Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Hei. Noen som vet om det finnes feriefor til fisker? Jeg mener å ha hørt om en stein som løser seg opp etterhvert og som fiskene kan spise? Skal være vekke en uke. Hva gjør dere da med fisken?
Gjest baby-E Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 det finnes! Gå i en dyrebutikk så får du kjøpt det der!
Trampe Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Jeg ville aldri ha stolt på en slik stein. De har en tendens til å gi fra seg alt for mye, og du kan risikere massedød. Jeg har opplevd det selv... Med mindre du investerer i en foringsautomat som slipper fra seg en viss mengde mat hver dag..men jeg regner med det er feriestein du vil ha, og det anbefales ikke. Akvariet ditt klarer seg helt fint i ei uke, hvis du har tidsbelysning. Så lenge lyset slår seg av og på til faste tider finner fisken mat i akvariet. Jeg har reist fra begge mine akvarier i over ei uke flere ganger, og det har aldri vært noe problem. Hvis du kikker innom www.nettakvariet.no, vil du se at de sier det samme der som jeg gjør her. Det beste er kanskje hvis du har noen som kan kikke innom akvariet ditt en gang eller to i løpet av uka...har du ingen du kan spørre?
minienthe Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 feriefor kan gi forgiftning i vannet og du risikerer å komme hjem til masse død fisk. som Ithaca skriver over her så klarer akvariet seg finfint uten mat ei uke da det alltid ligger litt småsnacks i sand/grus. ta et godt vannbytte dagen før du drar så holder nok det hvis du har et stabilt og godt akvariemiljø. hvis du ikke har tidsbelysning tilgjengelig så lar du bare lyset være av.
Trampe Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Vannbytte er veldig lurt. Men ikke slamsug dagen før, da blir det mindre mat på fisken!
Gjest Jalileh Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Jeg leste overskriften feil... Jeg leste ferietur for fisker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå