AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Føler dette tar kaka. Det er så mye møter om så mye rart nå, at jeg knapt har tid til å gjøre oppgavene mine. Og nå driver de å kaller inn til møter der de snakker om at det er normalt å være forbannet og rase ut av et møte?? Jeg synes det er helt idiotisk oppførsel + utrolig barnslig. Altså, å ikke greie å tenke før man legger på og stikker fordi man føler seg forbannet når noen er uenig med en. Jeg har blitt behandlet dårlig, blitt mobbet, og plaget, men jeg har aldri rast ut av et møte fordi jeg blir sur. Hva med å stoppe opp og tenke, vent litt? Kansje jeg skal roe meg ned før jeg agerer? Og ja, det er mange folk på min arbeidsplass som ikke greier å kontrollere humøret sitt og som helst kjefter i stedet for å tenke, og dette er dominerende personligheter som gjør minst mulig, og hakker på andre mest mulig. Nå har de vel altså innsett at noen reagerer på at de raser ut fra møter i sinne og vil at det skal bli "normalisert" som oppførsel slik at de slipper å ta seg sammen. Helt supert! Sånn er det når emosjonelt ustablile folk får ødelegge arbeidsmiljøet. Helt utrolig at ledelsen ikke greier å veilede sånne folk! Anonymkode: 357c3...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Ikke greit. Voksne mennesker bør kunne regulere seg på arbeidsplassen og klarer man ikke det får man ta noen grep slik at man vil evne å holde seg inni et normalt toleransevindu. Det er ikke akseptabelt å storme ut, kjefte og brøle på en arbeidsplass. Anonymkode: 3c67b...a1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Vi er dog bare mennesker, selv på en arbeidsplass. Alle kan miste det iblandt. Anonymkode: f0c21...39b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Allerede i barnehagen prøver vi å lære barn å regulere følelser. Hvis man ikke har lært det når man skal ut i arbeidslivet, må man vel starte på nytt på barnehagenivå. På jobb er det uprofesjonelt å vise sinne, brøle, storme ut etc. I bedrifter har vi strukturer for å fremme saker på en saklig måte, slik som møter, tjenestevei, fagforeninger, varslingskanaler, vernetjeneste ol. Å vise sinne som en treåring, er uakseptabelt. Å prøve og innbille folk at «her er det høyt under taket og lov å vise følelser» er bare tøv, folkeskikk og ikke utsette andre for utilbørlig atferd er det som gjelder i norsk arbeidsliv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi er dog bare mennesker, selv på en arbeidsplass. Alle kan miste det iblandt. Anonymkode: f0c21...39b Jada. Men skal vi ha det sånn da? At det er greit å eksplodere på jobb hele tiden? Det vil jo være helt krise for arbeidsmiljøet, sykemeldinger osv. Alle må jo greie å kontrollere seg litt. Vi er voksne, uregulerte barn. Anonymkode: 357c3...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hareena skrev (25 minutter siden): Allerede i barnehagen prøver vi å lære barn å regulere følelser. Hvis man ikke har lært det når man skal ut i arbeidslivet, må man vel starte på nytt på barnehagenivå. På jobb er det uprofesjonelt å vise sinne, brøle, storme ut etc. I bedrifter har vi strukturer for å fremme saker på en saklig måte, slik som møter, tjenestevei, fagforeninger, varslingskanaler, vernetjeneste ol. Å vise sinne som en treåring, er uakseptabelt. Å prøve og innbille folk at «her er det høyt under taket og lov å vise følelser» er bare tøv, folkeskikk og ikke utsette andre for utilbørlig atferd er det som gjelder i norsk arbeidsliv. Jeg tenker at i en familie, og med en nær venn, eller med en kjæreste osv så burde det være takhøyde for å være sint. Men i et stort konsern, med massevis av mennesker som er i stor grad forskjellig ( også mtp traumer i forbindelse med sinne ) så må man regulere seg og være med å skape et godt miljø for produktivitet. Å liksom lage et miljø der man slipper å vise respekt for andre er helt bånn i bøtta. Forstår ikke hva ledelsen tenker med det her, eller at det i det hele tatt er gjennomtenkt fra et psykologisk ståsted. Virker jo som de vil normalisere kaos.. Anonymkode: 357c3...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå