AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #21 Del Skrevet 9. november 2024 Brunello skrev (1 time siden): Det sier seg selv at ikke er populært. Restauranten tjener knapt penger på de som ikke drikker alkohol. Vi som drikker alkohol subsidierer de som ikke gjør det. Jepp. Og vi som ikke gjør det subsidierer deres legebehandling når dere får skrumplever! Anonymkode: 13762...752 18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #22 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er faktisk forstålig at de gjør Anonymkode: 3f812...1bc Hvorfor det? Anonymkode: 13762...752 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #23 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Voksne mennesker som drikker brus bør jo tvangsinnlegges Anonymkode: 12bc0...fff Heller de som ikke klarer å drikke noe annet enn alkohol. Anonymkode: 13762...752 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #24 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg syns det er litt snobbete å finne en vin som alltid skal passe smaksmessig sammen med maten. Anonymkode: e616f...551 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradisetmitt Skrevet 9. november 2024 #25 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Voksne mennesker som drikker brus bør jo tvangsinnlegges Anonymkode: 12bc0...fff Så jeg som ikke liker alkohol i det hele , skal jeg drikke vann jeg da hele tiden? 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 9. november 2024 #26 Del Skrevet 9. november 2024 Brunello skrev (1 time siden): Løvbiff er et motbydelig produkt. Det lukter grusomt når det stekes. Kjøper selvsagt ikke selv, men svigermor har kjøpt til barna når hun her vært barnevakt. Det er kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 9. november 2024 #27 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Matsnobberi er for meg mennesker som ikke aksepterer at folk liker forskjellige ting. Det er helt sikkert objektivt best ned saftig kalkun/kylling, men jeg liker den tørr. Jeg liker ikke ketchup, men synes det er helt greit at andre bruker det, om det gjør matopplevelsen bedre for dem. Husker godt jeg var på en mindre restaurant (ikke spesielt fancy), hvor jeg bestilte gjennomstekt biff. Kokken uffet og akket seg over at det ble umulig for ham å ødelegge mat på den måten, og sa at han kom til å tilberede den slik den (ifølge ham) smakte best. Jeg forklarte at jeg ikke satt spørsmålstegn ved hva som ble ansett som ideelt, men at jeg naturligvis ønsket å spise det som smakte best for meg. Da han kom med maten var biffen nesten rød i midten, og jeg klarte ikke å få ned noe mer enn et par biter. Vet ikke om han tenkte han skulle overraske meg med hvor godt det smakte og hvor feil jeg hadde tatt, men det ødela i alle fall hele kvelden. Anonymkode: 9105a...648 Kjenner meg igjen. Klarer ikke spise ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #28 Del Skrevet 9. november 2024 Paradisetmitt skrev (3 minutter siden): Så jeg som ikke liker alkohol i det hele , skal jeg drikke vann jeg da hele tiden? Vann er innertier. Finnes kategorier av vann også, for de som er av det snobbete slaget 👌🏻 Anonymkode: 42853...10e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #29 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir for snobbete når man ikke lenger faktisk har råd til det. Anonymkode: 186e2...51b Spot on. Eller man har et behov for å forteller andre hva de behøver. Unner alle som finner glede i å smake maten til bestemor på en taverna eller finner gleden i å se en mesterkokk levere de mest usannsynlige retter på Michelin. Ekte glede er akkurat hva det er, det kan ikke kreves på kommando eller bestilling. Men å påberope seg at man vet best fordi man har betalt andre for å dele det, er kanskje det største snobberiet jeg kjenner til. Anonymkode: 42853...10e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #30 Del Skrevet 9. november 2024 Pellegrino sprudlevann. Men jeg er fan. Kjøper det når jeg føler jeg har råd én gang i året. Anonymkode: 83b05...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #31 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes jo mye annet å drikke enn alkohol, vann og brus da Anonymkode: 3f812...1bc Brus er ikke noe verre enn juice, smoothie, og saft f.eks. Det er ofte like høyt sukkerinnhold og kan skape like store syreskader, så ser ikke problemet med brus? Anonymkode: e616f...551 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #32 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Problemet er da ikke syreskadene, men at det ødelegger smaken på maten Anonymkode: 3f812...1bc Man er forskjellig, jeg syns ikke det... Anonymkode: e616f...551 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #33 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi brus ødelegger all mat utenom fast food Anonymkode: 3f812...1bc Pissprat Anonymkode: 45ffa...3db 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #34 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er da ikke syreskadene, men at det ødelegger smaken på maten Anonymkode: 3f812...1bc Noen synes det smaker bedre. Det må være lov, de som ikke synes det er snobbete. Anonymkode: d49eb...330 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #35 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er tyngre tider. Likevel har mange nordmenn det litt for godt når det kommer til mat og tilberedning. Hva synes du er unødvendig snobbete? Anonymkode: c97a5...d33 Kjøpe nesten alt kjøtt fra Idsøe (luksus slakter i Stavanger), kjøpe alt pålegg i hg vis i ‘delikatessen’, kjøpe dyreste ostene til kjeksen hver fredag. Renskåret biff to dager i uka. Skalldyr aften hver lørdag. Dette er et tilfeldig utvalg mine matsnobbe venner har i ukesbudsjettet sitt. De samme folka kjøper selvfølgelig aldri first price, Xtra produkter o.l Anonymkode: 16653...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #36 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når servitører gir et stygt blikk fordi man heller vil ha brus i stedet for vin til maten. Anonymkode: 34b7a...14b Hadde aldri brydd meg, Pepsi for life Anonymkode: 5566c...136 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #37 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Voksne mennesker som drikker brus bør jo tvangsinnlegges Anonymkode: 12bc0...fff Sa alkoholikeren Anonymkode: 5566c...136 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #38 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når servitører gir et stygt blikk fordi man heller vil ha brus i stedet for vin til maten. Anonymkode: 34b7a...14b Da har man havnet på en vel snobbete restaurant i utgangspunktet spør du meg. Å gå på svært dyre restauranter er også en form for matsnobberi. Jeg drikker ikke vin og ingen servitører har sett rart på meg om jeg bare velger vann eller brus. Verken i utlandet eller hjemme. Men jeg går sjeldent ut å spiser og da er det såfall bare på kinaresturanter, indisk eller Egon o.l. Dyrt nok det ift å spise hjemme, men føles likevel ikke snobbete. Anonymkode: 16653...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #39 Del Skrevet 9. november 2024 Brunello skrev (5 timer siden): Løvbiff er et motbydelig produkt. Det lukter grusomt når det stekes. Kjøper selvsagt ikke selv, men svigermor har kjøpt til barna når hun her vært barnevakt. Løvbiff er vel nesten bare som en kjempestor tynn karbonade/hamburger uten brød?😄 Anonymkode: 16653...c4e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 9. november 2024 #40 Del Skrevet 9. november 2024 Matsnobberi handler ikke om servitører med stygge blikk. Dette er meg. Jeg drikker alltid vann til mat om jeg spiser ute. Da får jeg bedre smak på maten. Men snobberi har jeg opplevd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå