kvelden, uten at det er noe fast tidspunkt for det. Må ikke minne noen i nær familie/de tre venninnene på det. Anonymkode: 96701...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #14 Del Skrevet 10. november 2024 Selvfølgelig det første, man informerer og eventuelt inviterer, ingen andre arrangerer noe med brask og bram. Runde dager snakker man om i åresvis på forhånd. Aldri har noen andre «sørget for at jeg som bursdagsbarn føler meg inkludert og sett» etter at jeg ble voksen. Men de deltar på hyggelig feiring, gir presang hvis de er bedt, gratulerer hvis ikke. Mann og barn gir jeg klar beskjed om hvordan jeg vil ha det hvert år på forhånd, vi planlegger jo ukene og dagene, «et selskap eller ikke?» må jo snakkes om. Anonymkode: 9c827...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #15 Del Skrevet 10. november 2024 Det er jubilanten som inviterer hos oss også, og som legger noen føringer for hva vedkommende ønsker seg. Min mann og jeg har nettopp hatt runde dager med noen års mellomrom, og vi ordnet i stand for hverandre. Ingen av oss hadde familieselskap. Han ønsket seg ikke noen fest, men en tur på restaurant med meg. Jeg ordnet med barnevakt, og tok ham med på restaurant og så hotellovernatting, bare oss to. Mannen ordnet en overraskelsesfest til meg, med venner som bor på en annen kant av landet, og som han vet jeg savner. Han visste at det var stor sannsynlighet for at jeg ville bli veldig glad for det - og det ble jeg. Anonymkode: d8d94...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #16 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og til dere som opplever førstnevnte: Hvordan takler dere det når alle rundt deg må påminnes om din egen bursdag fordi de ikke har tid til deg? Da er det snakk om søsken, egne barn, foreldre, kjæresten - de nære. Og samtidig forventes det selvsagt at du skal stille med brask og bram til deres store dager. Hilsen en som har fått skylden for å ikke informere sine nærmeste at hun fyller et rundt år. Anonymkode: 00429...d48 Dette henger ikke på greip. Du kan ikke både ha påminnet folk om bursdagen og ikke informert dem. Og dine foreldre vet ikke når du har bursdag, og husker ikke hvor gammel du er? Det tror jeg rett og slett ikke på. Anonymkode: 51b6a...8ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #17 Del Skrevet 10. november 2024 I vår familie (både på min side og min manns) så er det den som fyller år som inviterer til feiring. Men om noen ikke gjør det så blir de uansett ikke glemt, de får hilsen og gave. Anonymkode: 63779...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #18 Del Skrevet 10. november 2024 Man gratulerer folk med dagen uansett, men hos oss er det den som har bursdag som inviterer og ordner selskap. Aldri hørt om noe annet (når man er voksen.. ordner selvsagt for barna). Anonymkode: cc44d...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #19 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette henger ikke på greip. Du kan ikke både ha påminnet folk om bursdagen og ikke informert dem. Og dine foreldre vet ikke når du har bursdag, og husker ikke hvor gammel du er? Det tror jeg rett og slett ikke på. Anonymkode: 51b6a...8ef Hun skriver jo at familien ikke greier å huske på bursdagen hennes med mindre hun minner dem på det på forhånd. Så hvis hun sier i fra, så får hun gratulasjon. Hvis hun ikke sier noe, så husker de ikke det. Anonymkode: ba94d...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. november 2024 #20 Del Skrevet 10. november 2024 Den som har bursdag inviterer selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå