AnonymBruker Skrevet 8. november #1 Del Skrevet 8. november Tenker å kjøpe meg en treningsvekt eller to for å starte med litt styrketrening hjemme. Slike du holder i ei hånd og som gjerne veier noen kilo. Nå er jeg mann på 69 og lurer på hvor mange kilo som er en grei vekt til å trene med. Jeg har en kraftig kropp og relativt kraftige arm-muskler fra før. Anonymkode: 23d37...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #2 Del Skrevet 8. november Jeg er kvinne og bruker manualer fra 2 til 10 kg hjemme. Anonymkode: 61074...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 8. november #3 Del Skrevet 8. november Sånne er justerbare, og det går raskt å endre vekt: https://www.tights.no/butikk/levity-adjustable-dumbbell-24kg/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1iNq2IxZOUqtPfhdKasmu4HuI65M0vkEMvMZG4OUTJY8SbrPGhqNsoaAlUnEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #4 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg er kvinne og bruker manualer fra 2 til 10 kg hjemme. Anonymkode: 61074...b51 Takk! Jeg kom over en pent brukt på 8kg, så det er jo strengt tatt alt som trengs? kan jo bare bytte på å bruke den i hver hånd. Behøver ikke være så dyrt eller avansert for litt senior trening, tenker push-up og andre styrketreninger uten vekter fungerer også. Slutta å røyke i fjor, så nå gleder jeg meg til å bli en sunnere og gladere sjel. Anonymkode: 23d37...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #5 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Jeg kom over en pent brukt på 8kg, så det er jo strengt tatt alt som trengs? kan jo bare bytte på å bruke den i hver hånd. Behøver ikke være så dyrt eller avansert for litt senior trening, tenker push-up og andre styrketreninger uten vekter fungerer også. Slutta å røyke i fjor, så nå gleder jeg meg til å bli en sunnere og gladere sjel. Anonymkode: 23d37...d8b I stor grad vil du nok kunne komme langt med bare treningsstrikker i ulik styrke også Jeg har sett for å justere vekten på manualene, da 2kg funker best til noen øvelser, mens jeg må opp på 10kg pr arm på noen øvelser, og andre igjen passer det best med 5-6 kg. Anonymkode: 61074...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #6 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): I stor grad vil du nok kunne komme langt med bare treningsstrikker i ulik styrke også Jeg har sett for å justere vekten på manualene, da 2kg funker best til noen øvelser, mens jeg må opp på 10kg pr arm på noen øvelser, og andre igjen passer det best med 5-6 kg. Anonymkode: 61074...b51 👍 Stemmer nok det. Men nå er jeg pensjonist og ny i dette "gamet", så jeg velger å starte litt forsiktig da🤭 Anonymkode: 23d37...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #7 Del Skrevet 8. november 8 kg er sykt lite for en voksen mann altså Anonymkode: 618f2...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #8 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 8 kg er sykt lite for en voksen mann altså Anonymkode: 618f2...a65 Kommer ikke det an på antall gjentagelser? Anonymkode: 23d37...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #9 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 8 kg er sykt lite for en voksen mann altså Anonymkode: 618f2...a65 Det er ganske latterlig å påstå noe slikt uten å vurdere hvilke øvelser det er snakk om.... Spesielt når det er en person som nærmer seg 70 år og ønsker seniortrening... Klarer du virkelig 8kg i front raise, reversed fly eller latheral raise, når du ikke er veldig godt trent, bare fordi du har noe dinglende mellom beina? Anonymkode: 61074...b51 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #10 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ganske latterlig å påstå noe slikt uten å vurdere hvilke øvelser det er snakk om.... Spesielt når det er en person som nærmer seg 70 år og ønsker seniortrening... Klarer du virkelig 8kg i front raise, reversed fly eller latheral raise, når du ikke er veldig godt trent, bare fordi du har noe dinglende mellom beina? Anonymkode: 61074...b51 Hvis man er over 15 år ja Anonymkode: 618f2...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 9. november #11 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis man er over 15 år ja Anonymkode: 618f2...a65 ... Men snart 70? Folk har ulike forutsetninger. 8 kg kan være tilstrekkelig til å begynne med. Ts, viktigste er å øke belastningen når du mestrer vekten du bruker, så kjøp tyngre manualer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #12 Del Skrevet 9. november Jeg tipper 8 kg er ganske god start. I crossfit ligger startvekt på hantler for kvinner og seniorer på 10 kg. Hvis du ikke har trent så mye, er det vanlig å starte med 8 kg. Tips til gode øvelser med en vekt: Dumbell snatch Dumbell clean and jerk Dumbell thrusters Ulike typer utfall (bakover, gående, forover) Ettbeins markløft Båten for mage Sittende skulderpress Lykke til! Anonymkode: 36d88...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #13 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tipper 8 kg er ganske god start. I crossfit ligger startvekt på hantler for kvinner og seniorer på 10 kg. Hvis du ikke har trent så mye, er det vanlig å starte med 8 kg. Tips til gode øvelser med en vekt: Dumbell snatch Dumbell clean and jerk Dumbell thrusters Ulike typer utfall (bakover, gående, forover) Ettbeins markløft Båten for mage Sittende skulderpress Lykke til! Anonymkode: 36d88...df7 Takk, mange fine råd her! Anonymkode: 23d37...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå