Gå til innhold

Vrang veninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp. Har én eneste bestevenn egentlig. Vi er ganske unge, og hun er ekstremt gira på festing pg alkohol og div. Men hun tåler ikke spying. I det hele tatt. For noen uker siden drakk vi sammen med en liten gjeng av venner, pluss hennes kjæreste og min eks. Uavhengig at det ble de aller fleste ganske fulle, en kompis spydde. Jeg og endte opp med å spy, gikk bort og ut i skogen for å spy, ut av respekt da jeg kjenner til hennes ekstreme emetofobi. Men greia er at hun fant ut av at jeg spydde, også han andre men hun endret da plutselig oppførselen sin og ville ikke snakke med meg i det hele tatt. Hun og kjæresten dro med en eneste gang. Så da satt jeg der alene da med min eks og hans kompiser. Jeg hadde null interesse for å være med å drikke den kvelden pga eksen og jeg var på ekstremt dårlig tråd i form av at han klinte til med en annen god veninne av meg og klassekamerat (vi er studenter), oh en av hans tidligere venner utnyttet meg litt i fylla. Uavhengig av det, nå har det gått 1,5mnd og hun snakker nesten ikke til meg utenom utdanningsmessig😬 Hva gjør jeg? 

Anonymkode: fdcde...f3b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun nesten ikke snakker med deg, fordi du kastet opp for 1,5 måneder siden, så må du finner deg en ny venninne. 

Hun er ikke vel bevart.

Anonymkode: f25bf...fef

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måååå da ligge mer bak enn spy. Fobi er greit nok det, men når den utløsende faktoren er borte og hun likevel er rar så må det jo ligge noe annet bak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til fremtidige alkoholturer uten at noen av dere spyr:

Drikk minst ett glass med vann etter 2-3 enheter med alkohol og fortsett sånn ut kvelden! Da er du verken dårlig dagen etterpå eller ligger ikke å spyr! Vann kan gjøre underverker!

Om dere drikker bare for å bli fulle så er det jo en annen ting, Da må dere først og fremst bli voksne. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (23 minutter siden):

Det måååå da ligge mer bak enn spy. Fobi er greit nok det, men når den utløsende faktoren er borte og hun likevel er rar så må det jo ligge noe annet bak.

Ts her: tenker jeg og! Jeg har aldri gjort henne noe, da andre rundt meg også har lagt merke til at hun ikke snakker særlig til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr.Anon skrev (24 minutter siden):

Tips til fremtidige alkoholturer uten at noen av dere spyr:

Drikk minst ett glass med vann etter 2-3 enheter med alkohol og fortsett sånn ut kvelden! Da er du verken dårlig dagen etterpå eller ligger ikke å spyr! Vann kan gjøre underverker!

Om dere drikker bare for å bli fulle så er det jo en annen ting, Da må dere først og fremst bli voksne. 😊

Ts her: Hei, nei vi drikker ikke for å bli fulle. Vi drikker for og kose oss, og jeg liker ikke å være særlig full, men noen ganger blir det desverre slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her: Hei, nei vi drikker ikke for å bli fulle. Vi drikker for og kose oss, og jeg liker ikke å være særlig full, men noen ganger blir det desverre slik..

Da anbefaler jeg dere å følge tipse mitt 😊

Høres kanskje kjedelig ut å drikke vann innimellom på fest, men det er verdt det. Jeg har ikke vert dårlig eller spydd på flere år når jeg har vert ute og jeg pleier å helle nedpå en god flaske sprit 40% 😊

Når jeg begynte å innse alt jeg gikk glipp av fordi jeg lå døddrukken på ett rom og syns synd på meg selv så begynte jeg å gjøre endringer, nå er jeg en av dem som holder ut lengst og koser meg som bare det.

Vann er undervurdert! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er unødvendig streng/snål angående dette. Alle kan da plutselig få litt for mye og være så uheldig å spy. Synes du var supersnill som trakk deg så langt unna som mulig og prøvde å skjule det, av respekt for nettopp hennes snåle fobi. 

Håper nesten hun selv opplever det snart hun også, å spy, for å være sååå rigid at hun avviser deg som venninne pga dette er høyst merkelig 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å omgås mennesker som drikker til de spyr. Det sier litt om disse menneskene. 

Anonymkode: 04de8...67f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hjelp. Har én eneste bestevenn egentlig. Vi er ganske unge, og hun er ekstremt gira på festing pg alkohol og div. Men hun tåler ikke spying. I det hele tatt. For noen uker siden drakk vi sammen med en liten gjeng av venner, pluss hennes kjæreste og min eks. Uavhengig at det ble de aller fleste ganske fulle, en kompis spydde. Jeg og endte opp med å spy, gikk bort og ut i skogen for å spy, ut av respekt da jeg kjenner til hennes ekstreme emetofobi. Men greia er at hun fant ut av at jeg spydde, også han andre men hun endret da plutselig oppførselen sin og ville ikke snakke med meg i det hele tatt. Hun og kjæresten dro med en eneste gang. Så da satt jeg der alene da med min eks og hans kompiser. Jeg hadde null interesse for å være med å drikke den kvelden pga eksen og jeg var på ekstremt dårlig tråd i form av at han klinte til med en annen god veninne av meg og klassekamerat (vi er studenter), oh en av hans tidligere venner utnyttet meg litt i fylla. Uavhengig av det, nå har det gått 1,5mnd og hun snakker nesten ikke til meg utenom utdanningsmessig😬 Hva gjør jeg? 

Hahahaha nå måtte jeg le her , hoff, men herregud da, folk kan da ikke for at de blir kvalme og må spy, be venninna di skjerpe seg 🤣🤣🤣😂😂

Anonymkode: cd725...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hahahaha nå måtte jeg le her , hoff, men herregud da, folk kan da ikke for at de blir kvalme og må spy, be venninna di skjerpe seg 🤣🤣🤣😂😂

Anonymkode: cd725...7c4

Ts her: er litt enig, men hun tåler IKKE kritikk😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg orker ikke å omgås mennesker som drikker til de spyr. Det sier litt om disse menneskene. 

Ts her: er vi dårlige mennesker plutselig fordi at stemningen tar overhånd da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr.Anon skrev (8 timer siden):

Da anbefaler jeg dere å følge tipse mitt 😊

Høres kanskje kjedelig ut å drikke vann innimellom på fest, men det er verdt det. Jeg har ikke vert dårlig eller spydd på flere år når jeg har vert ute og jeg pleier å helle nedpå en god flaske sprit 40% 😊

Når jeg begynte å innse alt jeg gikk glipp av fordi jeg lå døddrukken på ett rom og syns synd på meg selv så begynte jeg å gjøre endringer, nå er jeg en av dem som holder ut lengst og koser meg som bare det.

Vann er undervurdert! 

Ts her: ja, drikker en god del vann, men jeg har ekstremt dårlig toleranse, da jeg er slank og veier veldig lite, bruker også å småspise mens jeg drikker🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts her: er vi dårlige mennesker plutselig fordi at stemningen tar overhånd da? 

Det er vel ingen her som har sagt at dere er dårlige mennesker, men det har noe med mennesker som ikke har kontroll over alkoholinntaket er folk man ikke orker å ha med å gjøre. 

Når man kommer så langt at man spyr så har man drukket en god del og ansvarsfulle venner er forpliktet til å ta seg av den fulle vennen. Det ansvaret orker jeg ikke når jeg skal ut og kose meg. Da er det best å bare fase ut den vennen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ingen her som har sagt at dere er dårlige mennesker, men det har noe med mennesker som ikke har kontroll over alkoholinntaket er folk man ikke orker å ha med å gjøre. 

Når man kommer så langt at man spyr så har man drukket en god del og ansvarsfulle venner er forpliktet til å ta seg av den fulle vennen. Det ansvaret orker jeg ikke når jeg skal ut og kose meg. Da er det best å bare fase ut den vennen. 

Herregud, de er studenter. Da snakker vi neppe om middelaldrende kvinner. Det må da være rom for prøving og feiling når man lever studentlivet? 

Jeg hadde ikke hatt mange venner igjen, om jeg skulle faset ut alle som kastet opp én gang i studietiden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud, de er studenter. Da snakker vi neppe om middelaldrende kvinner. Det må da være rom for prøving og feiling når man lever studentlivet? 

Jeg hadde ikke hatt mange venner igjen, om jeg skulle faset ut alle som kastet opp én gang i studietiden. 

Det var nok ikke et engangstilfelle at ts har kastet opp. Derfor venninnen reagerer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hun da bør ta ansvar selv og ikke bør oppsøke situasjoner da hvor folk kan spy.. og det kan gjerne skje på fester i ung alder 😅

Anonymkode: aa27b...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 5.57):

Ts her: jeg var i stand til å ta vare på meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 13.15):

Prøv å spy litt mindre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...