AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #21 Del Skrevet 6. november 2024 Hvor mye hjemmekontor har kollegaene da? Jeg ville fulgt deres eksempel det første halvåret. Ellers kommer det an på; opplæring, hvor godt kjent har du blitt med folk, har du fått "vist deg frem" eller vist hva du kan, skjer det noe spesielt på kontoret akkurat nå, f.eks en kort frist som gjør at andre føler de trenger støtte i andres nærvær e.l.? Jeg ventet ca. 4 måneder før jeg begynte med hjemmekontor fast, og nå etter 6 måneder er jeg bare på kontoret når det skjer noe spesielt. Det er gjennomsnittlig 1 dag i uka. Anonymkode: 1a194...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #22 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg har det nok ganske likt som deg, da mitt hovedteam tilhører et annet kontor. Jeg tenker de på ditt lokalkontor ikke kommer til å bry seg nevneverdig om du er borte 1-2 dager i uken selv om du har jobbet der bare en måned. De på mitt lokalkontor bryr seg nå ikke og de er jo ikke avhengig av meg i det hele tatt i forhold til daglige gjøremål. Om jeg blir sykemeldt i 2 uker for eksempel så ville ikke de fått beskjed engang.... Anonymkode: 9f640...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. november 2024 #23 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deg om det. Det er ca 150 personer som jobber på mitt kontor (i samme firma). Jeg har god kontakt med kolleger jeg aldri har noe med i jobbhverdagen og de andre har det på samme måte. Anonymkode: df01a...388 Lite sannsynlig at du jobber på et kontor med 150 ekstroverte mennesker 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #24 Del Skrevet 6. november 2024 Reign skrev (5 minutter siden): Lite sannsynlig at du jobber på et kontor med 150 ekstroverte mennesker 🙃 Ikke alle er venner med alle. Men jeg omgås mange utenom akkurat mitt team og det gjør de andre også. Anonymkode: df01a...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #25 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): MEN jeg ønsker ikke at folk skal reagere på noe jeg gjør som nyansatt. Så selvom jeg skulle spurt sjefen min om det er greit, og det regner jeg med det er all den tid vi allerede har skrevet avtale om det, så gir ikke det meg svar på hva kollegaene mine eventuelt ville synes. Jeg ville tenkt at du ikke var interessert i hjemmekontor, ellers ville det vært merkelig at du ikke benyttet deg av muligheten. Personlig hadde jeg tatt mine to dager hjemmekontor alt fra første uken. Anonymkode: 68c93...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #26 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ville tenkt at du ikke var interessert i hjemmekontor, ellers ville det vært merkelig at du ikke benyttet deg av muligheten. Personlig hadde jeg tatt mine to dager hjemmekontor alt fra første uken. Anonymkode: 68c93...4a8 Helt enig. Sålenge man har en stilling hvor hjemmekontor er tillatt og hyppig i bruk av kollegaer, synes jeg det er pussig hvordan enkelte oppfatter kontoret som en sosial fritidsklubb hvor alle skal bli kjent med alle, og dermed bør/må alle på død og liv reise til kontoret hver dag. Selv dekker jeg mine sosiale behov på fritiden med venner og familie. Anonymkode: 08cce...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #27 Del Skrevet 6. november 2024 Altså LOL, du har underskrevet ordning med å ha hjemmekontor opptil 2 ganger i uken, og etter å ha jobbet der over en måned så har du fortsatt ikke benyttet deg av hjemmekontor? Alt foregår via Teams, de du jobber med i ditt Teams deler du ikke en gang kontor med. Leder jobber ikke der og du vet han har sagt ja. Jeg ser ingen grunner til hvorfor du ikke skal gjøre det. Jeg må si jeg synest det er kjemperart at du ikke har benyttet av deg av det enda, du har hjemmekontor som er en del av gode på arbeidsplassen din, når arbeidsplassen fikk deg som arbeidstaker - så tilbydde deg et gode for å tiltrekke seg det som arbeidstaker, og det er faktisk meningen at man skal benytte seg av denne goden. At folk svarer noe annet her om hva de synest er innenfor er jo bare helt tullete når du jobber en plass der dette er utbredt med hjemmekontor ukentlig. Bare gi faen i hva andre tenker som du ikke en gang jobber med til daglig, du kan benytte deg av hjemmekontor 2 ganger i uken fra dag en, hvorfor føler du at du må rettferdiggjøre en ordning du har fordi du er nyansatt? Det som er viktig er at du trives og får gjort arbeidsoppgavene dine. Er det mangel på gode arbeidsforhold hjemme så er det kanskje noe annet, du må sørge for å ha utstyr hjemme som gjør til at du arbeider like godt der som på kontoret. Jeg har benyttet hjemmekontor ukentlig siden jeg begynte igjen, vi har også samme ordning. Og jeg kan love deg at hjemmekontor er ekstremt utbredt. Her bryr ikke en gang folk seg om noen er mindre enn 3 dager på kontoret, de fleste kan ikke kontrollere det uansett - sidan man ikke trenger å velge faste dager man er der. Om du opplever at noen aldri er på hjemmekontor, så er det antagelig fordi de ikke trives med det. Og du skal ikke bry deg om at noen ikke velger å gjøre det. Det er veldig mange distraksjoner på kontoret der jeg jobber, så jeg får gjort mer når jeg har hjemmekontor. I tillegg har de også nå ombygd kontorlokalene til åpent landskap og ikke faste plasser. Antall plasser tilgjengelig er mindre enn folk som hører til kontorlokalene, fordi de har tatt i beregningen at ikke alle er der på samme tid pga. hjemmekontor. Dvs., om noen faktisk praktiserer å komme på kontoret 5 ganger uken, og alle hadde gjort og tenkt det samme, hadde det ikke vært plass til alle. Det er derfor ønskelig at folk benytter seg av hjemmekontor, slik at det ikke blir noen problemer med å finne seg plasser de dagene man er på kontoret. Anonymkode: 9ee77...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå