AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er på tredjeåret på en bachelor ved USN. Jeg strøk på en eksamen i våres og tok konteeksamen i august men klarte å stryke igjen. Emnet er ikke relatert til det jeg studerer, det er et valgemne på 15 studiepoeng, så jeg kunne tatt hvilket som helst emne. Kan jeg til våren ta et annet emne isteden, eller må jeg ta det samme emnet for tredje gang? Har ingen interesse for emnet og det var derfor jeg strøk. Noen som har erfaringer? Hvis jeg kan bytte ut emnet, vil de emnene jeg kan velge legges ut i StudentWeb automatisk? Eller må jeg snakke med noen? Anonymkode: 30402...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er på tredjeåret på en bachelor ved USN. Jeg strøk på en eksamen i våres og tok konteeksamen i august men klarte å stryke igjen. Emnet er ikke relatert til det jeg studerer, det er et valgemne på 15 studiepoeng, så jeg kunne tatt hvilket som helst emne. Kan jeg til våren ta et annet emne isteden, eller må jeg ta det samme emnet for tredje gang? Har ingen interesse for emnet og det var derfor jeg strøk. Noen som har erfaringer? Hvis jeg kan bytte ut emnet, vil de emnene jeg kan velge legges ut i StudentWeb automatisk? Eller må jeg snakke med noen? Anonymkode: 30402...888 Det kan få konsekvenser i forbindelse med lånekassen (forsinkelser i forhold til planlagte emner du har fått studiestøtte til), men ellers ville jeg tro at du har anledning til å bytte. Dersom du ikke har mye forsinkelser fra før av, så skal det jo gå fint ift lånekassen også. Men dette må du spørre studieveilederen din om, de vet de aktuelle reglene for ditt studie. Dersom du får byttet emne, så ville jeg jo tro at emnet kommer opp i studentweb automatisk? Hvordan var det sist du kunne velge emne da? Jeg antar jo at det evt blir på samme måte i studentweb som sist du kunne velge. Anonymkode: a7a94...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan få konsekvenser i forbindelse med lånekassen (forsinkelser i forhold til planlagte emner du har fått studiestøtte til), men ellers ville jeg tro at du har anledning til å bytte. Dersom du ikke har mye forsinkelser fra før av, så skal det jo gå fint ift lånekassen også. Men dette må du spørre studieveilederen din om, de vet de aktuelle reglene for ditt studie. Dersom du får byttet emne, så ville jeg jo tro at emnet kommer opp i studentweb automatisk? Hvordan var det sist du kunne velge emne da? Jeg antar jo at det evt blir på samme måte i studentweb som sist du kunne velge. Anonymkode: a7a94...976 Man kan maks være forsinket med 30 studiepoeng per år med tanke på lån fra Lånekassen. Det er jeg heldigvis ikke så regner med det skal gå fint. Da jeg valgte emner i våres måtte jeg velge en valgpakke med to emner. Så jeg kunne ikke velge emner fra forskjellige «pakker».. Da jeg tok konteeksamen kom det opp «ta eksamen på nytt» og så meldte jeg meg opp. Kom ikke opp som noe alternativ å bytte ut emnet, men kanskje det blir annerledes nå som jeg strøyk på konten.. Vil egentlig tro at de må gjøre enkeltemner tilgjengelig for meg siden det i våres bare var valgpakker som lå ute. Anonymkode: 30402...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan maks være forsinket med 30 studiepoeng per år med tanke på lån fra Lånekassen. Det er jeg heldigvis ikke så regner med det skal gå fint. Da jeg valgte emner i våres måtte jeg velge en valgpakke med to emner. Så jeg kunne ikke velge emner fra forskjellige «pakker».. Da jeg tok konteeksamen kom det opp «ta eksamen på nytt» og så meldte jeg meg opp. Kom ikke opp som noe alternativ å bytte ut emnet, men kanskje det blir annerledes nå som jeg strøyk på konten.. Vil egentlig tro at de må gjøre enkeltemner tilgjengelig for meg siden det i våres bare var valgpakker som lå ute. Anonymkode: 30402...888 Det er 60 poeng, ikke 30, så dersom du ligger under 30 til og med, så er det ikke noe stress ift lånekassen. Men, som sagt, hør med studieveileder, de skal ha oversikt over hvordan det fungerer på ditt studie, med bytting av emner osv. Anonymkode: a7a94...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er 60 poeng, ikke 30, så dersom du ligger under 30 til og med, så er det ikke noe stress ift lånekassen. Men, som sagt, hør med studieveileder, de skal ha oversikt over hvordan det fungerer på ditt studie, med bytting av emner osv. Anonymkode: a7a94...976 Ja, takk for at du oppklarte det! Skal høre med studieveileder Anonymkode: 30402...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Når du melder deg opp til fag for vårsemesteret nå i desember så søker du bare opp faget i StudentWeb og melder deg til undervisning og vurdering hvis de kjører faget til våren. Noen ganger flytter de fag rundt eller fjerner fag. Det er problem ved mitt uni. Det har ikke noe med Lånekassen å gjøre hvis du da vil ta 40 sp i vår. Anonymkode: 14100...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror du til og med kan legge til faget allerede nå i studieplanen din. Men det har ikke noe særlig å si, med mindre det er restriksjoner på universitetet. Det du kan gjøre er å fjerne det faget du ikke besto fra studieplanen og så legge til det du ønsker å ta i stedet. Men husk å semesterregistrere deg. Anonymkode: 14100...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror du til og med kan legge til faget allerede nå i studieplanen din. Men det har ikke noe særlig å si, med mindre det er restriksjoner på universitetet. Det du kan gjøre er å fjerne det faget du ikke besto fra studieplanen og så legge til det du ønsker å ta i stedet. Men husk å semesterregistrere deg. Anonymkode: 14100...beb Har fjernet faget nå, men får ikke lagt til et annet fag i stedet. Ser fagene jeg skal ha til våren men står at jeg ikke kan melde meg opp til undervisning før 1.desember. Jeg ser også endel valgemner men det står at disse er valgpakker som man kan ta i 4 og 5 semester, og det står «det finnes ingen valgbar undervisningstermin for emnet» under alle disse valgemnene. Skjønner ikke hvorfor de må gjøre det så vanskelig å velge emner selv.. Det står i StudentWeb at jeg kommer til å mangle 15 studiepoeng, så er litt merkelig at det da ikke automatisk kommer opp at jeg kan og må velge et emne på 15 studiepoeng.. Anonymkode: 30402...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå