Gå til innhold

Nabogrenser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får finne deg en motorsag og dele garasjen i to.....

Anonymkode: e5694...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg viste men brøy meg ikke før naboen ble vanskelig

Anonymkode: 7cd53...6ec

Så det er hevn du er ute etter?

Saken din er uansett dårlig når du har kjøpt tomten vel vitende situasjonen rundt naboens garasje. Men du kan selvfølgelig sette i gang med rettssak. Tipper du etter mellom en halv og en mill i advokatutgifter sitter igjen med et tvunget forlik du heller ikke er fornøyd med. 

Hvis du virkelig vil ha orden i papirene er en ryddigere måte at du overdrar de 30 cm med litt margin på yttersiden mot å få tilsvarende areal fra naboen ett annet sted. Det kan fikses med en landmåler og tinglysing.

Hva er det naboen har gjort som har irritert deg så? 

Anonymkode: a9188...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg viste men brøy meg ikke før naboen ble vanskelig

Sikker på at det ikke er du som er den vanskelige naboen?

Anonymkode: cb46f...56f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 16.59):

Sikker på at det ikke er du som er den vanskelige naboen?

Anonymkode: cb46f...56f

Ja ganske sikker på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 1.12):

Naboen har bygget garasjen sin inntil min som vil si at ca 30 cm av hans står på min eiendom. Dette ble avtalt med forrige eier fordi han bygde sin for nærme nabogrensen, men det er ikke skrevet noe sted. Jeg ønsker at han river den delen som står på min eiendom, Hvordan går jeg frem?

Jeg forstår ikke helt.

Bygde forrige eier av din tomt garasje for nærme nabogrensen? Står denne garasjen enda? I så fall så står din garasje for nærme nabogrensa? Og naboen fikk bruke litt av det som nå er din tomt som kompensasjon for dette? Og nå ønsker du å gå tilbake på denne avtalen? 

Om du krever at naboen fjerner garasje som står på din tomt, da må vel du også flytte garasje som står for nærme hans tomt? 

Anonymkode: 14e9d...256

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår ikke helt.

Bygde forrige eier av din tomt garasje for nærme nabogrensen? Står denne garasjen enda? I så fall så står din garasje for nærme nabogrensa? Og naboen fikk bruke litt av det som nå er din tomt som kompensasjon for dette? Og nå ønsker du å gå tilbake på denne avtalen? 

Om du krever at naboen fjerner garasje som står på din tomt, da må vel du også flytte garasje som står for nærme hans tomt? 

Naboen bygde garasjen 30 cm innpå tomten til ts før ts kjøpte tomten. Dette ble avtalt med den som hadde tomten før ts.

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 17.07):

Kjenner jeg er spent på hva du skal bruke den remsa med 30 cm til ..

Anonymkode: 49560...f18

Det er jeg og.

Anonymkode: d6d5e...0da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvorfor svarer du ikke på spørsmål i tråden? Når det er endel spørsmål, og man får så lite informasjon, og ts ikke svarer, så blir det fort useriøst. Så ts, er dette seriøst? I såfall, hvorfor svarer du ikke på spørsmål, og utdyper litt der det trengs?

Anonymkode: 3063e...65f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg forstår ikke helt.

Forrige eier bygget først sin garasje og denne ble skjev langs grensen og for nærme.  Derfor bygget naboen sin garasje inntil slik at det ble et bygg i stedet for 2 veldig nærme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 9.30):

Har han fått tillatelse til dette av kommunen og du har fått nabovarsel og meldt ifra om dette? 

Anonymkode: 8ebb1...5d9

Tror ikke det er meldt inn eller gitt tillatelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare rive din garasje og naboen river sin slik at dere bygger nye noen cm lenger inn på deres egen tomt. Enkelt og greit 

Anonymkode: a0d12...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror ikke det er meldt inn eller gitt tillatelse

Da bør du ta kontakt med kommunen så de eventuelt kan foreta en ulovlighetsoppfølging. 

Anonymkode: 8ebb1...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 1.12):

Naboen har bygget garasjen sin inntil min som vil si at ca 30 cm av hans står på min eiendom. Dette ble avtalt med forrige eier fordi han bygde sin for nærme nabogrensen, men det er ikke skrevet noe sted. Jeg ønsker at han river den delen som står på min eiendom, Hvordan går jeg frem?

Karen. 

Anonymkode: 6b63d...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 19.32):

Må vel heller være bedre å bli boende og leve med tomten som den er enn å flytte? Hvis TS visste om dette da han kjøpte boligen, så er det jo teit å skulle henge seg opp i det i ettertid. Hvis TS ikke visste det/det ikke var opplyst ved salg, så kan TS heller gå på selger og reklamere. 

Anonymkode: c7e75...041

Kan tilby nabo å kjøpe 0.5 meter av tomta og få det registrert også, dersom man tenker det er relevant for fremtidig salg av huset. Men jeg synes dette er ekstremt smålig av ts. 30 cm. Med mindre de selv skal bygge noe og trenger plassen

Anonymkode: 6b63d...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...