AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Dette er litt sprøtt. Jeg har slitt med at min nåværende arbeidsplass ikke tar arbeidsmiljøet noe særlig seriøst, og har søkt ny jobb. Jeg opplever så at arbeidsplassen jeg søkte jobb hos, kontakter min nåværende arbeidsplass med det samme, og spurte dem ut om meg. Jeg går utifra at de fikk snakke med nærmeste ledere. Jeg antar dette skjedde fordi de kjenner lederene. Jeg merker det veldig på måten de forholder seg til meg på nå, og jeg føler meg veldig skuffet og overrasket over hvor lite profesjonellt dette var. Lederene er så klart skuffet over at jeg har søkt, og stemningen er enda kjipere enn før.Jeg har ikke opplevd dette før. Jeg har for det meste opplevd at folk er profesjonelle. Det er samme bransje kan man si. Spesielt? Det kan vel ikke være lov å gjøre dette? Synes det er mildt sagt ubehagelig. Anonymkode: 64b53...9e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det er vel ikke ulovlig å spørre rundt, og en del gjør nok akkurat det, men skjønner du kjenner på det, og jeg hadde ikke ønsket å jobbe plassen du har søkt på grunn av det. Jeg foretrekker at folk er mer ryddige og ber om referanser. Kjenner en hverandre i en bransje så spør en gjerne hverandre. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig enkelte steder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Høres helt vanvittig uprofesjonelt ut, i grunn noe av det villeste jeg har hørt om av ugrei atferd i arbeidslivet. Skjønner reaksjonen din fullt ut. Anonymkode: 7c734...b42 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ja jeg har ikke opplevd det før. Det har klart konsekvenser for min trivsel, og jeg hadde helst likt at de hadde spurt meg først om de kunne snakke med mine ledere før de kaster seg over telefonen. De skrev jo på mail at det var sånn de gjorde det, etter at de snakket med lederne bak ryggen min. Men de nevner så klart ikke det.🤷 Anonymkode: 64b53...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden En slik håndtering ville gjort at jeg ringte til de jeg hadde søkt hos og gitt beskjed om at jeg trakk søknaden. Jeg hadde også sagt at det var fordi jeg vurderte de som uprofesjonelle når de ringer referanse som ikke er oppgitt som referanser og det ikke er avtalt med deg på forhånd. Anonymkode: 7f5f0...f8e 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Wow. Jeg er sjokkert. Hadde også ringt og sagt at det fane jeg meg ikke i og trukket søknaden. Anonymkode: 7b270...3aa 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Uprofft å ringe nåværende leder? LOL! Anonymkode: d9f80...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Har opplevd det samme, det er virkelig ikke greit. Anonymkode: 712b4...8b9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden De skal ikke ringe til noen som ikke er oppgitt som referanse. Uprofesjonelt. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Uprofft å ringe nåværende leder? LOL! Anonymkode: d9f80...6e5 Ja, når de ikke er oppgitt som referanse er det uprofesjonelt. Mange ønsker ikke at nåværende arbeidsplass skal vite at de søker andre jobber før det eventuelt kommer dit at det blir jobb-bytte. Dette gjelder særlig i situasjoner hvor man er redd for at det vil påvirke arbeidsmiljøet. Dette er grunnen til at profesjonelle arbeidsgivere spør etter referanser og om det eventuelt er ok å ringe nåværende leder på intervju. Da får søker selv fortelle hva som er ok, og får attpåtil mulighet til å varsle og å ta en prat med nåværende sjef før det ringes. Da forblir det ryddig. Endret 5 timer siden av Nonstop1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå