AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #1 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg har ikke vært på "markedet" i over ett år av hensyn til eksen, men kjenner veldig på behovet for nærhet ( ikke intr. i ons egentlig). Samtidig som jeg fikk herpes ( vet ikke om det var min første samboer eller min eksmann). Uansett er det noe jeg ikke ønsker å gi en annen, så jeg merker det hindrer meg veldig i å "dra ut på sjekker'n". Noen som har erfaring med det? Har du det og hva gjorde du for å si ifra, uten å drepe helt "lysten" på noe... Anonymkode: 2732d...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #2 Del Skrevet 8. november 2024 3,8 milliarder mennesker i verden under 50 år har herpes type 1. 519,5 millioner mennesker i verden mellom 15-49 år har den genitale varianten, herpes type 2. Du er redd for…? Anonymkode: fddf5...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #3 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg vet mange har det, men jeg er redd for å påføre noen det. For jeg skulle selv ikke hatt det, det er dritt å ha type 2. Jeg har ikke type 1. Vært i forhold i nesten 20 år, så mulig det er der frykten ligger mest, men jeg føler også at jeg ikke kan "hoppe til sengs" med noen uten å si ifra. Jeg overproblematiserer kanskje? Anonymkode: 2732d...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #4 Del Skrevet 8. november 2024 Tenker du dater som normalt. En date eller tre for å sjekke kjemien, er den god og det virker som det kan bli mer og kanskje intimt snart, så tenker jeg det må informeres om. Bare å eie det, men å si i fra må man gjøre syns jeg. Alt annet ville vært råttent gjort. Dessverre mange som er råtne, men prøv å ikke være en av de. Tenker man må regne med å da få noe avvisning, men sånn er det bare. Anonymkode: ee655...60d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #5 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare å eie det, men å si i fra må man gjøre syns jeg. Enig. Du bør si fra ja, men kanskje ikke ha sex med noen før dere har vært på flere dates og blitt kjent først? Så ser du om han er en sympatisk og fin fyr før du trenger å si noe? Anonymkode: 7b1a1...5df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #6 Del Skrevet 8. november 2024 Du SKAL si ifra om det. Anonymkode: f09b6...11a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #7 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du SKAL si ifra om det. Anonymkode: f09b6...11a Selvfølgelig! Ikke kult å ha fått det uten å vite det, erfarte det selv. Så det gjør jeg bare ikke. Anonymkode: 2732d...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #8 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 3,8 milliarder mennesker i verden under 50 år har herpes type 1. 519,5 millioner mennesker i verden mellom 15-49 år har den genitale varianten, herpes type 2. Du er redd for…? Anonymkode: fddf5...a12 Det skillet blir ikke riktig. Man kan fint ha genital hsv-1. Utover det selvsagt enig med deg, det er bare noe man må regne med. Ikke ha sex ved utbrudd. Anonymkode: c4231...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #9 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg fikk herpes type 1 genitalt av min andre sexpartner når jeg var 20. Mens jeg var i tyveårene skammet jeg meg veldig og jeg har hatt få partnere gjennom livet. Jeg har aldri hatt sex med noen uten å fortelle det først, og har blitt avvist en gang pga. det. Nå er jeg snart femti og singel igjen etter et langt forhold. Bekymrer meg for å måtte fortelle dette til en eventuell ny partner, men jeg er ikke like stressa over det som når jeg var yngre. Jeg har aldri smittet noen og har ikke hatt utbrudd på 10 år. Anonymkode: 09f44...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #10 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg har hatt herpes 2 i underlivet i 7-8 år nå og har ikke smittet noen med det selv om jeg har vært seksuelt aktiv hele tiden. De siste 6 årene med fast kjæreste. Greia er at jeg kjenner veldig lett når utbrudd er på vei, så da lar jeg jo være å ha sex. Jeg lot være å fortelle om det til de fleste karene jeg datet og hadde sex med. De jeg fortalte det til fikk hetta og ville ikke ha meg. Kjæresten min fortalte jeg det etter vi ble sammen, rett før et utbrudd kom. Jeg fortalte bare da at: "uff nå får jeg utbrudd snart, vi kan ikke ha oss nå". Så forklarte jeg selvsagt hva det var. Forteller man så vil de fleste stole på at man er smittsom bare ved utbrudd og rett før og etter utbrudd. Alle kjenner kroppen sin såpass at man kjenner når det kommer. Kjæresten tok det fint og forsto at dette kunne han stole på, samt at det er mer vanlig enn man tror. Anonymkode: 391ef...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #11 Del Skrevet 8. november 2024 Det er vel sånn ca 1/3 av befolkningen som har herpes i underlivet, så du er ikke alene. Anonymkode: d7982...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #12 Del Skrevet 8. november 2024 Alle bør jo avstå fra tilfeldig sex, spesielt de som har kjønnssykdommer. Noe annet er utrolig egoistisk. Anonymkode: 23897...d54 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 8. november 2024 #13 Del Skrevet 8. november 2024 Avstå fra tilfeldig sex , bruk kondom, og ellers avstå fra sex ved utbrudd. Vær åpen om herpes til potensiell partner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #14 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet mange har det, men jeg er redd for å påføre noen det. For jeg skulle selv ikke hatt det, det er dritt å ha type 2. Jeg har ikke type 1. Vært i forhold i nesten 20 år, så mulig det er der frykten ligger mest, men jeg føler også at jeg ikke kan "hoppe til sengs" med noen uten å si ifra. Jeg overproblematiserer kanskje? Anonymkode: 2732d...345 Jeg synes du skal du skal si fra. Å ha type 1 i underlivet er noe helt annet enn å ha type to. Jeg har en venninne med dårlig immunforsvar og hun ble smittet av type 2. Hun hadde konstante utbrudd hele måneden gjennom, sykmelding fordi hun ikke kunne sitte, smerter og feber, hun må ta medisin resten av livet antageligvis. Si fra, vær ekstra obs ved utbrudd og føl når de kommer. Anonymkode: fa070...fd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #15 Del Skrevet 8. november 2024 Husk at munnsårherpes kan smitte over til underliv ved oralsex Anonymkode: 1e672...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #16 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 3,8 milliarder mennesker i verden under 50 år har herpes type 1. 519,5 millioner mennesker i verden mellom 15-49 år har den genitale varianten, herpes type 2. Du er redd for…? Anonymkode: fddf5...a12 IKKE TA SÅ LETT PÅ HERPES!! Kjønnsherpes kan ødelegge en persons livskvalitet, man vet ALDRI hvordan man responderer på det viruset. Noen blir ekstremt plaget og det er forferdelig. Anonymkode: 655f8...783 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #17 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 3,8 milliarder mennesker i verden under 50 år har herpes type 1. 519,5 millioner mennesker i verden mellom 15-49 år har den genitale varianten, herpes type 2. Du er redd for…? Anonymkode: fddf5...a12 Å smitte noen med en forbanna uhelbredelig drittsykdom. Var det ikke enkelt å forstå? Anonymkode: fb676...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #18 Del Skrevet 8. november 2024 Fikk herpes, aner kkke hvilken type, tror type 2. hadde konstant utbrudd i 1 år å gikk daglig på medisiner. Sosialisten sa det var IKKE normalt ar det varte slik livet ut, men at hvis man er frisk og ung så kan kroppen være veldig aktiv på å prøve å «bekjempe» det. Får aldri utbrudd lenger! Har uansett potensiell partner type 1 er det ekstreeeemt (nesten usannsynlig) at de kan bli smittet med type 2. og som nevnt, det kan smitte oralt etc. og de fleste har det latent uten å vite om masse lykke til! Jeg har mann og barn, tenker ikke på det lenger. Anonymkode: 7ca35...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå