Gå til innhold

Foreleser er horekunde - bør jeg melde fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men universitetet kan kanskje se nærmere på saken å vurdere om de ønsker en slik lærer for elevene. Hadde for å være ærlig tenkt han er istand til å prøve å ha sex med elever også.

Anonymkode: c2d4c...3e1

Da hadde han jo bare gjort det, og ikke betalt for å gå til prostituert. Fordommer skal vi ikke ha her i landet...

Anonymkode: daea2...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt. Og du har null bevis på at denne mannen har kjøpt seksuelle tjenester. 

Anonymkode: 479f2...0e2

Det betyr ikke at det ikke skjedde. 

Jeg ville meldt ifra til UiO. Ikke sikkert de gjør noe med saken, og da er det på en måte ikke noe mer å gjøre. Jeg ser for meg at foreleseren vil få høre det på et vis, og det er ikke utenkelig at det er konsekvens nok til å oppføre seg skikkelig etterpå.

Anonymkode: 9d376...650

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gøy å lese hvor naive folk er her inne. Politiet prioriterer ikke horekunder, dette har de vært ute i media med. 

Men for all del, anmeld han du. "Jeg så foreleseren min plukke opp en gateprostituert".  🤣

Anonymkode: 19750...7c0

Og attpåtil uten bevis.

Anonymkode: d60b6...95c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I arbeidstiden ja. 

Skjønner ikke mentaliteten til folk som ønsker å avsløre andres hemmelighet og ødelegge livet deres.

Som om du er perfekt. 

Arbeidstid eller ikke. Det er forbudt å kjøpe sex i Norge. Når folk begår lovbrudd så er det helt innafor å si ifra.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde han jo bare gjort det, og ikke betalt for å gå til prostituert. Fordommer skal vi ikke ha her i landet...

Vi vet ikke hva han har gjort forbi dette, men å være sexuelt hensynløs er allerede et stort steg den retningen. 

Jeg har fordommer mot horekubdrr uansett hva du sier. Det er en grusom industri, vil han ha sex kan han sørge for å være attraktiv nok så folk har lyst til å ligge med han. Folk som ligger med dem som ikke tenner på dem, er dårlige mennesker i mine øyne. Skikkelig egoister.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva? Det henger jo ikke på greip. Mange horekunder er allerede i ett forhold.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er jo ikke dum. Går ikke til politiet uten andre håndfaste bevis enn en vitneobservasjon. Men når det gjelder studieplassen bør det vel være rom for å melde fra?

ts

Anonymkode: b3b09...4c3

Kan du med 100% sikkerhet si at dette feks ikke var tantebarnet hans? Eller en niese som er falt utpå? Søsteren hans eller bare en venninne? 

Om ja så kan du sikkert ta det videre. Men skolen kan jo heller ikke gjøre noe uten bevis. 

Anonymkode: d845c...b2a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har en deltidsjobb som gjør at jeg ofte går gjennom Kvadraturen i Oslo på kveldstid. En kveld så jeg en jeg har som foreleser i et emne på UiO kjøpslå med en prostituert dame før hun satte seg i bilen hans. 
Bør jeg melde fra til ledelsen på UiO? Han er foreleser i et emne hvor etikk og moral blir mye diskutert. Kjenner jeg blir kvalm når jeg sitter og hører på han. 

Det er kvalmt men har du nok bevis. TS det kan være farlig for deg å melde i fra fordi hvis det var han du så. Kanskje han prøver å finne ut hvem som har meldt han? Du må tenke på din egen sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det krever ikke mye å ikke være hore kunde. Få tallet jeg kjenner har så dype hemmeligheter.

Min er at jeg sliter mentalt og tisert meg ut av latter på vei hjem. Du skjønner ikke at det er grenser på hvor noen går fra en grei til en ugrep person? Hvor noe går fra å være pinlig, til problematisk?

Kjenner du hemmelighetene til alle du kjenner? 

Jeg har da flere hemmeligheter som andre ikke vet om. Både dypere og mørkere enn dette....

Anonymkode: 7bb04...afd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda i forelesning.  Spør han om han snakker av erfaring, og hva han syntes moralske og etiske komplikasjoner omkring sexkjøp. Det burde få ham til å tenke seg om. 

Anonymkode: 9439e...559

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da flere hemmeligheter som andre ikke vet om. Både dypere og mørkere enn dette....

Jeg vet, det var åpenbart utifra kommentaren din.

Ja jeg vet mye om folkene jeg kjenner, også vanskelige deler av livet. Vil ikke ha folk jeg mistenker å ikke ha god moral nær, så dem holder jeg meg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet at hun er hore da eller? Eller bare går du ut ifra det?

Anonymkode: 40ee4...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vurdert å si fra om vedkommende var uto....  Hvis ikke, så ville jeg definivtivt holdt meg unn angiveri. Det kan være utrolig mange årsaker til at folk gjør som de gjør. Det handler også etikk og moral litt om - at man ikke skal fordømme andres handlinger.

Anonymkode: 8bb49...e77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste måten du kan vite at han betaler for sex er hvis du selv er den som selger sex til han. 

Jeg snakker med tunge rusbrukere uten at jeg kjøper narkotika som de selger. Du vet ikke hva han gjorde med henne

La det her ligge. 

Anonymkode: f386a...187

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Klassisk det at tyven tror at alle stjeler. Den mørkeste hemmeligheten jeg har er ikke grå engang. De fleste er lovlydige mennesker som ikke ødelegger andre. 

Anonymkode: d1f15...721

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I arbeidstiden ja. 

Skjønner ikke mentaliteten til folk som ønsker å avsløre andres hemmelighet og ødelegge livet deres.

Som om du er perfekt. 

Vel. Det er et ganske stort spenn fra det å være perfekt til å være horekunde...

Anonymkode: d1f15...721

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For lovbrudd begått på fritiden så er politiet rett addressat. Arbeidsgiveren min har ikke noe med om jeg brygger hjemmebrent i helgene.

Anonymkode: 21df4...85f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde du vurdert å si fra om vedkommende var uto....  Hvis ikke, så ville jeg definivtivt holdt meg unn angiveri. Det kan være utrolig mange årsaker til at folk gjør som de gjør. Det handler også etikk og moral litt om - at man ikke skal fordømme andres handlinger.

Anonymkode: 8bb49...e77

Men det at moral og etikk innebærer i aller høyeste grad ens valg av egen oppførsel, dét er ingen prioritet eller?

Anonymkode: c1d40...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kan du med 100% sikkerhet si at dette feks ikke var tantebarnet hans? Eller en niese som er falt utpå? Søsteren hans eller bare en venninne? 

Om ja så kan du sikkert ta det videre. Men skolen kan jo heller ikke gjøre noe uten bevis. 

Anonymkode: d845c...b2a

100% ja. Som jeg har sagt går jeg forbi området flere ganger i uken i forbindelse med en deltidsjobb. Drar kjensel på endel av jentene som står der. De fleste er utenlandske og de norske har jeg inntrykk er tunge rusmisbrukere.  
Noen er veldig søte og hilser. Hun jeg så har jeg sett der flere ganger. 
Når jeg passerte de hørte jeg de prate engelsk. Hørte "how much" ihvertfall.
Når jeg hadde gått langt nok turte jeg å snu meg og da satt hun i bilen hans. Etter å ha gått et stykke til kjørte bilen forbi meg og så 100% sikkert det var han. 
Når jeg kom hjem, låste jeg døra og begynte jeg å skjelve ukontrollert. Var helt sjokka. 
På neste forelesning ble jeg veldig kvalm. Kvalm på tanken av at han sikkert hadde voldtatt mange prostituerte. Greide å holde ut. Var nærme jeg stakk i pausen. 
Har ikke vært på forelesning siden. Heldigvis er det ikke obligatorisk. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er veldig få som har såpass store hemmeligheter som direkte vitner om ens karakter som menneske, og som direkte viser underutviklet empati og manglende etikk.

Eller mener du at det er normen?

Anonymkode: c1d40...f86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...