AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #1 Skrevet 7. november 2024 Ja det er noen som kan mat. Men de er i fåtall. Det som slår meg er sløsingen. De kaster mye mat. Osten. Herregud! De bruker ost for kanskje en ukes forbruk i en matrett. Et tonn med krydder. Pepperoni som kjøtt. Maten tilberedes helt feil. Kunne fortsatt i det uendelige.. Trist! Anonymkode: 4a722...916 1
Daisy-love Skrevet 8. november 2024 #2 Skrevet 8. november 2024 Det er variasjoner i USA også. Husker det var en post om dette her tidligere, og det er et høyt forbruk av ost og poser/flasker med krydder/sauser blant en del amerikanere, men hva med nordmenn? Vi har vel noen særheter vi også 😉 Jeg følger en del på YouTube, inkludert veldig dyktige amerikanere som ikke er som du nevner. Jeg hadde ikke orket å se på folk som lager «Mac and cheese» fra boks, med ekstra ost i det uendelige, men forstår det er lettvint. Har sett flere si de har «emergency box with mac and cheese», og har da en kartong/brett med masse bokser med det. Her i landet har jo en del frossenpizza for det samme, eller poser fra Toro eller lignede, så ikke helt ulikt. Jeg tror opplæringen rundt mat i USA er veldig dårlig enkelte plasser, og maten de får på skolen er ofte ikke den beste. Om en vokser opp med at fersken i sirup teller som frukt, og ketsjup som grønnsak, så har en ikke akkurat det beste utgangspunktet. Det er også en del «food deserts» der borte, som virkelig ikke hjelper på saken. Det er ikke tilgang til alt for alle overalt til en pris folk kan betale. Vi er heldige i Norge som finner butikker selv på små steder, selv om de kan være dyre nærbutikker, og et stykke unna, så ikke så lange avstander som en del amerikanere opplever. Vi som mennesker kaster for mye mat. Det er trist. Jeg synes lite om det, og enda mindre om en tar lett på det som «matblogger». Faktisk ikke sett så mye av det på de jeg ser mest på, men ser det innimellom da. Er det noe spesifikt du tenker på når du sier de tilbereder maten feil? Og pepperoni er vel «kjøttet» på for eksempel pizza, men det er kanskje annen rett du har sett det i som du tenker det ikke passer? Folk har ulike preferanser på både tilberedning og smak, både her og der 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå