Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #21 Skrevet 5. mars 2006 Ingeniøryrket har så mange muligheter for en jente at det er å anbefale på det varmeste. Det at lønnen er såpass god som den er bør også tas med i betraktning når man velger. Studiet på 3 år er ikk ealtfor vanskelig, det er mangfoldig og interessant. Du behøver ikke å være interessert i alt heller.. Det å jobbe praktisk som ingeniør er mye mer gøy enn å studere!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #22 Skrevet 5. mars 2006 Trådstarter her. Ja, men jeg vil trives også. På VGS valgte jeg en linje som jeg absolutt ikke trivdes på. Kjempebra skole, og jeg gikk ut med gode resultater. Likevel hadde jeg ikke en helt ålreit hverdag. Klassen besto av tre jenter og resten gutter. Min erfaring er at det blir veldig skille. ← Det hender jo ofte at det er forskjell på menn og tenåringsgutter. Dessuten er det gjerne fler enn kun ingeniører på en jobb, mao uansett stor sjanse for kvinner. i tillegg til at flere kvinner blir ingeniører også. har du lyst, burde du ta det. Gode jobbmuligheter og bra lønn også.
mito Skrevet 5. mars 2006 #23 Skrevet 5. mars 2006 Som allerede nevnt, så er kvinnelige ingeniører ettertraktet. De fleste teknologibedrifter er mannsdominerte og vil ha en jevnere kjønnsfordeling. Jeg skulle gjerne byttet ut endel av mine mannlige kolleger med flinke kvinner
Gjest Jon Skrevet 5. mars 2006 #24 Skrevet 5. mars 2006 Sier meg enig med han over her! Håper flere jenter tar ingeniørutdanning og begynner i jobb!
Gjest Seleena Skrevet 11. januar 2007 #25 Skrevet 11. januar 2007 Hadde så lyst å få denne lenger opp Interessant å følge med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå