Gå til innhold

barnevogner og sikkerhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo så moderne nå med vogner med tre hjul. Også har jeg hørt at disse ikke er så sikre.

Hva mener dere som har prøvd? Finnes det trehjulinger som er sikre? Like sikre som 4-hjulinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både 3 hjuling (Quinny) og 4 hjuling (Teutonia). Må si at jeg foretrekker personlig min 4 Hjuling som er mye stødigere og jeg tenker da også ikke minst på når de begynner å bli mer aktive. Jeg har en 2 åring som plent skulle stå i vogna jeg og da hadde en 3 hjuling aldri gått. Det er først nå når hun kan sitte stille den fungerer. Så her skal 3 hjulingen ut og jeg beholder den med 4 :D

Skrevet

:sur::sur::sur:

Du må ikke kjøpe trehjuling!!

Trodde du hadde mer vett, du som har jobbet i barnehage...... ;)

Skrevet

Har en trehjuling (quinnity) og den er bare helt herlig. Stødig er den også. Ikke opplevd noen problemer enda med den. Ungen er 18 mnd

og selv om man har jobbet/jobber i barnehage kan man vel ha trehjuling og likevel ha mye vett

Skrevet
:sur:  :sur:  :sur:

Du må ikke kjøpe trehjuling!!

Trodde du hadde mer vett, du som har jobbet i barnehage...... ;)

;) Hvorfor ikke trehjuling?

Skrevet
Har en trehjuling (quinnity) og den er bare helt herlig. Stødig er den også. Ikke opplevd noen problemer enda med den. Ungen er 18 mnd

og selv om man har jobbet/jobber i barnehage kan man vel ha trehjuling og likevel ha mye vett

Har du link til denne?

Enn når barnet begynner og skal stå i vogna? Er den sikker da?

Skrevet

Enn når barnet begynner og skal stå i vogna? Er den sikker da?

My point exactely ;)

Snø, stabilitet, reise seg, stabilitet, plass, sikkerhet, jeg hadde aldri valgt en trehjuling. Men jeg går ikke med buksa oppi støvlettene heller, bare fordi det er moderne................ :ler:

Skrevet

Tror 3 hjulingene er mye bedre og mye stødigere nå enn de var for noen år siden.

Lkevel tror jeg ikke man finner ei 3 hjuls vogn som er like stødig som ei 4 hjuls.

Har hatt begge deler (Simo Duo og Emmaljunga Scooter m 4 hjul og Quinny 3XL Comfort med 3 hjul) og mener begge 4 hjulsvognene er mere stabile enn 3 hjuls vogna!

Skrevet (endret)
My point exactely ;)

Snø, stabilitet, reise seg, stabilitet, plass, sikkerhet, jeg hadde aldri valgt en trehjuling. Men jeg går ikke med buksa oppi støvlettene heller, bare fordi det er moderne................ :ler:

;) Ser du - jeg kan tenke ;)

Tror 3 hjulingene er mye bedre og mye stødigere nå enn de var for noen år siden.

Lkevel tror jeg ikke man finner ei 3 hjuls vogn som er like stødig som ei 4 hjuls.

Har hatt begge deler (Simo Duo og Emmaljunga Scooter m 4 hjul og Quinny 3XL Comfort med 3 hjul) og mener begge 4 hjulsvognene er mere stabile enn 3 hjuls vogna!

Ja, jeg tror jo de er sikrere enn de var da de kom på markedet og jeg ser jo at de fleste vognene har 5-punktsseler i vogna også. Noe som gjør at barnet sitter stille?

Endret av Impia
Skrevet

Joda Emma satt fint og stille i vogna si hun - men likevel solgte vi den. Den var så stooooor!

Man skulle kanskje ikke tro det men den tok mye større plass i bagasjerommet på bilen enn Simo vogna feks. Og den var sikkert 20 cm breiere mellom bahjulene og kom ikke gjennom alle kasser i butikkene engang.....

Skrevet

så at du etterlyste en link til den vonga gjesten skryt sånn av over her

Prøv denne

hvor stabil den er og sånn vet jeg ikke. (har jo ikke barn).

,men jeg synes den er veldig stillig.

Skrevet

Jeg har ikke fulgt strømmen, jeg har valgt en 4 hjuling og da har jeg basert det på at den på meg virkere stødigere enn en 3 hjuling.

Skrevet

Det er en sånn Quinny 3XL Comfort jeg hadde og har solgt nå.

Har ei venninde som har den og. Hun liker den men sa samtidig at den tipper lett om du har for mye i stelleveska på styret......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...