Suksessterte Skrevet 6. november 2024 #1 Skrevet 6. november 2024 Jeg har laget bringebærlikør med bær fra hagen, sukker og vodka 40%. det har stått nede i kjelleren siden ca. Juli. Når jeg sjekket sist var det dannet seg et gele aktig skyet lag på bunnen Kan det fortsatt drikkes om jeg bare rister godt nok?
Nowayback Skrevet 6. november 2024 #2 Skrevet 6. november 2024 Det kan vel neppe ha dannet seg noe som er mer skadelig enn alkoholen? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #3 Skrevet 6. november 2024 Rist den opp og sil den 🤨 den skulle vel ha vært vendt flere ganger og silt nå. Anonymkode: 3fb83...996 1
Leo Skrevet 6. november 2024 #4 Skrevet 6. november 2024 Tuller du? De fleste likører bør stå i både ett og flere år og blir bare bedre og bedre. Det du imidlertid bør gjøre nå er å sile av bærene og helle likøren over på en flaske. Bunnfallet vil følge med og legge seg på bunnen av flasken, men det er ikke noe farlig. De fleste vil gjerne ha likøren så klar som mulig og heller du likøren forsiktig over på en ny flaske igjen etter et par dager, vil du se at det aller meste av bunnfallet blir liggende igjen. (Noen siler likøren gjennom et kaffefilter eller lignende for å få vekk absolutt alt bunnfall, men jeg gidder sjelden det siden jeg synes det stort sett blir bra nok ved å bare helle over på ny flaske) Siden kan du lagre likøren til jul eller, aller helst, til neste jul. 1
Suksessterte Skrevet 6. november 2024 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2024 Leo skrev (30 minutter siden): Tuller du? De fleste likører bør stå i både ett og flere år og blir bare bedre og bedre. Det du imidlertid bør gjøre nå er å sile av bærene og helle likøren over på en flaske. Bunnfallet vil følge med og legge seg på bunnen av flasken, men det er ikke noe farlig. De fleste vil gjerne ha likøren så klar som mulig og heller du likøren forsiktig over på en ny flaske igjen etter et par dager, vil du se at det aller meste av bunnfallet blir liggende igjen. (Noen siler likøren gjennom et kaffefilter eller lignende for å få vekk absolutt alt bunnfall, men jeg gidder sjelden det siden jeg synes det stort sett blir bra nok ved å bare helle over på ny flaske) Siden kan du lagre likøren til jul eller, aller helst, til neste jul. Takk! Da gjør jeg det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå