Gå til innhold

Rotfylling og krone på samme tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det kan gå mellom en rotfylling på en tann som også må ha krone? Kostbare greier så mulig jeg må avvente den siste behandlingen med å sette på krone. Noen som vet litt om dette? 

Anonymkode: 34b37...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen som vet hvor lang tid det kan gå mellom en rotfylling på en tann som også må ha krone? Kostbare greier så mulig jeg må avvente den siste behandlingen med å sette på krone. Noen som vet litt om dette? 

Anonymkode: 34b37...5e1

Når rotfyllinger er ferdig, preparerer tannlegen tannen, tar enten avtrykk eller bruker en håndholdt scanner i munnen din, slik at de får et tredimensjonalt blide av tann, over og underkjeve som sendes til tanntekniker. Tar de avtrykk med «modelerkitt» så får du en vemmelig guffe i munnen som størkner og lager avtrykket tannteknikere trenger for å lage ny tann. Den nye tannen skal passe både i fasong og størrelse til resten av tennen dine, og til bittet ditt. 
Så tar det en liten uke før tannlegen får tannen og du får time til å sette den på, etter at tannlegen har tatt siste tilpasning. 
Mens du venter på ny tann etter at tannen er preparert, får du en midlertidig tann både for å beskytte og for det estetiske. 
Rotfyllingen koster vel en del, sist jeg fikk krone betalte jeg rett under 3500, kroner med refusjon fra Helfo. Full pris uten refusjon var på 9500. Men dette var da uten rotfylling. 

Anonymkode: db70f...d24

Skrevet

Jeg skal sette på en ny krone denne uka, det koster 7200 kr. I Oslo.

Anonymkode: fa781...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...