Gå til innhold

Vil utdanne meg til sekretær


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har lyst til å utdanne meg til sekretær. Hvor i Oslo/Akershus kan jeg gjøre det? Hvilken skole er best? Hva er best å utdanne seg som, advokatsekretær, helsesekretær/medisinsk sekretær?

Hvordan er lønna?

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt Jorunn Fragge i Oslo, hun er kjempedyktig og har masse gode kontakter hos de store konsernene - en god sekretær tjener godt og kan velge blant mange spennende jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Jorunn Fragge i Oslo, hun er kjempedyktig og har masse gode kontakter hos de store konsernene - en god sekretær tjener godt og kan velge blant mange spennende jobber  :)

Hvem er hun egentlig?? Hva kan hun hjelpe meg med?? Må spørre vet du :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å utdanne meg til sekretær. Hvor i Oslo/Akershus kan jeg gjøre det? Hvilken skole er best? Hva er best å utdanne seg som, advokatsekretær, helsesekretær/medisinsk sekretær?

Hvordan er lønna?

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei.........

Det beste er vel å gå via videregående skole og etterhvert ta fagprøve. Det finnes endel privatskoler som iallefall helsesekretær som ettårig utdannelse, men har hørt at disse utdannelsene ikke er vel ansett av dem som er innen bransjen. Noe med at de ikke lærer en brøkdel av det de bør. I tillegg koster det endel.

Ang hvilken retning som er "best", kommer vel det helt an på hva du interesserer deg for. Har du fobi for blod er vel ikke helsesekretær det beste yrkesvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

He he!! Tror jeg tåler å ta noen blodprøver :ler: Syns det høres ut som et spennende yrke. Ser at de har medisinsk sekretær på www.utdanningshuset.no . Er det bare no drit?

Er et stykke til nærmeste vgs for meg........

Virker jo som om du går gjennom det viktigste på det studiet......

Tar imot alle tips. Kan også tenke meg andre sekretærutdannelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De har både medisinsk sekretær og advokatsekretær hos Utdanningshuset. Jeg har hørt bare gode ting om dem! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Gjest tannlegeassistent

er tanlegeassistent privatskole på utdanningshuset ikke noe og satse på? har hørt fra mange att det ikke går ann å få jobb etterpå? ar så lyst og ta en kort utdannelse og rett i jobb. frister ikke og på vgs igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotta_*

Jeg gikk på administrasjonssekretær etter videregående.En veldig spennende og variert utdannelse! Jeg kan virkelig anbefale det. Gikk rett ut i jobb etterpå.

www.hi.no

Men det er i Bergen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vær obs på at det er ufattelig mange sekretærjobber du ikke behøver sekretærutdannelse for. Du må selvsagt ha opplæring hvis du skal jobbe for advokat eller ta blodprøver, men hvis det bare er skriving/resepsjon osv. så holder det å ha hodet på rett plass og være serviceinnstilt. Jeg har hatt sommerjobb som sekretær på sykehus i fire år, studerer noe som er laaaangt fra helsevesenet. De har sagt jeg kan jobbe der fast om jeg vil, men det er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...