AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #1 Skrevet 8. november 2024 Jeg jobber på sykehjem! Jeg skulle ha vært på jobb i dag tidlig. Jeg våknet opp med smerter i hele kroppen, vondt i hodet, rennende nese, hosting og slapp. Tok Paracet og Ibux og la meg igjen, men det bedret seg ikke. Jeg tok en korona test ettersom vi har hatt et tilfelle med korona på jobb. Den slo ut positiv. Jeg ringte inn til nattevakten og fikk til svar «god bedring». Jeg ble ringt opp av sjefen 1 time etterpå. Jeg fikk så da kjeft med at jeg skulle ha ringt inn dagen før med tanke på innleie. Hadde jeg visst at jeg skulle få korona og bli sjuk dagen etterpå, så hadde jeg så klart ringt inn dagen før, men dessverre kan ikke jeg vite dette. Videre mener h*n at jeg kunne også ha kommet på jobb med munnbind. Jeg har forståelse for det med munnbind, men når jeg er sjuk så er jeg dessverre sjuk. Jeg ønsker heller ikke å være i nærheten av eldre syke mennesker som kan bli smittet… Er det jeg som er helt på bærtur her? Burde jeg ha vært på jobb i dag..? Anonymkode: 5fd49...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #3 Skrevet 8. november 2024 Nei, men jeg opplevde det samme da jeg fortsatt jobbet i sykehus. Hadde covid og høy feber og sengeliggende. Fikk telefon fra sjefen at man fint kan gå på jobb med feber. Anonymkode: 935cf...a97
Tough cookie Skrevet 8. november 2024 #4 Skrevet 8. november 2024 (endret) Mannen til min venninne bodde på sykehjem fordi han hadde kreft. De ansatte gikk på jobb med covid, smittet mannen og han døde av det. Endret 8. november 2024 av Tough cookie 1 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #5 Skrevet 8. november 2024 Dessverre ikke uvanlig når man jobber på sykehjem, og det er vel den plassen man bør være mest forsiktig med å gå på jobb når man er syk. Anonymkode: 1586a...483 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #6 Skrevet 8. november 2024 Hadde det vært opp til meg, hadde dette hjernedøde fjolset av en sjef aldri fått jobb på sykehjem mer. - B. Anonymkode: e800f...578 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #7 Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde det vært opp til meg, hadde dette hjernedøde fjolset av en sjef aldri fått jobb på sykehjem mer. - B. Anonymkode: e800f...578 ... for hvis det står så dårlig til i Helse-Norge at en som er sjef på et sykehjem bagatelliserer korona og vil ha opplagt syke mennesker på jobb, er vedkommende definitivt ikke egnet til jobben. Munnbind eller ei; med korona skal man holde seg hjemme og ikke smitte andre - særlig når det er snakk om et sykehjem. - B. Anonymkode: e800f...578 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #8 Skrevet 8. november 2024 Du er ikke på bærtur, sjefen din er en dritt. Ikke bare skal du bli smitta på jobb, men du skal få kjeft for det også. Ganske urettferdig. Sjefen er sikkert under press, men det blir helt feil å ta det ut over syke ansatte. Du har ingenting på jobb å gjøre nå. Anonymkode: cb83c...62b 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #9 Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber på sykehjem! Jeg skulle ha vært på jobb i dag tidlig. Jeg våknet opp med smerter i hele kroppen, vondt i hodet, rennende nese, hosting og slapp. Tok Paracet og Ibux og la meg igjen, men det bedret seg ikke. Jeg tok en korona test ettersom vi har hatt et tilfelle med korona på jobb. Den slo ut positiv. Jeg ringte inn til nattevakten og fikk til svar «god bedring». Jeg ble ringt opp av sjefen 1 time etterpå. Jeg fikk så da kjeft med at jeg skulle ha ringt inn dagen før med tanke på innleie. Hadde jeg visst at jeg skulle få korona og bli sjuk dagen etterpå, så hadde jeg så klart ringt inn dagen før, men dessverre kan ikke jeg vite dette. Videre mener h*n at jeg kunne også ha kommet på jobb med munnbind. Jeg har forståelse for det med munnbind, men når jeg er sjuk så er jeg dessverre sjuk. Jeg ønsker heller ikke å være i nærheten av eldre syke mennesker som kan bli smittet… Er det jeg som er helt på bærtur her? Burde jeg ha vært på jobb i dag..? Anonymkode: 5fd49...9a0 Du skal melde fra så fort du vet om at du er for syk til å jobbe, og det har du gjort. Mer kan du ikke gjøre. Anonymkode: be031...2e4 3 1
Aureka Skrevet 8. november 2024 #10 Skrevet 8. november 2024 Ingen skal gå på jobb med de symptomene. Det spiller ikke noen rolle om det heter corona, kikhoste influensa eller noe annet. Er man symptomfri er det noe annet. Tipper sjefen er stresset og mangler folk til å dekke opp vaktene på kort tid, men det er ikke noe du kan belastes for. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå