Gå til innhold

Jeg bare eksisterer…med lett depresjon/angst?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gift og 2 barn, der ene barnet på 14 år har slitt med skolevegring/sosial angst i over 4 år (!). 
Ble først henvist på nyåret til bup, og fått diagnose sosial angst.  Er på skolen 70/80% av tiden, men barnet er mye sliten, gruer seg til skolen hver dag, trenger forutsigbarhet mm.

Hele denne situasjonen har gjort at jeg har sovet dårlig i over 4 år. Bekymringer om skole, det sosiale, hvordan neste dag blir osv.

Min mann er typisk mann og tar livet som det kommer. Bekymrer seg lite.

Jeg føler jeg bare eksisterer. Jobber som leder og jobber mye, men siden vi bruker mye tid på BUP, lege, skolemøte osv., går jeg i minus timer hver dag.

Barnet er nok ikke «sykt nok» til at vi kan få pleiepenger, men gjort en avtale med jobb at jeg kan ha noe mer hjemmekontor enn normalen i denne perioden.

Å jobbe, trene, reise bort mm gir meg annet å tenke på- der slapper jeg av. Vil ikke bli sykmeldt fra jobben, men jeg kjenner at jeg er så sliten.

Snakket med legen; jeg føler jeg bare eksisterer, ikke lyst/glede til noe, trøtt, gråter masse. Er mye redd. 

Jeg er så på randen, men jeg føler jeg bare må stå på.

Noen med lignende erfaringer? Hva ville dere ha gjort? I lik drømme verden ville jeg ha brukt masse tid på trening, slappe av med bok, jobbe litt, være fleksibel for barnet (uten å tenke på timer jeg må jobbe), bruke mer tid på min mann. (Jeg er så sliten at vi blir ned prioritert).

Noen gjorde råd? 

Anonymkode: 1f41b...f0d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du at du ville fått mer energi til å gjøre de tingene du vil hvis du hadde vært mer av den typen som mannen din, at du bekymret deg lite og da kanskje sov bedre? Egentlig er det jo ikke noe i veien for at du kan bekymre deg mindre, det kan man lære seg og øve på.

Jeg tenker først og fremst på kognitiv terapi. Har brukt Tankevirus-appen selv, synes den er fin. Liker også kognitiv.no sin PDF Kontroll over vedvarende og overdreven bekymring (du finner lenke til nedlastning om du googler tittelen).

Ingen ønsker seg vel sykemeldling, men hvis du er på randen så er det viktig å ta grep tidlig nok så du slipper å bli langtidssykemeldt...

Anonymkode: 4960f...607

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjør denne meditasjonen når jeg selv er på rande. Den tar bare 18 min og gir både avspenning og energi! ❤️ 

Anonymkode: e69c8...6aa

Skrevet

Jeg hadde det mye likt som deg, mye ekstra belastning på meg og en mann som ikke bekymret seg like mye, og ikke bidro. Jeg slet meg til slutt ut og strikken røk. Til min store sorg ble det til slutt samlivsbrudd😢

Mitt råd er kommuniser. Det klarte ikke vi. Og krev å få pauser, så du får hentet deg inn igjen. 

Anonymkode: 423e4...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...