AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Akk for mye skrivefeil, Tisset. Ugrei. Anonymkode: c2d4c...3e1 Og 'horekunde' og 'fåtallet'. Anonymkode: 737c0...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #42 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men universitetet kan kanskje se nærmere på saken å vurdere om de ønsker en slik lærer for elevene. Hadde for å være ærlig tenkt han er istand til å prøve å ha sex med elever også. Anonymkode: c2d4c...3e1 Da må du tenke om igjen. Det er ingen sammenheng mellom kjøp av prostituerte og forsøk på å ha sex med elever. Anonymkode: 737c0...efc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 4 timer siden #43 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 100% ja. Som jeg har sagt går jeg forbi området flere ganger i uken i forbindelse med en deltidsjobb. Drar kjensel på endel av jentene som står der. De fleste er utenlandske og de norske har jeg inntrykk er tunge rusmisbrukere. Noen er veldig søte og hilser. Hun jeg så har jeg sett der flere ganger. Når jeg passerte de hørte jeg de prate engelsk. Hørte "how much" ihvertfall. Når jeg hadde gått langt nok turte jeg å snu meg og da satt hun i bilen hans. Etter å ha gått et stykke til kjørte bilen forbi meg og så 100% sikkert det var han. Når jeg kom hjem, låste jeg døra og begynte jeg å skjelve ukontrollert. Var helt sjokka. På neste forelesning ble jeg veldig kvalm. Kvalm på tanken av at han sikkert hadde voldtatt mange prostituerte. Greide å holde ut. Var nærme jeg stakk i pausen. Har ikke vært på forelesning siden. Heldigvis er det ikke obligatorisk. Anonymkode: b3b09...4c3 Hadde ikke meldt i fra. Du må tenke på din egen sikkerhet. Hvis han er horekunde da er han jo ikke en bra mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #44 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en deltidsjobb som gjør at jeg ofte går gjennom Kvadraturen i Oslo på kveldstid. En kveld så jeg en jeg har som foreleser i et emne på UiO kjøpslå med en prostituert dame før hun satte seg i bilen hans. Bør jeg melde fra til ledelsen på UiO? Han er foreleser i et emne hvor etikk og moral blir mye diskutert. Kjenner jeg blir kvalm når jeg sitter og hører på han. Anonymkode: b3b09...4c3 Tenk hvis det var en søster eller kusine han prøvde å få hjem. Anonymkode: 890b7...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #45 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er jo ikke dum. Går ikke til politiet uten andre håndfaste bevis enn en vitneobservasjon. Men når det gjelder studieplassen bør det vel være rom for å melde fra? ts Anonymkode: b3b09...4c3 Unnskyld at jeg sier det men du virker ikke akkurat syl skarp. Anonymkode: 890b7...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #46 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en deltidsjobb som gjør at jeg ofte går gjennom Kvadraturen i Oslo på kveldstid. En kveld så jeg en jeg har som foreleser i et emne på UiO kjøpslå med en prostituert dame før hun satte seg i bilen hans. Bør jeg melde fra til ledelsen på UiO? Han er foreleser i et emne hvor etikk og moral blir mye diskutert. Kjenner jeg blir kvalm når jeg sitter og hører på han. Anonymkode: b3b09...4c3 Er du sikker på at damen ikke er venn, kollega, samboer, what so ever, som han bare plukket opp fordi det var enklest å kjøre inn og stoppe? Jeg hadde vært utrolig forsiktig der slik at du ikke dummer deg helt ut... Anonymkode: 2d459...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #47 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig melder du. Foreleser har akseptert betingelser som ansatt i UiO og en av betingelsene er å ikke kjøpe sex. Anonymkode: 638a7...a27 Å fortell! Jeg underviser på UiO, har aldri kjøpt sex og kommer aldri til å gjøre det men aldri skrevet under på noe slikt. Anonymkode: 783c3...be0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 100% ja. Som jeg har sagt går jeg forbi området flere ganger i uken i forbindelse med en deltidsjobb. Drar kjensel på endel av jentene som står der. De fleste er utenlandske og de norske har jeg inntrykk er tunge rusmisbrukere. Noen er veldig søte og hilser. Hun jeg så har jeg sett der flere ganger. Når jeg passerte de hørte jeg de prate engelsk. Hørte "how much" ihvertfall. Når jeg hadde gått langt nok turte jeg å snu meg og da satt hun i bilen hans. Etter å ha gått et stykke til kjørte bilen forbi meg og så 100% sikkert det var han. Når jeg kom hjem, låste jeg døra og begynte jeg å skjelve ukontrollert. Var helt sjokka. På neste forelesning ble jeg veldig kvalm. Kvalm på tanken av at han sikkert hadde voldtatt mange prostituerte. Greide å holde ut. Var nærme jeg stakk i pausen. Har ikke vært på forelesning siden. Heldigvis er det ikke obligatorisk. Anonymkode: b3b09...4c3 Du kan likevel ta feil. Folk ligner på hverandre. Du kan ødelegge en mann, hans familie og karriere ved å sladre om noe slikt. Selv om han måtte være uskyldig så vil det henge med ham. Folk tenker kanskje at det ikke er røyk uten ild, etc. La det ligge. Ikke bland deg i det. Anonymkode: 737c0...efc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #49 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan likevel ta feil. Folk ligner på hverandre. Du kan ødelegge en mann, hans familie og karriere ved å sladre om noe slikt. Selv om han måtte være uskyldig så vil det henge med ham. Folk tenker kanskje at det ikke er røyk uten ild, etc. La det ligge. Ikke bland deg i det. Anonymkode: 737c0...efc Skjerp deg. Hvis det er feil, så er det jo feil, da er ingen skade skjedd - det er jo ikke noe som skal diskuteres i offentlig rom ved å klage til UiO direkte. Hvis der derimot stemmer, så er det selvsagt ekstremt relevant for en professor innen etikk og moral! Klart man skal kunne blande seg da. Anonymkode: c1d40...f86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #50 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjerp deg. Hvis det er feil, så er det jo feil, da er ingen skade skjedd - det er jo ikke noe som skal diskuteres i offentlig rom ved å klage til UiO direkte. Hvis der derimot stemmer, så er det selvsagt ekstremt relevant for en professor innen etikk og moral! Klart man skal kunne blande seg da. Anonymkode: c1d40...f86 Er det feil så har en stor skade skjedd. Det vil bli gjenstand for diskusjon frem og tilbake, det vil komme ut til kollegene etc. Det er et overtramp å gjøre noe slikt. Når det gjelder profesjon så er ikke det relevant hvorvidt man skal anmelde eller ikke. Anonymkode: 737c0...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #51 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det feil så har en stor skade skjedd. Det vil bli gjenstand for diskusjon frem og tilbake, det vil komme ut til kollegene etc. Det er et overtramp å gjøre noe slikt. Når det gjelder profesjon så er ikke det relevant hvorvidt man skal anmelde eller ikke. Anonymkode: 737c0...efc TS har beskrevet seg tydelig; hun er ikke i tvil om hva hun har sett, og hørt. Hun kunne identifisere begge parter med enkelhet, i tillegg til at hun også har hørt hans stemme og hørt vesentlig utveksling av ord som bekrefter situasjonsbildet. Nettopp fordi det gjelder profesjonen her som gjelder direkte på moral og etikk, er det selvsagt viktig at slikt kommer hans leder til kjennskap. Hans leder vil deretter kunne avgjøre hvordan saken skal tas tak i, men da har i det minste TS gjort det hun kan. Hvis han var en rørlegger, så greit. Men politi, lege, professor i etikk og moral etc - det sier seg selv at det er nettopp pga hans stilling denne kriminelle handlingen er såpass ille. Anonymkode: c1d40...f86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #52 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er du sikker på at damen ikke er venn, kollega, samboer, what so ever, som han bare plukket opp fordi det var enklest å kjøre inn og stoppe? Jeg hadde vært utrolig forsiktig der slik at du ikke dummer deg helt ut... Anonymkode: 2d459...4c0 Den som har dummet seg ut, er jo kunden som har åpenlyst diskutert og tatt med seg en prostituert fra offentlig rom... Anonymkode: c1d40...f86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #53 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS har beskrevet seg tydelig; hun er ikke i tvil om hva hun har sett, og hørt. Hun kunne identifisere begge parter med enkelhet, i tillegg til at hun også har hørt hans stemme og hørt vesentlig utveksling av ord som bekrefter situasjonsbildet. Nettopp fordi det gjelder profesjonen her som gjelder direkte på moral og etikk, er det selvsagt viktig at slikt kommer hans leder til kjennskap. Hans leder vil deretter kunne avgjøre hvordan saken skal tas tak i, men da har i det minste TS gjort det hun kan. Hvis han var en rørlegger, så greit. Men politi, lege, professor i etikk og moral etc - det sier seg selv at det er nettopp pga hans stilling denne kriminelle handlingen er såpass ille. Anonymkode: c1d40...f86 At hun er helt sikker betyr ingen verdens ting. Hun kan fortsatt ta feil. Det er så innmari viktig å ta det med i regnestykket. Å observere noen gjennom et bilvindu er ikke et bevis hevet over en hver tvil. Dersom mannen ikke har alibi så kan han ikke bevise at han ikke har vært der. Det vil bli en umulig situasjon det er helt forferdelig å havne i. Tenk om om du er i butikken med en sjokolade stikkende opp av lomma du har kjøpt et annet sted. En person sier at han så at du tok den, varsler butikkpersonalet, du blir tatt med på bakrommet og de finner sjokoladen. Du nekter selvfølgelig, og de kan ikke ta deg uten bevis, men dette vil alltid henge ved deg og det er godt mulig du kommer til å handle andre steder heretter. Å ble beskyldt for kjøp av prostituerte er 100 ganger med stigmatiserende. Jeg er trekker meg litt når det gjelder det med profesjon. Det er nok mange stillinger hvor det vil bli betraktet som verre å kjøpe prostituerte. Likevel litt usikker når det gjelder dette tilfellet. Anonymkode: 737c0...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #54 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): At hun er helt sikker betyr ingen verdens ting. Hun kan fortsatt ta feil. Det er så innmari viktig å ta det med i regnestykket. Å observere noen gjennom et bilvindu er ikke et bevis hevet over en hver tvil. Dersom mannen ikke har alibi så kan han ikke bevise at han ikke har vært der. Det vil bli en umulig situasjon det er helt forferdelig å havne i. Tenk om om du er i butikken med en sjokolade stikkende opp av lomma du har kjøpt et annet sted. En person sier at han så at du tok den, varsler butikkpersonalet, du blir tatt med på bakrommet og de finner sjokoladen. Du nekter selvfølgelig, og de kan ikke ta deg uten bevis, men dette vil alltid henge ved deg og det er godt mulig du kommer til å handle andre steder heretter. Å ble beskyldt for kjøp av prostituerte er 100 ganger med stigmatiserende. Jeg er trekker meg litt når det gjelder det med profesjon. Det er nok mange stillinger hvor det vil bli betraktet som verre å kjøpe prostituerte. Likevel litt usikker når det gjelder dette tilfellet. Anonymkode: 737c0...efc Ved mer tvil er jeg helt enig i din tankegang. Dersom situasjonen er den at TS føler seg 100% sikker på at det var vedkommende, og det er snakk om kriminell handling, skal det absolutt varsles om - så får rette instanser undersøke for bevis. Den tankegangen du har er ekstremt skadelig for samfunnet da dette er den samme grunnen til at svært mange unnlater å varsle om barn som blir misbrukt eller mishandlet, kvinner som lever under kontroll av enten egen mann eller organisasjon, osv. Vi må bry oss for å få en endring, og i en stor problematikk som menneskehandel foregått av en professor i etikk og moral, som skal lære etikk og moral til våre unge, så er risikoen for å ikke varsle høyere enn ved å risikere å varsle feiltakelig. Anonymkode: c1d40...f86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #55 Del Skrevet 1 time siden Jeg lurer virkelig på hvordan dette ville blitt for arbeidsgiver. I dag skal de snakke om hvorvidt Tore ligger med prostituerte, i morgen er det samtale med Anne om hennes ulovlige fremleie av leilighet. Torsdag må de ta opp at Petter fikk en kjempebot for råkjøring. Og tror du ikke naboen til Siv ringte og fortalte om at hun har sendt bekymringsmelding om høylytt krangling.. Anonymkode: f386a...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #56 Del Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer virkelig på hvordan dette ville blitt for arbeidsgiver. I dag skal de snakke om hvorvidt Tore ligger med prostituerte, i morgen er det samtale med Anne om hennes ulovlige fremleie av leilighet. Torsdag må de ta opp at Petter fikk en kjempebot for råkjøring. Og tror du ikke naboen til Siv ringte og fortalte om at hun har sendt bekymringsmelding om høylytt krangling.. Anonymkode: f386a...187 Herregud da. Det er jo fordi den kriminelle handlingen er direkte knyttet til fagene vedkommende foreleser som er hovedproblemet. Anonymkode: c1d40...f86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #57 Del Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å fortell! Jeg underviser på UiO, har aldri kjøpt sex og kommer aldri til å gjøre det men aldri skrevet under på noe slikt. Anonymkode: 783c3...be0 Jeg er ansatt på et annet universitet, og jeg kan heller ikke huske at jeg har skrevet under på noe slikt, gitt. Vi har standard jobbkontrakt i staten. Står ikke noe om prostitusjon i den. TS, personlig ville jeg latt dette ligge. Anonymkode: 9c327...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #58 Del Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Herregud da. Det er jo fordi den kriminelle handlingen er direkte knyttet til fagene vedkommende foreleser som er hovedproblemet. Anonymkode: c1d40...f86 Og hvordan vil denne samtalen bli? Leder: “Kåre, vi har fått en anonym melding om at noen har sett deg kjøpe sex av prostituerte. Hva har du å si om det?” Kåre: “Det har selvsagt aldri skjedd. Det er enten noen som har tatt feil, eller så er noen ute etter å skade meg.” Leder: “Å, ok Kåre. Godt å høre. Viktig å ikke gjøre noe ulovlig vettu.” Kåre: “Ja, selvsagt. Hadet.” Anonymkode: 9c327...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #59 Del Skrevet 16 minutter siden Dette er påfunn. En professor kjøper ikke sex på gata i SAMME by han er foreleser i. Hallo? Han ville hatt både intelligensen og økonomien til å finne seg en eskorte på nett og møtt hun i en leilighet. Anonymkode: 19750...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå