Gå til innhold

Fortelle eller ti stille?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kjæreste i vår og siden i høst har vi bodd sammen. Fint og flott. Jeg merker at han er mindre erfaren enn meg, og når vi snakker om sex kommer han inn på noen ting som jeg merker at han har lyst til å prøve men ikke helt tør å foreslå. Men det er jo sånt jeg har gjort i et tidligere forhold og som er helt greit, så det er litt søtt. Det jeg ikke vet er om jeg skal la det bli sånn at "vi prøver det sammen" eller om jeg bare skal la ham forstå at dette er noe jeg vet hvordan gjøres? Jeg har heller ikke fortalt at jeg har hatt jentesex, og når vi snakker om sex er det sånn at han tenker vi er begge uerfarne og er sammen om å utforske. Jeg har tenkt at det er lurt å la det være sånn og ikke fortelle.

Anonymkode: 50892...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk kjæreste i vår og siden i høst har vi bodd sammen. Fint og flott. Jeg merker at han er mindre erfaren enn meg, og når vi snakker om sex kommer han inn på noen ting som jeg merker at han har lyst til å prøve men ikke helt tør å foreslå. Men det er jo sånt jeg har gjort i et tidligere forhold og som er helt greit, så det er litt søtt. Det jeg ikke vet er om jeg skal la det bli sånn at "vi prøver det sammen" eller om jeg bare skal la ham forstå at dette er noe jeg vet hvordan gjøres? Jeg har heller ikke fortalt at jeg har hatt jentesex, og når vi snakker om sex er det sånn at han tenker vi er begge uerfarne og er sammen om å utforske. Jeg har tenkt at det er lurt å la det være sånn og ikke fortelle.

Du gjør det som føles riktig for deg å gjøre . Du skal jo ikke måtte skjule at du er mer erfaren eller hva du har prøvd. Gjør det noe å si det? Eller ødelegger det og sjalusi fra hans side? Ikke si noe, ta styringen og splr han så svarer du. Sier han ikke noe så fortsett du! Ikke alle vil vite hva foll har gjort med tidligere folk! 

Anonymkode: 9022b...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fortelle hva du har og ikke har prøvd, men snakk heller åpent om hva du kan tenke deg å prøve med ham! Han virker litt mer seksuelt sjenert enn deg, hva med om du hjelper ham med å snakke mer åpent om sine drømmer? Jeg tipper sexlivet deres blir bedre dersom begge klarer å snakke åpent om sexen dere ønsker å ha sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var starten på slutten av et opplegg jeg hadde gående med ei, da hun nærmest skrøt av alle som hadde tatt henne i alle hull, og som jeg jo viste selv hun likte å veksle mellom. Resultatet ble bare at jeg endret synet mitt på henne fra frekk til skitten, og dermed ikke klarte presterte. Gikk aldri ned på hu engang, da jeg hadde historiene om fortiden hennes i bakhodet.

Hadde jeg kunnet fokusere på henne, hadde vi kunnet hatt det bra. Men hun ødela det med å fortelle om alle sine tidligere erfaringer med di "skittne" tingene som hodet mitt trengte at skulle være våre.

Så, trø varsom om du ønsker å beholde han. Det vil nok gi han mye om han får føle at han bryter barrierer..

Anonymkode: d096d...edf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuespill er kanskje på sin plass, hvis han kan være av den utrygge typen. Benytt din erfaring, til å virke som den eventyrlystne, som vil utforske sammen med ham. 

Min nye kjæreste var ganske åpen, og heldigvis interessert i at jeg også skulle oppleve noe spennende. Jeg hadde følt meg snytt, om hun skulle fortalt om trekanter og gruppesex, for etterpå å si at det var et tilbakelagt stadie. 

Anonymkode: 90d49...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fortell om dine tidligere opplevelser og lyster, men ta heller kontroll i senga. Hvis du "vet" at han har lyst til å prøve noe så er det jo bare å hive deg rundt under akten. Ikke alt trenger man å prate om, og praten kan fint erstattes med handling :) 

Anonymkode: 7e75e...339

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke snakk om tidligere forhold, det er taktløst.

Anonymkode: bfc95...73c

Det er forskjell på å fortelle detaljert om tidlgiere forhold og å fortelle om at man har prøvd noe; det være seg noe man har likt eller ikke likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Først av alt må du gjøre det du er komfortabel med.

Men jeg ville satt pris på å at partner forteller "hele sannheten" når vi snakker om en tema. Om vi f.eks kom innom temaet analsex så ville jeg følt det negativt om hun ikke fortalt at hun har prøvd det. Det ville følt som hun skjulte noe, holdt tilbake og ikke var helt ærlig... og særlig om hun løy på et direkte spørsmål.

Jeg har stor tro på ærlighet og oppriktighet. Selv om partner ikke spør direkte om alt, så bør man selv "fylle på" med det som er relevant. I en prat om f.eks analsex igjen, så er det absolutt relevant om den ene faktisk hadde prøvd. Uansett om man likte det eller ikke, så er det en nokså konkret "fakta" jeg ville følt det naturlig at hun nevnte ... også uoppfordret. Det motsatte ville jo være at hun nærmest ledet meg til å tro at det var helt nytt for henne.

Man kan selvsagt diskutere hvor grensa går for uærlighet, men en vis person sa en gang "om du noen gang lurer på hvor gråsona er, så er du allerede på helt feil plass".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 10.26):

Jeg vil bare anbefale deg å være ærlig, ikke lat som noe er annerledes bare i den hensikt om å være snill. En dag vil det dukke opp og da kan du såre fordi du ikke sa sannheten, da vil han tenke og spørre seg hvorfor du skjulte sannheten, er jeg ikke god nok osv...? Si heller at du vil prate om en ting som er blitt litt rart, ubehagelig eller feil. Bruk de ordene du vil men få frem at dere har fått dette med sex til å bli litt annerledes enn hva som egentlig er sannheten og at det ikke er din eller hennes feil men at du vil snakke litt om det. Ikke vær redd for at du har erfaring, si at du var usikkerfordi han var opptatt av det om det trengs men si at du vil bare ha sannheten frem og at det er slik det er. Si at du har erfaring og at det ikke er negativt, det går jo til det beste for dere begge om dere bruker det rett, si at erfaring ikke betyr at andre var bedre om han er utro etc. 

Gjør han trygg på at du vil ha ham og at du vil gjøre de tingene han vil. Selv om du har gjort ting før så kan det bli annerledes med han enn det var med eksen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...